Brystpumpe

trina

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Noen med erfaring her?
Er dette noe som er lurt å kjøpe nå - før lillgull er kommet til verden, eller skal man bare la vente?
Og hvilket merke anbefaler dere? Og hvordan er de forskjellige pumpene i forhold til flasker fra f.eks andre merker osv? Jeg har null peiling.. :-P
Men vet såpass at jeg skal ha pumpe, fordi jeg vil gi pappaen i huset muligheten til å mate og knytte det båndet med babyen også, I tillegg til at det kan være kjekt å gi han oppgaven også av og til osv osv..

Mange får veldig brystspreng den første uka og da kan det være en godt med en pumpe. Jeg hadde ikke kjøpt sist og da måtte mannen ut å hastekjøpe for jeg hadde så vondt ;) Hva du bør kjøpe er umulig å svare på. Alle har så ulike erfaringer, synes jeg. Noen får ikke til i det hele tatt! Hvis du har planer om å bruke den litt så kjøp en automatisk en. Mye mer pes med en manuell.
En ting til...husk at ikke alle babyer tar flaske, sånn uten videre. Da jeg har førstegangs trodde jeg det var en myte (hæææ? Ikke ta flaske liksom ;) ) men da mamma skulle passe vesla noen timer første gang fikk vi erfare at det faktisk stemmer. Jentungen vår var nesten 6 mnd før hun endelig godtok å drikke av tåteflaske....

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff, dette syns jeg er så vanskelig. Kanskje like greit å kjøpe i forkant, men hvilken? Føler det er en jungel dette her, men tror man kan prøve ut litt forskjellig på sykehuset. Tror vi gjør det også evt kjøper på vei hjem eller noe :P

Jeg kjøpte ikke på forhånd sist og Gjør det heller ikke nå. Har sett mange fått amminga ødelagt fordi de har pushet på med flaske for tidlig. Jeg synes at amminga er en såpass kort periode av livet uansett at det skal jeg sannelig fullføre til mini ikke vil ha lengre. Storebroren her nektet pupp lengre når han var 7-8 mnd, da ble det flaske på den lille melka han skulle ha. Helt passne tidspunkt å trappe ned/slutte syns jeg.
Jeg får min del kommer ikke til å pumpe og venne på flaske for å kunne gi faren mulighet til å mate eller for å kunne ha barnevakt de første 6 mnd.... unødvendig synes jeg. Det er nå en gang slik at pappaene ikke har melk i puppene, å da er det lite å gå gjort med det :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

akkurat det tenkte jeg på her en dagen, men det har gått i glemmeboka. Vet ikke hvor mye jeg tenger det, men kjedelig den dagen jeg har bruk for den og jeg ikke har den. Ikke så lett og kjøre ut å kjøpe på sparket her fra.

Jeg skal vente til etterpå. Var på ammekurs igår og der anbefalte JM at man venter til babyen er en mnd før man beg med flaske. Hvis brystene var sprengt før den tid, og ungen ikke var sulten, så anbefalte hun å gå i dusjen og håndpumpe til det lettet. Hun sa også at alle burde lære seg håndpumping før man dro fra sykehuset. Viktig å huske på atbde første ukene så skal babyen venne seg til å fordøye mat, samt i større og større mengder. Derfor ikke lurt å pumpe brystene tom den første tiden, fordi da vil du bare produsere mer og mer, for deretter å komme i utakt med babyen sitt behov for melk. Men så er det selvsagt individuelle forskjeller... Noen produserer masse og er derfor avhengig av å pumpe seg..

Husk at nyfødt intensivavdelinger trenger morsmelks donorer :)

Jeg har fått en Avent elektrisk pumpe i gave. Satser på å få brukt den etterhvert, men i begynnelsen vil fokuset ligge på å få til amminga. Har tenkt å begynne på jobb igjen ganske tidlig, og håper vi kan få det til å fungere med en kombinasjon av flaske og amming da. Er veldig spent på hvordan det blir :)

Jeg lurer også fælt på å skaffe pumpe. Slet veldig med amminga å det å ha nokk melk sist så vil prøve å få økt produksjonen så fort som mulig.

Tenker på å kjøpe medela eller hva den heter, den elektriske.

Hadde en manuell fra avent sist men den var det bare pes med.
Fikk prøve elektriske medela på sykehuset og den var mye bedre :)

Jeg kjøpte elektrisk medela pumpe sist, og det er jeg glad for! Selv om du ikke ønsker at babyen skal ha flaske, så kan en pumpe lette på brystspreng, evt hjelpe til med øking. [emoji4] og avlaste for såre brystvorter...

Venter lillesøster 5.Oktober

Jeg har kjøpt, det var supersalg og jeg sparte 700 kr eller noe!

-Fra appen-

Jeg kjøpte elektrisk medela pumpe sist, og det er jeg glad for! Selv om du ikke ønsker at babyen skal ha flaske, så kan en pumpe lette på brystspreng, evt hjelpe til med øking. [emoji4] og avlaste for såre brystvorter...

Denne har jeg også kjøpt :) Jeg vil gjerne at barnet skal ta både pupp og flaske.

-Fra appen-

Jeg har kjøpt, det var supersalg og jeg sparte 600- 700 kr eller noe! Da kjøpte jeg med ekstra flasker også :)

-Fra appen-
Skulle endre innlegg, ikke quote :P Ja ja

-Fra appen-

Veldig mange trenger jo brystpumpe for å sette i gang produksjonen ordentlig.
De har pumper på sykehusene, men jeg vet at pumpa på sykehuset i kr.sand er fra begynnelsen av 1900-tallet, og gjør brystvorta 5 ganger så stor, og så sår at den sprekker og blør.
Jeg får brystpumpen til min søster som fødte i mars, og den skal jeg ha med meg inn, så jeg slipper å bruke den de har.. Vil ikke ende opp med ødelagte brystvorter allerede de første dagene!

Last edited:
Denne har jeg også kjøpt :) Jeg vil gjerne at barnet skal ta både pupp og flaske.

-Fra appen-

Medela swing er bare helt super å bruke! Synes ikke flaskene er så bra... Men det er jo bare å helle over i en annen flaske! Bør snart finne fram den og koke utstyret! [emoji4]

Medela swing er bare helt super å bruke! Synes ikke flaskene er så bra... Men det er jo bare å helle over i en annen flaske! Bør snart finne fram den og koke utstyret! [emoji4]

Har hørt mye bra om den! Så når det var salg på Brotorvet var jeg ikke vanskelig å be! :D Jeg liker i grunn aventflaskene vi har på jobb. Får se hva vi gjør :)

-Fra appen-

Hvorfor liker du ikke flaskene? :-)bare lurer, føler alt dette er en jungel uten like :-P

Jeg prøvde og bruke brystpumpe forje gang.. men det tok sinnsyk lang tid før melken kom ut og jeg gadd rett og slett aldri fylle en hel flaske :p
Når jeg ammet henne, var hun ferdig på kjempekort tid
Rart det dær

Back
Topp