Brystpumpe HJELP

Lillesooolstråle

Forelsket i forumet
Hei hei

Lurer på hvilken Brystoumpe dere har kjøpt eller skal kjøpe?
Er så usikke rpå om jeg skal ha Enkel eller dobbel?
Har egentlig bestemt med for merket Medela

Har medela og er ikke sånn KJEMPEfornøyd. Men den gjorde jo nytten da. Er sikkert mye det samme med alle

Syns medela sine flasker (tuttene) er skikkelig ekle og jenta mi klarte aldri å suge hardt nok på dem (pluss at de gikk langt ned i svelget på henne til å begynne med)

Men et stort pluss var å finne ut at den passer til dr brown med smal hals! For de flaskene var fantastiske!

Har bare enkel. Ser ikke for meg at jeg hadde klart å pumpe begge samtidig. Men er jo kjekt med dobbelt sett om du skal pumpe mye! Er jo pes med kokinga hver 3. Time...

Anbefaler også å bruke oppsamler på brystet du ikke pumper. Hos meg så stod spruten på begge en periode.

Har bare enkel. Ser ikke for meg at jeg hadde klart å pumpe begge samtidig. Men er jo kjekt med dobbelt sett om du skal pumpe mye! Er jo pes med kokinga hver 3. Time...

Anbefaler også å bruke oppsamler på brystet du ikke pumper. Hos meg så stod spruten på begge en periode.

Tusen takk for gode tips. Her var det mye jeg må notere meg :D

Jeg venter med å kjøpe pumpe til jeg ev trenger det. Det fungerer ofte veldig fint å håndmelke og. I hvert fall hvis du ikke skal pumpe så mye/ofte.

Med nr 1 pumpet jeg lenge, og da brukte jeg dobbel. Ville ikke gått for noe annet nå hvis jeg må pumpe.

Så denne tråden blandt nye innlegg. Jeg har en enkel elektrisk medelapumpe til salgs, kan få med ekstra filter og to str på trakten om du vil.(jeg kjøpte ekstra for å slippe å koke heeeele tiden).

Jeg har forøvrig 2 enkle..hehe..glemte den da vi var reist bort, og var nødt til å kjøpe 1 til.

Eneste er at flaskene brukes enda, så du må da kjøpe det utenom evnt. Tutene på calmaflaska kan være litt trøblete å ta for babyen i starten, men det gikk på dag 2 hos oss. Det som er fint med den er at babyen må suge for å få noe ut, og det svelges dermed lite luft.

Tenkte 500kr (ny pris 1490- om du ikke finner på tilbud da) + evnt porto. Jeg bor i Oslo.

Jeg manuell fra storebror, det er avent sin eller hva den heter. Om jeg får til å amme holder den. Jeg pleier bare å pumpe etter babyen er ferdig med å spise, så tømmer jeg brystet:)

Hadde en Medela enkel elektrisk som jeg kjøpte brukt og var fornøyd med den. Håndmelket mye i starten, men angret etterpå når jeg tenkte på hvor mye melk som gikk til spille. Man må jo ikke bruke flaskene som hører til pumpa, Medela har egne fryseposer som man kan kjøpe og pumpe rett i, ellers er det også fint å pumpe og helle over i isbitposer som man fryser, også kan man ta opp akkurat det man trenger (en isbit=ca 15 ml). Fint å ha når man begynner med fast føde også, bare blande i en terning med melk, for kjent smak. Fint å ha et lager med melk i fryseren etter noen måneder når man har lyst å lufte seg litt på egenhånd!

Back
Topp