brystbettenelse..innlegelse... OPERASJON

eliz0206

Forelsket i forumet
hei jenter vart innlagt på ST OLAV i ei uke !!!!

har vært borte fra siden på leng.. men om dere ante hva jeg gikk gjennom i siste 10 dagene .. det vart rent helvete rett og slett... det begynte med en liten feber og frysning som man blir forkjølet det var forrige fredag .. følte meg små syk og tok paracet hver sjette time og la meg til sengs tidlig.. lørdagen skulle jeg til besøk hos min mor med baby Celina. begynte å kjenne at brystet var litt øm... men ikke noe mer enn en melkspang pupp... men utover kvelden hos mamma begynte ting bli verre og verre og verre.. jeg fikk feber og frysning og vondt i leddene .. det var helt syk... brystet ble hardere selv om celina sugde så var det en klump i den son måtte presses skikkelig på for å tømme melka ut. endelig ringte jeg føden og fikk komme inn.. hadde feber i 39,5 og frøs... etter 2 timer venting.. fikk vi tips om ris pose som varme før pumping og nesespray og skulle pumpe hver anna time i to døgn.. ble sendt hjem... imgen prøvde å hånd melke meg for å se nå kom det svært lite melk selv om brystet var hoven.
jeg pumpet og gjorde alt de sa ... satt med pumpa i halv time men det kom bare 10-20 ml fra brystet og den var fortsatt hard og vondt... på andre dagen "søndagen" kom det ingen ting fra brystet .. abseloutt ikke noe .. ringer jeg føden og snakker med de over tlf.. de gir samme tipsene.. pump anna hver time .selv om jeg sier det kommer ikke noe... vet du hvor forbanna jeg og samboer vart eller.. men men så fikk vi beskjed ringe ammeklinikk på mandagen..
vi ringer mandagen ammepoliklinik kl 8 og de sier de har ikke tid og kan ikke hjelpe oss før onsdagen.. alle timene er opptatt til da.. ringer på føden og forklarer enda engag.. jeg sitter med feber 39.. fortsatt brystet er hovern og hard og det kjem ikke noe fra bystete og amme klinikken har ikke time før onsdag...jeg blir nektet å komme til føden for de hadde ikke kapasitet .. kunne jo amme fra andre brystet mente hun og kjøpe morsmelkerstatning om det var lite... rinte til fastlegen.. han hadde heller ingen time hvertfall ikke før tirsdag ettermiddag.. jeg var helt ødelagt.. både fysisk og psykisk... ingen tok det alvorlig det jeg sa over TLF og de trodde det var overdrevelse fra min side.. helt til samboere sa.. de kan dra til helvete vi bare drar til føden..de kan ikke nekte oss..
da vi kom ditt hadde jeg feber i 39,8 og ble tatt blod prøve som viste at jeg har vært svært syk så jeg ble innlagt med engang... CRP verdien min var 450 og for envanlig menneske skal den ligge på 5... jeg hadde infekjon i blodet på grunn av brystet...de skjønte ikke hvorfor jeg ble sendt hjem på lørdagen uten at det ble tatt prøve av meg??!!
så jeg ble innlagt på mandagen... de begynte med penicilin intavenøs hver sjette time ..sykepleierne klarte ikke finne riktige blodårene for å sette intravenøs så de stakk meg 10 ganger for å få det til... huff... så dette skjedde hver gang de skulle skifte nål.. men så ser de at penicilin hjelper svært lite.. jeg pumper fortsatt hver tredje time men kommer ikke noe.. ingen prøver å håndmelke meg eller de som gjør det gir opp etter noen tak... brystet er hard som stein...de skjønner ikke noe.. endelig på onsdag kjem det en barnepleiere på min morsalder godt over 60.. og vil håndmelke meg.. oh hun presser og presser .. vel jeg kalte å føde på nytt ...hvergang hun dro i brystet føltes det som en rier og jeg over drever ikke.. det kom tjukk grønn puss fra brystet.. hele brystet var full av puss i stede for melk.. så der for kom det ikke noe når jeg pumpet... den var så tjukk at det måtte presses hard for å få det til... det var kultur melk konsistens...det vart en rent helvete når det maserte ut... men heldigvis ble brystet lettere.. dette holdt hun med hver andre time på hennes vakt.. og lært flere folk hvordan de skulle gjøre det...men selv om de tømte brystet så gikk ikk CRP verdien min ned..og det var en stor klump som de ikke fikk på noen måte å tømme ut... jeg ble sendt på ultra lyd på torsdagen og ble tatt bilde av bystet... det viste seg at de har dannet seg en kule med puss som er så hars som stein som eneste måten å tømme den er operasjon.. denne kulen var den som kom først og hadde de tømt det på lørdagen da jeg var der så hadde jeg slippet operasjon... fikk en sprøyte i puppen for å se om det gikk ann å tømme den på den måten men det var så tjukk konsistens at det kom ikke noe ut..
jeg blir satt på fasting for muligheten for operasjon på samme dag var der.. jeg fasta fra 12 til 10 på natta så kommer kirurgen inn... og tegner på med en tusj hvor det skal opereres... men så går han ut.. etter en time hører jeg at det blir operasjon imorgen.. så jeg tar en dusj og får lov å spise etter halv døgn fasting...
jeg blir operert på fredagen tidlig..når jeg våkner og legen kommer tilbake for snakke.. hører jeg at hun har tatt skjært i to plasser ene plassen var feil for hun hadde skjært etter tusj markering fra igår.. men hallo jeg hadde jo dusjet ..etter sykepleierenes ønske!!! og tusj markering var nesten usynlig.. så måtte hun skjære på nytt for å finne riktige plassen... så nå har jeg to arr ... men historien fortsetter ... mandagen skal vi tilbake til sykehuset for sjekke av drillen de har satt i bystet... herlighet.. for en start .. først den fødselen og keisersnittet og nå bryst operert... for håpe ikke få en ny infeksjon i såret da.... nå kjem det ikke noe melk fra den puppen og det er ikke sikkert den vil gi noe melk no fremover...ahhh jeg er så sint så sint... dette er ikke det vi ville....[:(][:(][:@][:@]
forsettelsen følger mandag

dette skriver jeg for lette litt på hjete og for at jeg vil dere skal passe godt på puppene og unngå min situasjon...

Dette er jo helt forferdelig! For en behandling du har fått.

Sender deg mange klemmer og ønsker masse god bedring!

Uff og uff og uff. stakkar stakkar deg. Har ikke ord. Håper inderlig du får det lettere herfra. Stakkar deg. stoooor klem.

God bedring!!!

De brude fått en klage på den behandlingen du har fått!!!

Uff det er jo bare helt forferdelig må jeg si. Skal selv ringe legen imorgen da jeg både har hatt høy feber og litt vondt i ene brystet, men det er ikke hardt da. Har en vond hals til tusen som går ut i ørene. Men det var ikke meg vi skulle snakke om her. Du får ha lykke til med den operasjonen, det var leit at ting skulle bli så ille.

OMG!!! Satt med skikkelige frysninger og gåsehud når jeg leste gjennom det du hadde skrevet... Det høres helt forferdelig ut [:(] Håper alt går bra videre nå da, det fortjener du! Uff, litt av en start du har fått...
Sender over en stor trøsteklem og krysser fingrene for det beste videre!

uff, får vondt i hele meg av å lese dette[:o][:o] stakkar deg!!! sender deg en STOOOOOR klem!!!

Stakkar!! Eg har hatt tilstoppa melkekjertler, som har gått over etter ett par timer, og eg sitter å griner, surver og bærrer meg over det.. Men no skjønner eg at det ikkje har vert synd i meg i det heile tatt!!

Sender mange klemmer din veg!!

Håpe du blir bra igjen fortere enn svint!

Herregud! Får helt vondt av deg. Tenk at det går ann å behandle noen sånn!! Kjenner jeg blir kjempesint egentlig [&:][:@]
Fikk brystbetennelse selv, hadde store sår på brystvortene og fikk feber og hadde en hard klump i den ene puppen, men her ville de ha meg opp på sykehuset med en eneste gang og tok det veldig særiøst, fikk veldig god hjelp og ble veldig godt fulgt opp. Vet hvor vondt jeg har enda, og kan ikke klare å tenke meg til det smertehelvete du må ha vært igjennom!!

Sender over en trøsteklem!

Å fy søren!! får heilt vondt i meg (og puppane) av å lese dette!! Høyres heilt grusomt vondt ut!
tenk om dei berre kunne tatt deg seriøst nok første gongen og tatt litt fleire testar på deg!!
Er arra dine store og synlige??
har CRP verdien din gått ned?
Sender deg ein stoooor trøsteklem

Stakkars deg!!!! For en behandling!! Utrolig frustrerende å lese at du ikke ble tatt seriøst og trodde du overdrev! Håper virkelig det går bra med deg. Sender deg mange gooode tanker. 

Og lykke til!!

ORIGINAL: Chiapjusk

Herregud! Får helt vondt av deg. Tenk at det går ann å behandle noen sånn!! Kjenner jeg blir kjempesint egentlig [&:][:@]
Fikk brystbetennelse selv, hadde store sår på brystvortene og fikk feber og hadde en hard klump i den ene puppen, men her ville de ha meg opp på sykehuset med en eneste gang og tok det veldig særiøst, fikk veldig god hjelp og ble veldig godt fulgt opp. Vet hvor vondt jeg har enda, og kan ikke klare å tenke meg til det smertehelvete du må ha vært igjennom!!

Sender over en trøsteklem!

hvordan gikk det med din brystbetennelse da?? ble du og operert eller ??

CRP verdiene har gått ned betraktelig etter operasjonen .. den var under 150 igår og derfor fikk jeg komme meg hjem. arrene etter operasjon har jeg ikke sett enda.. for det er fortsatt bandasje på den og det er åpent sår som ligger en liten drill under... men der de har skjært feil så er det 4 stinger på.. den andren sikkert er noe større... [:(][:(]
får nok vite mer imorgen for da skal de ta ut drillen.. de syr ikke operasjonsåret etter bettenelse .. de sa den skal være åpen og grå av seg selv.. har ikke peiling.. gruer meg mye!!!

tenk at alt dette kunne unngås om de hadde bare tatt seg tid og gjort ting riktig... vi vurdere å søke til pasienterstatning !!

ORIGINAL: cathrine24

God bedring!!!

De brude fått en klage på den behandlingen du har fått!!!

Å herreguuuuud!!!!! [:@] Jeg trodde virkelig ikke de var så inkompetent der nede!!!! FY F*** så sint jeg ble nå!!! [:@][:@][:@][:@]
Kan jo selvfølgelig ikke vite hvordan du har det, men jeg føler veldig med deg.

Skulle tro sykehusene hadde en pakt om å sende hjem folk eller å la vær å ta de imot.... Jeg skjønner ikke at de tør!  Og de som sitter der i telefonen, at de har samvittighet til å gjøre noe sånt er i mine øyne helt ufattelig!!!!

Ønsker deg masse god bedring

ORIGINAL: Skorpion77

signere denna eg

ORIGINAL: theojora

jeg føler virkelig med deg!!! jeg var selv innlagt pga brystbetennelse, og infeksjon i blodet uka som var... men jeg hadde ikke noe særlig vondt i puppen, var bare veldig øm... jeg hadde 40 i feber og pusteproblemer, samt lavt blodtrykk og lav blodprosent, så jeg ble sjekka for blant annet blodpropp på lungene og til slutt konstaterte de bare med at det var brystbetennelse, syns det er litt rart siden jeg ikke har vært i nærheten av å ha så vondt i puppen som jeg har hatt med de to andre og da var det bare tette melkeganger... men men...

jeg har fortsatt en kul i brystet som jeg ikke får tømt, kan det være puss i den da? har jo ikke noe vondt og ikke kommer det noe puss ut heller... jeg går på keflex (?)tabletter nå, fikk 3 forskjellige typer antibiotika intravenøst på sykehuset... hvordan gjør du det i forhold til amming? Gullet har fått sånn sinnsyk diare av tablettene[&:] så jeg pumper og gir litt mme innimellom....

anbefaler at du sjekker den klumpen som du ikke klarer å tømme ... kan være det er noe der.. etter det jeg har vært gjennom sjekker alle små klumper på puppen... den skal være fint og myk etter at barne har sugd den... helt hysterisk nå... jeg gikk jo på det sterkeste antibiotika kalte de på sykehuset i 5 dager som intravenøs.. nå etter operasjon står jeg ikke på noe siden CRP gikk kraftig ned etter operasjonen.. huff vil ikke tenke på det... hvergang jeg går forbi speilet ser jeg på brystet og bandasjen og blir lei meg...[:(][:(] kjenner ikke meg selv igjen..etter alle pumpinga og draging og håndmelking av det brystet .. brysvortet er sår og ser ikke ut..[:(][:@][:@] nå tar pia mi bare ene puppen men hun blir ikke mett da.. så får hun litt MME... men håper etterhvert øker produksjonen på den puppen og krysser at etterhvert kan amme på den opererte puppen når såret på vorten er borte og bandasjene er tatt bort osv [&o]
så bra at du slapp operasjonen og at de pressa puss gjennom melkegangene dine.. det er en ren helvete rett og slett... gruer meg t imorgen de skal ta drillen ut... jeg klarte ikke å se på såret når de skylte den...huff

ORIGINAL: Rotta

Stakkars deg!!!! For en behandling!! Utrolig frustrerende å lese at du ikke ble tatt seriøst og trodde du overdrev! Håper virkelig det går bra med deg. Sender deg mange gooode tanker. 

Og lykke til!!

SIgn!!!! Stooooor klem!!!

ORIGINAL: Skorpion77

GRØSS Å GRU!!!!!!!!!!!!!!
God bedring!!

Back
Topp