Brystbetennelse?

Mt91

Flørter med forumet
I et par dager nå har det høyre brystet vært svært ømt og varmt, har hatt melkespreng oftere enn vanlig siste dagene også, fullammer. Lurer derfor på om kanskje en melkegang har gått seg tett eller om det er noe brystbetennelse på gang. Venstre pupp er helt normal, takk og lov! :-)

Noen som har tips for å åpne melkegangene lettere eller hva jeg skal gjøre? Svært ubehagelig, men klarer å amme på den siden også.

Last edited:
Prøv å massere brystet i dusjen, det hjalp meg når jeg hadde begynnende brystbetennelse

Jeg hadde en/to melkeganger tette her forrige uke. Helt ut av det blå ble jeg kjempesliten og fikk feber, kjente meg skikkelig dårlig, og ved neste mating kjente jeg at det gjorde veldig vondt på høyre bryst på undersiden. Kunne også kjenne en stor klump der som gjorde vondt når jeg tok på den. Feberen varte i to dager og kulen var borte etter ca tre dager. Kan visst variere veldig hvor lang tid det tar. Jeg anbefaler å dusje brystet med varmt vann og håndmelke litt. og massere forsiktig fra kulen og inn mot nippelen under amming/pumping:-)

Prøv å finne en ammestilling hvor babyens hake er i retning det ømme området, for det er haka som "melker" og da tømmes det best. Ellers, varme, hyppige amminger/pumpinger er viktig. God bedring!

Back
Topp