Brystbetennelse

dija

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Er det noen som har hatt det? Tror jeg har fått det på den ene siden. Gjør ganske vondt når jeg tar på puppen. Og er veldig ømt. Kommer også mindre melk enn vanlig. Har dusja og massert flere ganger i dag. Så tenkte å prøve med tigerbalsam, noen som har vært borti det før. ?

Tøm brystet ofte, og masser bare når utrivningsrefleksen er i gang, hvis ikke kan det gjøre vondt verre. Har ikke prøvd tigerbalsam, mulig det hjelper, men vask det i alle fall godt bort før amming!! :-D

Jeg har hatt det. Når du får det, så er du ikke i tvil. Bare snuppa var nær brystet med nesa så letta jeg fra sofaen. Jeg hadde fortsatt mye melk så merket ikke noe der. Tøm brystet ofte. Jeg syns det var verre og pumpe meg enn og amme. Men hadde så vondt og fikk 40 feber så måtte til legen og få en pencelin kur. Gikk over etter 5-6 dager :) tydelig tegn på brystbetennelse er at du blir rød på et område og at hu kan kjenne en betennelse kul. Var hvertfall sånn på meg :)

Men da vet jeg ikke om det er betennelse fordi jeg er verken hoven rød eller har kul. Jeg har bare veldig vondt og det er ømt. Har ikke har feber heller. Kommer ikke melk ut hverken ved pumping eller amming. Skjønner ikke jeg. Melka kan jo ikke bare bli borte over natta ... Uff er så frustrert

Tette melkeganger? Jeg hadde det, og får det noen ganger enda. Jeg synes i allefall det gjør vondt. Pleier å legge en varmepose/pute i ca 15-30 min før jeg ammer eller pumper. Også passer jeg på å massere brystene litt mens jeg ammer eller masserer. Ammer/pumper hyppig i iallefall et døgn sånn at jeg er sikker på at ting har åpna seg opp ordentlig :)

Det med varme hjelper VELDIG for meg altså. Synes ikke en varm dusj var like effektivt.

Back
Topp