Brystbetennelse...

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Jeg tror jeg har fått brystbetennelse i ene brystet. Startet på mandag hvor jeg var i ganske dårlig form og hadde litt vondt i puppen. Skjønte ikke hva det var før tirsdag, og da satte jeg i gang hyppig amming og det hjalp litt. Var ute og gikk en tur i går siden det var så deilig vær, men ble litt kald og nå er det blitt vondt igjen. Helt utrolig klønete av meg..,!

Når jeg pumper meg for å tømme brystet, kommer det utrolig lite melk ut. Og det gjelder egentlig andre brystet også. Jeg tror betennelsen skyldes MYE melk i brystet, og nå er jeg livredd for å miste melka fullstendig.

Hvordan var produksjonen til dere som har hatt betennelse? Forsvant melken midlertidig? Og når kontaktet dere legen?

Kommer ikke til å gi opp ammingen, men vil bare gjøre det rett.

jeg hadde mye mindre melk i den puppen betegnelsen var værst i.. ammet mye i den tiden pga lille var ikke så.gammel aå turte ikke pumpe mer enn 3ganger daglig..

jeg fikk til legen dagen jeg fant det ut pga feberkramper og feberen steg raskt.. (hadde betennelse pga infeksjon ikke pga de kulene..så hadde veldig lite vondt i puppen egt..
nå - en uke etterpå er det ca like mye i begge igjen :)

For en uke siden idag skjedde akkurat det samme med meg.. og eg føler eg har mistet melka helt. Det er 2 dager siden eg ammet - og har ikke melk I puppene virker det som. :-( har ikke Vært til legen enda da... butde eg det? Har hatt feber flere ganger over den siste uken opp mot ca 40 i feber men har aldri vondt i brystene eller brystspreng for den del... Gir mme nå I mellomtiden etter at det skjedde..

Hadde alt for mye melk og fikk betennelse når hun var 10 - 11 dager bare. Utdrivningsrefleksen ble mye tregere,og jeg fikk ikke ut noe særlig med pumpe heller. Babyen ble stressa,jeg hadde vondt og da minket melken ganske mye!
Kontaktet legen fordi det kom puss ut. Fikk en antibiotikakur og kunne ikke amme. Så da ble det slutt på ammingen her :/

Jenter, be om syntocinon nesespray når dere er hos legen. Gjør at melken kommer fortere så brystet blir tømt. Viktig når en har brystbetennelse :)

Jenter, be om syntocinon nesespray når dere er hos legen. Gjør at melken kommer fortere så brystet blir tømt. Viktig når en har brystbetennelse :)
Den fungerte minimalt hos meg dessverre.

Jeg fikk ikke mindre melk, men konsistensen ble på en måte tykkere/mer klissete, så kan forstå at melken kan renne tregere..? Hadde forferdelig brystspreng så måtte tømme den vonde puppen med pumpe, mens jeg maserete "kulen". Det er sikkert litt individuelt tenker jeg? Men fikk veldig fort høy feber, så jeg måtte ha penicillin.

Ta kontakt med lege med én gang slik at dere får antibiotoka! Og den nesesprayen, det er bare å prøve den og. Så lenge det ikke kommer puss i melken kan dere bare amme videre, det er beste beste medisin!
Jeg har vært gjennom en grusom periode med dette selv, fikk det pga tette melkeganger og måtte på sykehuset for å tømme for betennelse. Så bare kom i gang ned antibiotika så fort som mulig! :)

jeg hadde mye mindre melk i den puppen betegnelsen var værst i.. ammet mye i den tiden pga lille var ikke så.gammel aå turte ikke pumpe mer enn 3ganger daglig..

jeg fikk til legen dagen jeg fant det ut pga feberkramper og feberen steg raskt.. (hadde betennelse pga infeksjon ikke pga de kulene..så hadde veldig lite vondt i puppen egt..
nå - en uke etterpå er det ca like mye i begge igjen :)
Så godt å høre at ting er tilbake til normalen! Jeg har ikke feber, men krysser fingrene for at det ordner seg alikevel! :)

For en uke siden idag skjedde akkurat det samme med meg.. og eg føler eg har mistet melka helt. Det er 2 dager siden eg ammet - og har ikke melk I puppene virker det som. :-( har ikke Vært til legen enda da... butde eg det? Har hatt feber flere ganger over den siste uken opp mot ca 40 i feber men har aldri vondt i brystene eller brystspreng for den del... Gir mme nå I mellomtiden etter at det skjedde..
Hvis du har hatt feber, så bør du kontakte legen. Det er derfor jeg har ventet, siden jeg ikke har hatt noe feber i det hele tatt.

Hadde alt for mye melk og fikk betennelse når hun var 10 - 11 dager bare. Utdrivningsrefleksen ble mye tregere,og jeg fikk ikke ut noe særlig med pumpe heller. Babyen ble stressa,jeg hadde vondt og da minket melken ganske mye!
Kontaktet legen fordi det kom puss ut. Fikk en antibiotikakur og kunne ikke amme. Så da ble det slutt på ammingen her :/
Huff, håper det går greit med mme alikevel. Ikke noe gøy når ting bare blir vondt og man blir stresset!

Jeg bruker varmeflaske og pumper meg hvis knøttet sover mer enn to timer. Skal se det an i dag, men hvis det ikke er bedre til i morgen, så blir det legetime på meg. Er jo så latterlig vondt å amme fra det brystet!

Jeg bruker varmeflaske og pumper meg hvis knøttet sover mer enn to timer. Skal se det an i dag, men hvis det ikke er bedre til i morgen, så blir det legetime på meg. Er jo så latterlig vondt å amme fra det brystet!
Jeg og prøver å pumpe meg (selv om eg har lite melk nå) men det gjør ikke vondt I det hele tatt å pumpe eller til vanlig...? Er det da betennelse?

Jeg og prøver å pumpe meg (selv om eg har lite melk nå) men det gjør ikke vondt I det hele tatt å pumpe eller til vanlig...? Er det da betennelse?

Det tror jeg, for jeg hadde ingen smerter ved amming/pumping og det var heeelt klart brystbetennelse (bakterielt).. Høy crp, rød pupp og høy feber. Penicillinen tok feberen etter to dager!

Back
Topp