Brystpumpe, flasker og sutter?..

Bkno2689662

Flørter med forumet
Jeg er jo helt grønn på dette her og håper noen andre har litt mer peiling..
-Manuell eller elektrisk brystpumpe?
-Hvilkene tåteflasker burde jeg kjøpe og hvor mange er greit å ha i begynnelsen?
- OG sutter!.. Venter dere med det? Eller hvilken størrelse kjøper dere, virker som mange ikke kjøper de nyfødt suttene men heller de som er til noen måneder gamle babyer? Jeg vil gjerne kjøpe å ha et par stykker klart til min lille kommer, helst silikon. Noen som kan komme med erfaringer? :-)
(tenkte å bestille på jollyroom, skal ha en del andre ting så tenkte jeg å like godt få med et par små ting også)

Brystpumpe har jeg ikke tenkt til å kjøpe med det første. Ser an behovet og prøver evnt med melking om det er nødvendig. Både min mor og søster produserte for lite melk og måtte ha erstatning ved siden av, så jeg kjøper heller inn om det viser seg at jeg er motsatt:)

Har kjøpt et par nyfødt smokker, men har ikke så mye erfaring siden jeg venter nr 1. Flasker har jeg heller ikke kjøpt noe særlig av, men har den ene som fulgte med i ene babypakka +1 jeg kjøpte i spania som skal være av den naturlige typen. Begge er anti-kolikk:)

Brystpumpe har jeg fått..både manuell og elektrisk. Usikker på om jeg får brukt for dem da..Har ikke satt meg inn i hvordan de virker engang :o En hel bærepose med flasker har jeg også fått, med ulike typer. Tutter har jeg kjøpt litt av, men ulike typer, er ikke sikkert barnet vil ha akkurat DEN ene typen har jeg hørt, så greit å prøve forskjellige :)

Om jeg skulle kjøpt flasker selv, ville jeg prøvd meg frem med ulike typer..de suttene de drikker av kan byttes ut/tilpasses etter alder mener jeg :)

Har heller ikke kjøpt brystpumpe enda, tenker jeg må se det ann ift om jeg får til å amme, har nok melk osv. :) da kjøper jeg om det er behov for det. Har fått noen flasker, men husker ikke merke, er de som selges på apoteket iallefall. Må se an behovet der og, om det blir mye pupp, "delvis pupp" eller bare mme :)

Har kjøpt og fått ulike smokker i str 0-2 mnd og 0-6 mnd, av alle typer merker for å se hva hun liker best :)

Jeg har manuell avent brystpumpe fra forrige baby ;) jeg var helt avhengig av denne da jeg begynte å jobbe etter 8 uker, jeg hadde da aventflasker for da passet jo de til pumpa :) er jo litt kjedelig å sitte der å pumpe da :p

Jeg hadde likevel ikke kjøpt pumpe før jeg vet at jeg trenger det :) om du må pumpe deg på sykehus feks, får du låne alt der :)

Sutt er greit å ha! Jeg har den minste fra MAM, så fikk jeg noen i Babypakke fra apoteket.

Jeg har medela swing elektrisk pumpe og så har jeg fått manuell avent av min svigerinne :) mamma hadde veldig mye melk så håper jeg er lik der, og viss ikke vil jeg uansett prøve å pumpe mest mulig for å øke produksjonen!

Jeg har kjøpt medela swing :) og flasker i samme merket! Sliter jeg denne gangen med melken så gidder jeg ikke å pumpe manuelt :p

Jeg venter med å kjøpe pumpe til jeg ser om det er nødvendig. Så har jeg 1 aventflaske som fulgte med i en av babypakkene. Jeg har og div sutter i de minste str slik at det er klart om behov.

Har elektrisk brystpumpe. Kjøpte manuell bare i tilfelle da jeg skulle ha barn første gangen. Veldig glad for det siden jeg fikk så mye melk og mye spreng pga det..pumpet meg litt sånn at verste sprengen forsvant og fryste ned. Syns også det er praktisk om en skal til frisør,tannlege eller må dra bort fra babyen litt..da kan man bare pumpe seg litt slik at far/barnepasser har litt å gi fra flaske.

Har kun avent flasker til nyfødt,men har ikke flaskematet så mye da..

Har kjøpt to smokker fra MAM 0-6 mnd. Kjøper flere hvis jeg ser at det blir en baby som vil ha smokk :) de to jeg har fra før begynte med smokk litt etter hvert

Jeg fikk aldri ut en dråpe melk med pumpe sist gang, så jeg kjøper ikke pumpe, satser heller på håndmelking. (Det var veldig effektivt sist! )

Av smokker sverger jeg til MAM med silikonsmokk. Og så har jeg kjøpt inn Dr Browns antikolikkflasker, de har jeg god erfaring med.

Jeg har manuell avent brystpumpe fra forrige baby ;) jeg var helt avhengig av denne da jeg begynte å jobbe etter 8 uker, jeg hadde da aventflasker for da passet jo de til pumpa :) er jo litt kjedelig å sitte der å pumpe da :p

Jeg hadde likevel ikke kjøpt pumpe før jeg vet at jeg trenger det :) om du må pumpe deg på sykehus feks, får du låne alt der :)

Sutt er greit å ha! Jeg har den minste fra MAM, så fikk jeg noen i Babypakke fra apoteket.
Det er den jeg har kikket litt på for virker som mange bruker den mest og er fornøyd med, og da er det jo å greit ang flaskene ;-)
Men ja jeg tror kanskje jeg bare venter å ser hvordan det blir med amminga, er jo noen som ikke får til i det hele tatt, noen har KJEMPE MASSE og andre har en mellomting, såå.. :-) men takk for svar, greit å vite at sykehuset har i tilfelle jeg trenger (så samboeren ikke må på jakt etter brystpumpe plutselig, hehe)

Har elektrisk brystpumpe. Kjøpte manuell bare i tilfelle da jeg skulle ha barn første gangen. Veldig glad for det siden jeg fikk så mye melk og mye spreng pga det..pumpet meg litt sånn at verste sprengen forsvant og fryste ned. Syns også det er praktisk om en skal til frisør,tannlege eller må dra bort fra babyen litt..da kan man bare pumpe seg litt slik at far/barnepasser har litt å gi fra flaske.

Har kun avent flasker til nyfødt,men har ikke flaskematet så mye da..

Har kjøpt to smokker fra MAM 0-6 mnd. Kjøper flere hvis jeg ser at det blir en baby som vil ha smokk :) de to jeg har fra før begynte med smokk litt etter hvert
Tenker å kjøpe en manuell når jeg ser hvordan ammingen går, er litt kjipt hvis jeg er en av de som sliter noe veldig og må ha erstatning osv men går jo sikkert greit :p er ikke langt unna jeg må for å få tak i uansett :-) men tenkte å pumpe litt hvis det gikk, sånn at babyen vender seg til flaske hvis det skulle være noe. At jeg må bort en liten tur elns. Vet om ei som sleit noe veldig med det at den lille ikke tok flaske når ho var 3-4 måneder, å bare kunne amme så da er man jo avhengig å være der hele tiden. I tillegg kan det jo være greit med tanken på at jeg heller kanskje ikke er helt konfortabel å amme over alt (uansett hvor naturlig det er). Men takk for svar :-)!

Kjøpte elektrisk fra Avent når den var på 30%. Har den manuelle fra førstemann, men brukte den kun en helg da jeg var bortreist. Denne gangen SKAL jeg pumpe og ha melk i bakhånd, så jeg ikke blir så ekstremt bundet som sist. Det er utrolig praktisk å kunne la far gi mat innimellom også. Kommer også til å "jobbe" hardere for å få brukt smokk nå. Førstemann tok hverken smokk eller flaske, og i lengden blir det slitsomt å være "levende smokk" :D

Back
Topp