Brystbetennelse

Monkaponka

Forumet er livet
Har prøvd å pumpe meg 2 ganger i dag og fikk ikke ut mer enn 10 ml begge gangene. Har også oppdaget en rødflammete flekk på brystet.
Leste på ammehjelpen.no om dette temaet og jeg er nå ganske sikker på at jeg har fått brystbetennelse. BALLE[:@]
Jeg vil jo så gjerne gi barnet mitt den viktige melken[:(][:(][:(]
Er skikkelig lei meg nå.
Noen som har gode råd? Skal på helsestasjonen i morgen så jeg får vel gode råd der tenke jeg.

Buhuuuuwrææælll[:(][:(]

Du må amme mye fra det brystet som er betent, og massere mye med fet god krem! Ta deg også en lengre varm dusj og håndmelk. Tips jeg har fått i alle fall...

Ok, skal gjøre det med en gang. Takk!!!

Åhh.. fantastisk!! Tusen takk dere!
Jeg skal pumpe mer nå, vil ikke miste melken.
Mange, mange takk!!

Fikk brystbetennelse ca 2 uker etter fødsel, og jeg fikk intense forfrysninger i hele kroppen, husker jeg haddepå meg 2 dyne og 3 pledd, og ennå gikk det sjokkbølger av kulde gjennom hele kroppen min .. gikk til legen og fikk pencilin ( weifapenin) Det ble bedre etter det..

Åh.. huff.. så trist med mormoren din!!!
Så vondt å miste noen!

Alt med dårlig matlyst, stress og det å like flaske vet jeg alt om.
Krangler med puppen for tiden etter han fikk flaske.
Nå er det minimalt i puppene mine[:(]
Men, skal gjøre som du sier fra i morgen av. Pumpe hver 3 time.

Stakkars deg Hilly! Så ille er det ikke med meg altså.
Ikke feber eller noe sånt. Bare glodvarm, rød og hard kul på puppen[&:]

Jeg hadde feber for tre dager siden. Lå under dynaog teppe og frøys en hel dag. Var så godt å ha samboeren der da.

Jeg fikk beskjed om å også bruke ull-ammeinnlegg for å holde brystene varme. Tør ikke slutte med de så bruker de fremdeles, på dagen og på natta og prøver å holde meg god og varm ellers.

Skal selv til helsestasjonen i dag for å få de til å se på det. Du er heldig hvis du slipper feberen monicus, for det er ikke noe gøy når det står på. Min betennelsde er på vei tilbake tror jeg nå. Ser det kommer litt puss ut av det vonde brystet... jææækkkk!!! Men babyene blir ikke dårlige av å drikke fra det brystet og det er jo fint da.

Lykke til Monius [:)]

Håper du har fått hjelp på hs,Monicus! Jeg har dessverre ingen tips å komme med,men du har jo fått mange gode råd av andre her så da blir mitt bidrag kryssa fingre for at du ikke blir dårligere og at melka kommer tilbake i strie strømmer [:)] Lykke til og god bedring [:)]

Tusen takk dere alle sammen!!

Fikk beskjed om å ta varm dusj ofte på brystene og massere med olje.
Begynne med amme te og ikke ta i mot gjester. Bare slappe av med Kian og amme hver 3 time i ti min. på hvert bryst. Håper at dette går seg til!
Skulle jeg få feber måtte jeg ta kontakt med en gang.

Back
Topp