Brystpumpe... hjelp!!

2725020070603

Glad i forumet
Har kjøpt manuell pumpe på apoteket. Kostet 650 kr... den funker absolutt ikke for meg. Får kun ut 2 dråper... har lite melk og prøver desperat å få opp melkeproduksjonen fordi vesla stadig må ha mer mme!
Vurderer å kjøpe elektrisk pumpe, men de koster jo sykt mye penger! Vil ikke kjøpe om det ikke fungerer... hva er deres erfaring med elektrisk pumpe?? Får dere ut den melken som er ? Dette er mitt siste håp før jeg mister melka tvert :(
 
Hvem pumpe? De fungerer litt forskjellig ettersom merke.
 
Brukte medela elektrisk på sykehuset. Hadde lite og null melk da. Men tre dager etter med pumping hver 3.time, pumpa jeg godt 3 dl hver gang. (Hadde prematur baby)
Hjemme brukte jeg avent manuell. Den var ikke like behagelig som medela, men den funka godt og gjorde jobben sin syns jeg :)
 
MAM har jeg... helt håpløs :p
Men har så lite melk at jeg lurer på om pumpe funker for meg i det hele tatt...? :/ har det noe å si?
Jeg har medela og avent pumpe, kjenner ikke til mam sin. Men både medela og avent sin så hjelper det å holde den inne en stund for å drive melken lengst inn ut og spesielt med en gang man begynner pumping for hver gang. Det rådet sto på medela pumpa. Jeg mistet melka med mine to men ikke pga pumping. Holdt faktisk lengre med nr 2 som jeg pumpa fullt med. Det er letter for en baby å få ut melk enn en pumpe uansett. Så babyen din får nok mer. Men prøv å slapp av og se hva som skjer. Jeg slappet mer av med nr 2 og da fungerte det bedre enn med nr 1. Jeg visste med nr 2 at det kom til å bli mme til slutt så slappet mye mer av og pumpa når jeg hadde tid. På ett tidspunkt var det utrolig mye melk. Med nr 1 så fikk jeg ut kun noen dråper og ga opp. Men var mer bestemt med nr 2. Det tar tid og tålmodighet for å få ut melka.
 
Du kan leie elektrisk på apptek eller sykehus. Sjekk ut om du har noe i nærheten.
 
Du skal kunne få leie gjennom helsestasjonen. Det gjorde ei venninne av meg :)
 
Prøv på helsestasjonen om du får leie der. Medela har jeg god erfaring med. Har to premature barn.
Vurderer å kjøpe en selv denne gangen. Det er mange til salgs på FINN for tiden. Mange er knapt brukt.
Prøvde avent manuell pumpe og det fungerte dårlig for meg.
 
Lei deg en elektrisk medela. Da kan du justere hvor mye den suger. Eller selg den du har og kjøp medela swing. Verdt pengene synes jeg. Veldig god pumpe. Og den kan jo selges igjen. :)
 
Elektrisk Medela var veldig bra synes jeg. Med den manuelle fikk jeg knapt ut noe. Og holdt på lenge for å få det ut.
 
Tilbud på Barnas Hus nå, for 999 :)
 
Ville ikke kjøpt men lånt fra helsestasjonen eller apotek!
Her fikk jeg nesten ikke ut melk uansett pumpe og uansett teknikk og tiden jeg brukte.
Har du prøvd å håndpumpe?
 
Har kjøpt manuell pumpe på apoteket. Kostet 650 kr... den funker absolutt ikke for meg. Får kun ut 2 dråper... har lite melk og prøver desperat å få opp melkeproduksjonen fordi vesla stadig må ha mer mme!
Vurderer å kjøpe elektrisk pumpe, men de koster jo sykt mye penger! Vil ikke kjøpe om det ikke fungerer... hva er deres erfaring med elektrisk pumpe?? Får dere ut den melken som er ? Dette er mitt siste håp før jeg mister melka tvert :(
Jeg opplevde det som deg. Fikk ikke ut noe med manuell. Kjøpte elektrisk pumpe, det var Avent/Philips og da kom det ut masse melk. Måtte prøve meg frem med de knappene og se hva som fungerte best for meg. Jeg var redd det ikke ville funke, men måtte bare prøve selv om det kostet flesk.
 
Har kjøpt manuell pumpe på apoteket. Kostet 650 kr... den funker absolutt ikke for meg. Får kun ut 2 dråper... har lite melk og prøver desperat å få opp melkeproduksjonen fordi vesla stadig må ha mer mme!
Vurderer å kjøpe elektrisk pumpe, men de koster jo sykt mye penger! Vil ikke kjøpe om det ikke fungerer... hva er deres erfaring med elektrisk pumpe?? Får dere ut den melken som er ? Dette er mitt siste håp før jeg mister melka tvert :(
Vurdert å kjøpe brukt pumpe?:) jeg har hatt avent å Medela swing å de fungerer fint. Har pumpet meg ved siden av fullamming nå i 11 mnd:)
 
Hmm, tror du at du får ut så mye mer med elektrisk, da? Har prøvd begge deler, forskjellen er jo bare at du slipper på pumpe selv. Du har godt med vakum, sant? Det er en teknikk :)
 
Ikke lest igjennom her nå,men kan du ikke låne elektrisk på helsestasjonen ?
Lykke til!
 
Back
Topp