Brystpumpe

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Trenger man det? Manuell? Automatisk?
Kan jeg vente til etter fødsel?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi kjøpte ikke før etter fødselen sist. Kjøpte elektrisk /automatisk medela pumpe vi da.

Mamma til Herman venter lillesøster 12.mars 2014
Taster på appen :-)

Jeg har kjøpt nå før fødsel, hvet jo ikke om jeg trenger det. Men mest sannsynlig så blir den brukt etter hvert når bf skal være hjemme med knøttet :-) babyshop har tilbud på brystpumper nå, derfor jeg kjøpte. Så kjøpte jeg elektrisk :-)

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥

Jeg kjøpte manuell etter fødsel sist, den går i søpla! Jeg skal kjøpe dobbel elektrisk fra medela! :)

Jeg kjøpte sist, etter fødsel, fordi jeg ikke var komfortabel med å amme i all offentlighet :) Så jeg pumpa meg hjemme og varma opp flaska når vi var på kafè eller noe. (Lærte meg fort at det ikke gjorde noe å amme, hvis man gjorde det diskret..) I tillegg var den kjekk å bruke når jeg skulle ut noen timer, og pappa eller mormor skulle være alene med Oliver. Ooog den var fin når melkesprengen var som verst ;) Vi har manuell fra Medela, og jeg har vært fornøyd med den

Vi kjøpte el. brystpumpe når vi reiste hjem fra sykehuset, det var det mest nødvendige kjøpet jeg har gjort. Fikk pumpet meg når brystbetennelsen kom dag 5. Og når jeg fikk beskjed om å slutte og amme dag 8 kunne han få melk fra meg i tillegg til erstatning i noen måneder. Flott å ha pumpe når man skal bort en tur, så kan barnet få litt kose tid med far eller andre.
Vi har Avent, kostet vel 1400 den gang, har lånt den bort til 3 venninner som fikk barn etter meg.

Har en manuel Avent fra sist som var brukt en del. Kommer til å kjøpe en elektrisk denne gangen, er ganske sikker på at de blir mye brukt her.

Vi fikk leie på sykehuset, brukte den til vi fikk kjøpt egen. Hadde da allerede kjøpt manuell som vi ikke fikk brukt. Så jeg hadde venta til etter fødsel, man vet jo ikke hvor stort behov man har for det. Det er jo ganske dyrt å kjøpe nå om man ikke har bruk for det.
Jeg brukte den hele tiden, siden dattera nekta å ta puppen. Mata med sprøyter og kopp til ho endelig tok flaske. Fullpumpa i 3mndr, et mareritt!

Leser nye bra om Medela Swing, er det noen gang tilbud på de? Har funnet den billigst på jollyroom til 1300,-

Vil si man godt kan vente til etter fødsel for å se om behovet er der. Er som andre har skrevet en ganske stor investering hvis den ikke blir brukt. Jeg hadde en manuel fra avent sist og den ble ikke brukt særlig mye. Brukte den litt mot værste melkesprengen og pumpet litt for at far skulle kunne gi hvis jeg var borte, men siden baby nektet å å ta flaske var det ikke så mye vits...

Jeg har medela swing, er ikke helt fornøyd, men så fikk jeg aldri helt dreisen på pumpinga.. Brukte sykehuspumpe i to mnd mens jenta mi lå på nyfødtintensiven, etter hun tok brystet kjøpte jeg medela swing, men fikk så lite ut hver gang at det beste var å være tilgjengelig med brystet :) hun fikk erstatning de gangene jeg måtte ut å gjøre noe uten henne.

Jeg ville ventet med å kjøpe, er ikke sikkert du trenger!

Jeg kjøpte brukt håndpumpe (avent sin), før jeg fikk første:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp