Brystbetennelse

Gravid med Gravøren!

Elsker forumet
Noen som har hatt det og Evt har råd å komme med?

Har aldri slitt med det tidligere , men nå er det antagelig 2.gangen etter fødsel det kommer .

Uff, høres ikke godt ut!
Har ikke hatt det selv, men ei på jobb fortalte om at hun hadde brukt grønnsåpevann. Den grønnsåpa som kjøpes i boks (ikke flytende) hadde hun løst opp i lunka vann, hatt det i en dyp skål og bare "lagt" puppen oppi. Hun sa en kunne se betennelsen omtrent bli sugd ut :o
Høres jo veldig effektivt ut, men har som sagt ikke prøvd selv.. :)

Noen som har hatt det og Evt har råd å komme med?

Har aldri slitt med det tidligere , men nå er det antagelig 2.gangen etter fødsel det kommer .

Hadde det for en måneds tid siden. Lå strak ut i dagesvis med feber og influensafølelse i kroppen. Unner ingen å få det altså!

Først, har du vært hos legen? Og hva har du prøvd selv? For å finne ut om det er bakterielt eller ikke. Jeg prøvde det man bør prøve først og det er å pumpe/amme det vekk. Hyppig pumping hver 2 time prøvde jeg i to døgn. De fleste blir kvitt det da. Om det er bakterielt, må du ha antibiotikakur i 10 dager for å bli kvitt det. Det måtte jeg. Ble bedre allerede to dager etter.

Varme dusjer flere ganger om dagen med håndmelking. Paracet og sove så mye som mulig ;) bruk ullinnlegg ikke papir. Har klart å snu det i løpet av en dag da. Lykke til :)

Hadde det for en måneds tid siden. Lå strak ut i dagesvis med feber og influensafølelse i kroppen. Unner ingen å få det altså!

Først, har du vært hos legen? Og hva har du prøvd selv? For å finne ut om det er bakterielt eller ikke. Jeg prøvde det man bør prøve først og det er å pumpe/amme det vekk. Hyppig pumping hver 2 time prøvde jeg i to døgn. De fleste blir kvitt det da. Om det er bakterielt, må du ha antibiotikakur i 10 dager for å bli kvitt det. Det måtte jeg. Ble bedre allerede to dager etter.

Det er i utbryter stadiet. Forrige gang fikk jeg muskelverk, feber og hadde feberen i 2 dager.
Gikk over av seg selv, ammet ofte .

Back
Topp