Brystpumpe?

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Lurer på hvor vanlig det er å trenge det. Altså om jeg bør kjøpe det inn før fødsel, eller se an om jeg trenger det.

Og hva er evt. best av manuell og elektrisk?

Jeg drøyde det til etter fødselen for å se om jeg trengte det. Og det gjorde jeg. Vil absolutt anbefale elektrisk (jeg har Medela, er veldig fornøyd), for hvis du skal pumpe mer enn en gang iblant er det tungvint med manuell...

Jeg hadde i hvert fall bruk for en! Hadde Avent sin manuell.

Je kjøpte avent sin manuelle før fødsel. og så sleit je med amminga/syntes var litt ekkelt at sku suge på puppa. så je pumpe meg i stedet og da fant je ut at det ble for slitsomt å sitte å pumpe manuelt på hver pupp så da kjøpte je medela swing sin elektriskbpumpe. den var kjempe enkel og go. mn sku je ha pumpe en gang til ville je nok ha hatt dobbel pumpen av medela :-) så spørs bruken. anbefaler kanskje at du kjøper en manuel i starten å så ser du etter fødselen om du ska pumpe mye.

Jeg ville sett det an. Du får tak i det hos de fleste apotek, så det er ikke vanskelig å få tak i :)
Jeg har en elektrisk medela swing som er både liten og utrolig flott. Jeg ville aldri ha kjøpt en manuell.

Jeg har avent manuell som jeg har brukt denne gangen og til storebror. Jeg har ikke hatt noe bruk for elektrisk siden jeg bare har brukt pumpa i førsten. Får sykt mye melk når den kommer for fullt og har vært avhengi av å ha pumpe første uka.

Takk for svar jenter

Det virker i alle fall som det er vanlig å trenge det. Men det er jo som LittleMonkey sier: det er vel å få tak i etterpå... Skal tenke litt til på det.

Helsestasjonene har gjerne pumper til utlån på ubestemt tid... Er vel bare et depositum en må betale... =)

Bjørkeheksa skrev:
Helsestasjonene har gjerne pumper til utlån på ubestemt tid... Er vel bare et depositum en må betale... =)

Ja det er vel mulig ja. Greit å ha i bakhodet

DenicaD skrev:
ville sett ann om jeg hadde trengt. Evt. kan du låne på helsestasjonen ;)

Ja tror jeg gjør det. Er jo en dyr ting å kjøpe om man ikke trenger den (1000-1500 kr...?).

Eg ville venta til etter fødselen og sjå om du trenger, du kan leige på apotek og i tillegg til hos helsesøster :o))
Håpar du ikkje treng det, eg pumpa og pumpa i 3 laaaange mnd, men det var verdt det til slutt og han tok puppen til slutt :o))

Jeg ventet, og løp så til byen i full panikk da melken kom etter fødselen, au au au. Kjøpte avent manuell. Den har jeg aldri fått til, så penger ut av vinduet. Kjøpte etterhvert medela elektrisk og den er helt topp.

På helsestasjonen her koster det 10 kr døgnet å leie pumpe. Så det hadde blitt dyrt for meg i lengda, det er jo 3650 kr for et år.

Dobbel pumpe er genialt hvis du skal pumpe mye. Jeg leverer melk til nyfødtposten, og låner da dobbeltpumpe av sykehuset.

Takk for svar jenter Tror jeg tar sjansen på å vente å se. Har heldigvis 2 helsestasjoner og 4 apotek innenfor 10 min. i bil, så satser på det går bra om det blir krise

Back
Topp