Brystpumpe?

♥Tullerusk♥

Surrehue
Januarskatter 2015
Tjaaaa... :P

Hadde brystpumpe. Den ble sååå gammel :P 11 år ca :P Så den sang virkelig på sitt siste vers sist :P

Men er det noen som skal ha nå? og hvilke har dere tenkt på?

Den jeg hadde var elektrisk og BRÅKTE så veldig :P Vil kanskje ha elektrisk denne gangen også, men jeg vet ikke :P

Lurer litt på om jeg ikke skal kjøpe noe, og at da virkelig må stå på med ammingen denne gangen. Og uten pumpa så er det vel større sjanse også tenker jeg :P

Men hva tenker dere?

Jeg kjøpte ikke pumpe første gang, fikk brystbetennelse og hadde heldigvis ei gammel ei fra søskenbarnet mitt, uten den hadde jeg ikke overlevd! Fikk brukt den lør og søn men kjøpte ny avent pumpe etter helga.

Med nr 2 kjøpte jeg medela, ble aldrig helt venn med avent sin. Den var kjempegod, måtte bruke den på døgn 2 allerede for melka kom så fort og mye.

Jeg har ammet dem i 21,5 og 22,5 måneder, pumpa ble ikke brukt ofte men hadde likevel ikke klart meg uten det første året pga brystbetennelse, sopp, mye melk på nr 2 osv.

Kommer til å kjøpe medela denne gangen også.

Medela swing.. Skal ihvertfall prøve å amme, men det er jo ingen garantier. Så jeg kjøpte en pumpe for at kiddolinos skulle få morsmelken uansett

Jeg har avent elektrisk etter førstemann.. Har egentlig lyst på medela seing, men vi får se. Pumpa hele veien sist og hadde masse melk...

Var vel medela jeg hadde :)

Men manuell eller elektrisk? Best er vel elektrisk, hvertfall for meg :) Får kanskje ønske meg til jul da :P

Hadde elektrisk fra medela sist. Super pumpe! Kommer til å finne frem den denne gangen også.

Termin januar 2015

Leste meg opp på nettet før jeg kjøpte, og det virket som om Medela slo an best hos nybakte mødre. Så da kjøpte jeg den. Kunne ikke vært foruten. Leide en dobbel en hos apoteket i en måneds tid i tillegg, så hadde jeg den enkle med på tur. Pumpet i 2 måneder. Fytti! Det var slit! Kommer ikke til å holde på så lenge denne gangen hvis amminga skjærer seg igjen. Morsmelk er veldig klissete har jeg funnet ut av ;)

Medela elektrisk pumpe og medela calma faller til første tiden hvor jeg ammer og kan gi litt ved siden av hvis jeg må være borte fra baby

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Leste meg opp på nettet før jeg kjøpte, og det virket som om Medela slo an best hos nybakte mødre. Så da kjøpte jeg den. Kunne ikke vært foruten. Leide en dobbel en hos apoteket i en måneds tid i tillegg, så hadde jeg den enkle med på tur. Pumpet i 2 måneder. Fytti! Det var slit! Kommer ikke til å holde på så lenge denne gangen hvis amminga skjærer seg igjen. Morsmelk er veldig klissete har jeg funnet ut av ;)
Prøvde å overtale gubben til å kjøpe en dobbel, husker jeg. Her var det pumping ca 4 mnd før helsesøster satte ned foten og sa stopp
Neste gang er terskelen en helt annen, for å si det sånn!

Termin januar 2015

Leide pumpe for å få i gang produksjonen sist, men etter første uka brukte jeg vel pumpe bare ett par ganger så klarte meg med håndpumpe. Kommer vel ikke til å kjøpe pumpe nå heller før jeg evt har behov

"lurerfæltpåhvorfordetersåviktigåviteatjegtasterframobilen"

Her hadde jeg problemer med å amme nr 1. Nr 2 fikk jeg det til, og det samme med nr 3. Men med nr 3 så reagerte hun veldig på mm og jeg fant jo ut at alt jeg døtta i meg reagerte hun på. Spesielt tomat.

Håper ammingen går greit denne gangen, uten så mye mageproblemer :P

Pumpe er jo greit å ha uansett, så du kan ha melk i reserve i tilfelle du blir borte en del timer, + at det hjelper å holde i gang produksjonen. Lurer litt på elektrisk selv faktisk... Den jeg hadde sist var vond...

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror ventes 16.januar-2015

Jeg har kjøpt på grunn av halv pris på jobb :) kjøpte medela sin elsktriske har hørt så mye bra om den

Mamma for første gang i des/jan <3

Jeg brukte avent sin manuele sist:) ble ikke helt venn med den elektriske fra medela:p

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 19. Januar❤️

Back
Topp