Brystpompe og flasker

Bæremamma

Gift med forumet
Junilykke 2022
Vi skal innføre flaske og pupp, da forrige kun ammet til 8mnd. Og denne gangen skal jeg i praksis når mini er 7mnd. Tips til gode brystpomper og flasker ? Helst ikke for mange deler å motere sammen på flaskene

Flasker vet jeg ikke noe om, da førstemann ikke var fan av denslags. Men jeg pumpet en del, i håp om at han skulle ta flaske:p

Var veldig fornøyd med begge pumpene mine, en manuell og en elektrisk.

Medela Harmony Flex Manuell brystpumpe.

Medela Swing Maxi dobbel brystpumpe. (Kan sikkert kjøpes enkel også, men jeg hadde dobbel).

Denne gangen tenker jeg å teste ut Naturebond sin også, men den brukes vel helst samtidig som man ammer. På det andre brystet.

Sniker fra april her. Førstemann hadde ammeproblemer og jeg måtte pumpe fra starten av. Jeg brukte en Medela og var aldri fornøyd med den, synes det var veldig vanskelig å komme i gang og fikk lite melk. Med andremann gikk jeg tilbake på jobb når han var 4 måneder gammel. Jeg kjøpte en Spectra (ikke tilgjengelig i Norge, bestilte fra England) og var veldig, veldig fornøyd med den. Jeg kunne bruke den hands-free med en pumpe-bh og kunne jobbe på datamaskin samtidig. Andremann nektet fast føde frem til han var 10 måneder gammel så det ble 6 måneder med kombinasjon pumping og amming.

Flasker vet jeg ikke noe om, da førstemann ikke var fan av denslags. Men jeg pumpet en del, i håp om at han skulle ta flaske:p

Var veldig fornøyd med begge pumpene mine, en manuell og en elektrisk.

Medela Harmony Flex Manuell brystpumpe.

Medela Swing Maxi dobbel brystpumpe. (Kan sikkert kjøpes enkel også, men jeg hadde dobbel).

Denne gangen tenker jeg å teste ut Naturebond sin også, men den brukes vel helst samtidig som man ammer. På det andre brystet.

okei takk ! Tenkte naturebond selv også, men elektrisk hadde vært gull i tillegg.. med mindre naturebond får ut nok til at jeg slipper å pumpe ved siden av ammingen da.. at jeg heller kan bruke den for å lette på trykket liksom

Sniker fra april her. Førstemann hadde ammeproblemer og jeg måtte pumpe fra starten av. Jeg brukte en Medela og var aldri fornøyd med den, synes det var veldig vanskelig å komme i gang og fikk lite melk. Med andremann gikk jeg tilbake på jobb når han var 4 måneder gammel. Jeg kjøpte en Spectra (ikke tilgjengelig i Norge, bestilte fra England) og var veldig, veldig fornøyd med den. Jeg kunne bruke den hands-free med en pumpe-bh og kunne jobbe på datamaskin samtidig. Andremann nektet fast føde frem til han var 10 måneder gammel så det ble 6 måneder med kombinasjon pumping og amming.
Takk for innspill ! Hands free er jo gull! Og pumping og amming i kombinasjon også !

Noen som har prøvd pumpe fra Elvie? Fikk ikke helt til elektrisk fra Philips avent

Prøvde Medela håndpumpe sist, men fikk det aldri til, var bare vondt. Lånte Medela elektrisk av en venninne og det gikk helt utmerket. Fant ut at den var mye mer «skånsom» enn den håndpumpa, men kanskje det var fordi jeg trykket for hardt.

Jeg hadde Medela swing forrige gang. Og var veldig fornøyd. Bortsett fra at jeg måtte ha oppsamler på den andre puppen fordi begge rant samtidig. Men som noen andre har sagt så fins den i dobbel, og det finnes også sånn bh til den som gjør at du han bruke den hands free.
Å pumpe for hand høres ut som mye pes

Er mulig å leie den sykehuspumpa til Medela, men det blir jo litt om du skal pumpe jevnlig. Jeg digget den. Den var sterk, og det var dobbelpumpe.

Hvis du bare skal pumpe litt kan en manuell pumpe være grei å ha. Skal du pumpe mye ville jeg hatt en elektrisk og helt en dobbel. I Norge har medela et monopol. Men du kan bestille f.eks en spectra eller babybuddha fra england eller usa.

Kan anbefale medela, men husk at alle elektriske pumper har en levetid på antall timer hvis du kjøper brukt.

Back
Topp