Brystbetennelse..

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Åssen kjennes tidlig/begynnende brystbetennelse ut..? noen som vet...?

Åssen kjennes tidlig/begynnende brystbetennelse ut..? noen som vet...?

Kan bare tenke tilbake til sist, for snart 8 år siden... Mener det startet med skikkelig prikking/stikking i brystet etterfulgt av en sprengende vondt følelse som strålte utover :( ikke noe godt...

Mener jeg fikk en varm, sprengt følelse i brystet, kuler, og feber.

Kuler i brystet. Etterhvert hardt over store deler av brystet. Rødt og ømt. Klarte ikke bruke armen på den siden det var. Og feber.

Uff, tror du at du har fått det? Ta deg en tur til legen for å sjekke om du har en infeksjon. Det må behandles med antibiotika når du er gravid, barnet kan bli stresset.

Og stå på ditt! Her trodde ingen på sykehuset at jeg hadde det mens jeg lå i fødsel. Dagen etter fødsel kom flere leger og jordmødre inn og sa de var kjempeoverrasket over at jeg hadde fått det før fødsel og at de så nå at det faktisk stemte.

Får vel gjerne høy feber hvis det er blitt orntlig brystbetennelse? Men begynnende brystbetennelse eller tilstoppede melkeganger gir vel ømhet, rødt, kul i brystet etter som jeg har forstått. Har ikke erfaring med det selv da men, så er bare noe jeg tror :P :rolleyes:

Kan bare tenke tilbake til sist, for snart 8 år siden... Mener det startet med skikkelig prikking/stikking i brystet etterfulgt av en sprengende vondt følelse som strålte utover :( ikke noe godt...
Åh fuck....

Har du fått det nå før fødsel? :o Jeg var en del plaget med tette melkeganger sist, men fikk alltid tømt før det ble betennelse. Da blir det også kuler eller store felter i brystet som er hardt og gjør vondt. Få på deg ullinnlegg i bh-en asap! Eller har du født? :) :)

Mener jeg fikk en varm, sprengt følelse i brystet, kuler, og feber.

Ganske likt som detta ja... Begynte vel med feber, og brystene ble skikkelig varme, og fikk en følelse av spreng! Fikk håndmelka litt (gjorde JÆÆÆVL*** vondt), og da var det å prøve å massere ut klumpene...

Ganske likt som detta ja... Begynte vel med feber, og brystene ble skikkelig varme, og fikk en følelse av spreng! Fikk håndmelka litt (gjorde JÆÆÆVL*** vondt), og da var det å prøve å massere ut klumpene...
Ble rådet til å være svært forsiktig med massering, det kan gjøre vondt verre. Men dusje i varmt vann og lett trykk på kulene.

Men om man ikke har fått barn enda er det jo ikke så lett å få ut noe melk akkurat da! :o

Ble rådet til å være svært forsiktig med massering, det kan gjøre vondt verre. Men dusje i varmt vann og lett trykk på kulene.

Men om man ikke har fått barn enda er det jo ikke så lett å få ut noe melk akkurat da! :o
Fikk beskjed om å massere i dusjen, eller mens jeg amma/pumpa :/ håper jeg slipper dritten denne gangen...

Har du fått det nå før fødsel? :o Jeg var en del plaget med tette melkeganger sist, men fikk alltid tømt før det ble betennelse. Da blir det også kuler eller store felter i brystet som er hardt og gjør vondt. Få på deg ullinnlegg i bh-en asap! Eller har du født? :) :)
Kan virke sånn ja...Har ikke født ennå nei :-P Men har hatt melkeproduksjon en stund da.. (ikke full produksjon da..Men nok. O.o ) har vært å henta lillemor i bhg nå, og det er ikke så kaldt her nå.. Men det sprenger i puppene, og "brenner" og stikker bakover og innover :-(

Kan virke sånn ja...Har ikke født ennå nei :p Men har hatt melkeproduksjon en stund da.. (ikke full produksjon da..Men nok. o_O ) har vært å henta lillemor i bhg nå, og det er ikke så kaldt her nå.. Men det sprenger i puppene, og "brenner" og stikker bakover og innover :-(
Ringe legevakt? Evt. så har de jo peil på sånt no' på føden også. Håper det årner seg! :)

Ringe legevakt? Evt. så har de jo peil på sånt no' på føden også. Håper det årner seg! :)
Gah, ringe legevakta skjer ikke, de er ubrukelige.. Blir i såfall å ringe føden. Men drøyer til i morra.. har sånn liten varmeteppe-sak. Smører på no guffe her og legger på den, så får vi se utover kvelden... Synes det er unødvendig å få NÅ asså O.o

Gah, ringe legevakta skjer ikke, de er ubrukelige.. Blir i såfall å ringe føden. Men drøyer til i morra.. har sånn liten varmeteppe-sak. Smører på no guffe her og legger på den, så får vi se utover kvelden... Synes det er unødvendig å få NÅ asså O.o
Haha, MYE rart på legevakta ja... Tok med meg venninna mi dit som hadde en tydelig infeksjon i huden, jeg spurte om de ikke skulle ta en crp, hvorpå nepa svarte at det gjorde de ikke der!! Eeeeh, nei vel... :o

Æsj Føsj dette unner jeg ingen❤️ Au!!! Ring føden i morgen ja. Varme omslag, varme dusjer❤️ har du ammeinnlegg i ull?

Haha, MYE rart på legevakta ja... Tok med meg venninna mi dit som hadde en tydelig infeksjon i huden, jeg spurte om de ikke skulle ta en crp, hvorpå nepa svarte at det gjorde de ikke der!! Eeeeh, nei vel... :o
tok ikke CRP på legevakta!?!?!?!? :eek::eek: Men i ALLE dager!!!!! :-O

Her ble jeg sendt hjem med akutt astma-anfall (typ ikke få puste-og hosta til jeg spøy blod) en gang, med beskjed om å bygge opp puter i senga og prøve å sove det av meg!!!!!:mad::mad:

tok ikke CRP på legevakta!?!?!?!? :eek::eek: Men i ALLE dager!!!!! :-O

Her ble jeg sendt hjem med akutt astma-anfall (typ ikke få puste-og hosta til jeg spøy blod) en gang, med beskjed om å bygge opp puter i senga og prøve å sove det av meg!!!!!:mad::mad:
Herregud, ikke trygt!

Uff, du får ta deg en varm dusj og sov med varmeflaske om du har. Bare å ringe føden i morgen. :)

Herregud, ikke trygt!

Uff, du får ta deg en varm dusj og sov med varmeflaske om du har. Bare å ringe føden i morgen. :)
ja, dusje og legge meg med en gang jebtubgen har sovna. .. Men sånn er det hver gang månen er rundt og pp fullmåne. . Ho klarer ikke å sove :-/

Back
Topp