Bryster og hygiene

Pivi

Elsker forumet
Jeg er så usikker på hvordan jeg skal "behandle" Brystvortene mine... Har vært enormt sår, og av og til synes jeg det ser ut som at jeg mister litt hud.. er litt sprukken og har av og til noe blemmelignende på dem... Aner ikke om dette er normalt nå i startfasen... ? Og hvordan behandler dere brystvortene mellom ammeøktene?
Til nå har jeg lufttørka, brukt salve og albueskjell ...

Jeg har sår på ene siden - de lufttørkes til den store gullmedalje - salve bruker jeg kun innimellom, når det blir VELDIG sårt..

Leste litt på www.ammehjelpen.no - om det med sår.. Det sies at om en får sår så er det pga at barnet tar brystet feil[8|]
Aner ikke helt hva jeg skal gjøre med det, har jo gått i 2 uker med konstant sår nå, men skal på helsestasjonen i dag, så da skal jeg spørre[;)]

Tror Julie tok puppen litt feil i begynnelsen, og det var vel det som gjorde at sårheten min startet. Hun sugde rett ganske fort, men da var jeg allerede sår, og det henger nok igjen...
Litt bedre i dag[;)]

De på syykehuset sa at hun hadde riktig teknikk.. [;)]

Jeg har også vært usikker på det ...Vasker brystvortene mine kun med vann,lufttørker de og har purelane salve på de kun om morgenen.

jeg var veldig sår, så jeg brukte skjell hele døgnet i starten, men så fant jeg ut at å lufttørke og smøre med purilan funka vel så bra. bare husk å ikke bruke papir innlegg i bhen som fester seg i sårene.. auua.... og pass på å få masse av det mørke inn i munnen til babyen. jeg brukte og skjold en kor stund for å avlaste. Gikk uten bh hjemme og viste sikkert frem puppene til alle naboene hehe...

ORIGINAL: Trine82

jeg var veldig sår, så jeg brukte skjell hele døgnet i starten, men så fant jeg ut at å lufttørke og smøre med purilan funka vel så bra. bare husk å ikke bruke papir innlegg i bhen som fester seg i sårene.. auua.... og pass på å få masse av det mørke inn i munnen til babyen. jeg brukte og skjold en kor stund for å avlaste. Gikk uten bh hjemme og viste sikkert frem puppene til alle naboene hehe...

Hehe, jeg også!  Har begynt å lekke nå, må vel vekke vesla og tømme meg litt![;)]

Sliter ikke med såre pupper lenger, så noe annen hygiene utenom den daglige dusjen trodde ikke jeg var nødvendig? [:)]

ORIGINAL: jealie25

Sliter ikke med såre pupper lenger, så noe annen hygiene utenom den daglige dusjen trodde ikke jeg var nødvendig? [:)]

Nei da, er sikkert ikke det[:)]  Bare jeg som er usikker på ALT[&:]

Når dere er ferdig å amme smør morsmelk på brystvorten og la det tørke før dere hiver på dere bhn igjen. Mine er nesten helt fine igjen.

Noen ganger kommer det av lit hud på den ene puppen, men jeg  legger dem bare inn igjen, hender jeg smører med purelan salve hvis hun har fått litt feil tak når hun spiser[;)]

ORIGINAL: seilø

Noen ganger kommer det av lit hud på den ene puppen, men jeg  legger dem bare inn igjen, hender jeg smører med purelan salve hvis hun har fått litt feil tak når hun spiser[;)]

Jeg brukte også purelan, men syns morsmelk var mer effektiv.

Jeg vasker kun mine og lar de lufttørke litt før jeg tar på bhen igjen ..
ellers klemmer jeg ut litt mm etter jeg har ammet ..

men det skal nevnes at jeg ikke har vært plaget med såre brystvorter e.l i det hele tatt .. heldigvis [8|]

Back
Topp