Brystpumpe

IrisM

Elsker forumet
Puls Apotek har Medela sin elektriske pumpe på salg - 30%. Jeg hadde sett for meg Avent sin elektriske, men den hadde de ikke på salg, så nå ble jeg i tvil. Skal jeg gå for Medela sin? Eller evt Avent sin manuelle som de også hadde på salg?

Alle dere som pumper - kom med tips! ;)

Ei venninne har kjempegod erfaring med Medela :D Det er visst det de har på sykehuset her også, og den skal være veldig god :D

Jeg synes liksom Avent sin ser litt mer "ordentlig" ut, og det er Avent jeg har hatt tidligere med storebror. Men Medela er kanskje vel så bra?

Jeg synes liksom Avent sin ser litt mer "ordentlig" ut, og det er Avent jeg har hatt tidligere med storebror. Men Medela er kanskje vel så bra?
Hun synes hvertfall det =)
Lurer på om hun har Medela Swing? Det er kanskje flere typer?

Jeg har avent elektrisk, den er god den altså, men synes det er vanskelig å få ordnet skikkelig vakum, så mannen må hjelpe meg hele tiden:-)

Jeg hadde medela freestyle nå, be kjempefornøyd. Med storebror hadde jeg en medela sving, var like fornøyd med den :) hadde også en manuell avent, for den var kjekk å ha med i veska om man skulle på tur uten baby.

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Puls Apotek har Medela sin elektriske pumpe på salg - 30%. Jeg hadde sett for meg Avent sin elektriske, men den hadde de ikke på salg, så nå ble jeg i tvil. Skal jeg gå for Medela sin? Eller evt Avent sin manuelle som de også hadde på salg?

Alle dere som pumper - kom med tips! ;)
Jeg (storpumperen) har kun brukt Medela og er veldig fornøyd:) nå har jeg en veldig god utdrivningsrefleks da, så slipper melka lett men trenger ikke å bruke høyeste nivå engang:D

Medela er veldig god den;) Er den jeg har brukt nå etter min andre pumpe røyk denne gang:)

Takk for tips! :)

Jeg kjøpte Medela sin. Og en pakke med oppbevaringsposer, "pump & save". De var imidlertid dyre! 175kr for 20 stk. Hva bruker dere å oppbevare melken i?

Jeg kjøpte Medela sin. Og en pakke med oppbevaringsposer, "pump & save". De var imidlertid dyre! 175kr for 20 stk. Hva bruker dere å oppbevare melken i?

Så bra:) Gratulerer så mye med kjøpet:) Er en god pumpe det:) Jeg helte det rett på flasker for og gi Emmeth til neste måltid, så der kan jeg ikke hjelpe deg, men veit mange andre har brukt og fryst ned i poser eller kopper:)

Vanlige fryseposer, 2 liter :-) finnes sikkert 1 liter og, men det var det jeg fant. Eller babymatglass!

Pumper du i flasken og heller det oppi fryseposen etterpå da? Knyter du igjen posen? Synes du det fungerer greit?

Vanlige fryseposer, 2 liter :) finnes sikkert 1 liter og, men det var det jeg fant. Eller babymatglass!

Bruker det samme, og noen kopper jeg fikk fra sykehuset:-)

Pumper du i flasken og heller det oppi fryseposen etterpå da? Knyter du igjen posen? Synes du det fungerer greit?
Pumper i flasken og så legger jeg en frysepose i en kopp og heller melken nei i. Og knyter godt :)
Skriver utenpå posen først, dato og mengde!

Har brukt Pum&Save og Avent sine frysebeger! Kjøpte 30 beger brukt for 200kr, de koster jo egentlig 179kr for 10 beger :eek: Men du kan se på ebay etter frysebeger, billig der ;)

Hvis man bruker plastposer type brødposer kan melken ta litt smak av det, og enkelte barn vil da ikke ha melken ;) (leste det i ei bok om amming jeg fikk på sykehuset ;) ) Jeg pumper enten rett i pum&save posene, eller så pumper jeg i flasker og heller over i beger :)

Jeg (håndmelkeren) melka rett ned på Avent sine One System-beger m.lokk. Kan koble på Avent-tutene og drikke melka fra begeret på en måte. Snedig.:)

Kan begrene til Avent brukes flere ganger, eller er de engangsbegre?

Forøvrig biter Arian enda bare på flasken, og skjønner ikke at han skal suge på annet enn pupp... Har til nå bare prøvd Avent og Medela sine flasker. Tenker å prøve tutekopp også. Lurer på om han får dreisen på det etterhvert?

Det er nettopp blitt bestemt at far skal ha fedrekvoten de neste månedene, og da er det kjekt om de faktisk har mulighet til å være litt alene sammen. :)

Kan begrene til Avent brukes flere ganger, eller er de engangsbegre?

Forøvrig biter Arian enda bare på flasken, og skjønner ikke at han skal suge på annet enn pupp... Har til nå bare prøvd Avent og Medela sine flasker. Tenker å prøve tutekopp også. Lurer på om han får dreisen på det etterhvert?

Det er nettopp blitt bestemt at far skal ha fedrekvoten de neste månedene, og da er det kjekt om de faktisk har mulighet til å være litt alene sammen. :)

Mye biting her og, i dag drakk han 40 ml :-p
Vi har bare en aventflaske... Holder oss til den så han ikke blir enda mer forvirret. Han merker jo at det kommer mat ut!
Begrene kan du bruke om igjen.

Back
Topp