Brystpumpe

KrepsenErBlittMamma

Forumet er livet
Fikk du bruk for det?

Kjøpte du elektrisk eller manuell??

Er vel kanskje ikke noe vits i å ha den klar før ungen kommer???

Jeg kjøpte ikke på forhånd og det er noe jeg angrer på! Men fikk heldigvis noen til å dra å kjøpe, men den ene dagen uten pumpe var helt jævlig, så JA,jeg hadde utrolig mye bruk for den.
Manuell [:)]

Har hørt at man ikke skal pumpe før 6 uker etter fødsel??
[8|]

Eg kjøpte først en manuell, før ungen kom. Er veldig glad eg kjøpte før ungen kom, så eg hadde den. Eg fikk så ekstrem brystspreng og ungen klarte ikkje drikke alt, så for meg var det en god investering. Kjøpte elektrisk pumpe(avent) etter en liten stund og har vært kjempefornøyd med den [:)] Har brukt den veldig mye, men nå er den pakket vekk og venter til neste gang det kommer småfolk i hus [;)]

Jeg kjøpte elektrisk pumpe, men endte opp med å bare bruke den manuelt..
Slet litt med å opprettholde produksjonen, så jeg fikk bruk for den ja.

ORIGINAL: KrepsenErGravid

[8|]

Bullshit [8D] pumpa på sykehuset jeg..

ORIGINAL: heart86

[8|]

hvor??

er jo mange som pumper på sykehuset av ulike grunner!!
melka mi kom sent, og når jeg ikke hadde en unge som ville ta puppen, ble det pumpa som stimulerte[:)]

Svigersøss sa det... [8|]

Ble veldig i tvil om jeg skulle invistere før fødsel eller ikke...
Hmm, tror nok det blir utfallet....

*Lage tråd om merke [;)]*

Jeg kjøpte ikke før snuppa var 2 måneder, hadde ikke behov før det.. Men er veldig glad jeg har den liggende til nestemann nå[:)] Greit å være forberedt, jeg håper jeg klarer å amme leeenge denne gangen[:)]

ORIGINAL: Lolodi

ORIGINAL: heart86

[8|]

hvor??

er jo mange som pumper på sykehuset av ulike grunner!!
melka mi kom sent, og når jeg ikke hadde en unge som ville ta puppen, ble det pumpa som stimulerte[:)]

Svigersøss sa det... [8|]

Det er bare tull! Hvorfor i all verden skal man ikke gjøre det?

Man får jo beskjed om å pumpe på sykehuset for å få melka i gang, om ikke ungen vil suge. Det gjorde i hvertfall jeg. Veslemor hadde liten sugerefleks og sugde feil av brystet mitt. Jeg endte opp med å pumpe meg fra dag 1 etter keisersnittet, etter at all verdens jordmødre og barnepleiere hadde dratt i brystet og ungen. Vi hadde prøvd tvillingleie og "gudvetleie" for å få velsa til å suge av brystet. Såå det er nok ingen hindringe på når man kan pumpe seg[:)].
Sambo var på apoteket og kjøpte Medela pumpe og den funka veldig bra så lenge vi trengte den[:D]

Jeg fikk ikke dra hjem fra sykehuset før jeg hadde pumpe, flaske og nan, så her ble den kjøp inn mens vi lå på sykehuset.
Gull verdt altså, både om man har spreng, om man må ut en tur og skal legge igjen en skvett eller om ungen ikke suger skikkelig i starten osv.
Jeg kjøpte elektrisk, den er ikke så mye dyrere også har jeg så mange venninner som har pådratt seg betennelse i hånden pga pumpingen.
Hadde Philips avent elektrisk, den kan brukes både manuelt og elektrisk, og den kan brukes både med strøm og batteri[;)]

Back
Topp