Brystbetennelse

Pucca

Elsker forumet
Jeg har så inderlig vondt av meg selv. Det er rett og slett helt jævli! Lillegull ville ha pupp i hele natt, så jeg ble liggende med puppen ute. Jeg har sinnsykt mye melk som lekker ut på gulpefilla og underlaget jeg bruker, så det ble sikkert vått og kaldt. Lurte på om jeg skulle kjøpe en ammegenser i ull, men med all den melken min blir jo den søkkvåt hvis jeg kun flasher brystvorta. Og hvis jeg drar ut hele puppen, er det jo ikke noe poeng med den. Ser for meg at hele vinteren blir sånn, da griner jeg! Må igjen presisere hvor utrolig vondt jeg har av meg selv...

Huffa...føler med deg!!!
Da jeg fikk brystbetennelse med min første, måtte jeg bare rett og slett gi opp ammingen.
Du kan jo prøve å bruke div. kremer, skjold o.l.
Du får iallefall ha masse lykke til emoticon

* sladrer med moto & kluten *

Ticker id: PJa0

Ticker id: 733M   Ticker id: PAYq

Ikke gi opp amminga! Jeg var på god vei til det samme som deg en uke etter fødsel men jeg er helt fin nå!! Det du bør prøve er å pumpe deg helt tom, stå i dusjen med varmt vann og masser de harde områdene i sirkelbevegelser og liksom trykk eller dra fingrene mot brystvorta. Etter dette så ammer du slik at baby får ut resten.. Masser puppene ofte innimellom dusjinga. Gjør dette to-tre ganger i et par dager og det vil nok bli bedre!! Jeg synes dessuten det var godt med en ammebh uten spiler.. Lykke til og god bedring! (husk å ring lege hvis du får feber!)

Uff.. Føler med deg :(
Her har alt endelig begynt å stabilisere seg, så jeg håper det går seg til for deg også! Hvor gammel er bebisen din?

Ikke gi opp, det er litt sånn i starten. Etter en stund stabiliserer melka seg, og du slutter nok å lekke sånn. Jeg har det akkurat sånn selv nå. I starten hadde jeg en tynn ullgenser på om natta, og festet ammeinnlegg inni genseren liksom. Men nå lekker jeg så mye at jeg må ha på bh på natta. Men har tykke ammeinnlegg (libero innerst og ull ytterst) på hele døgnet, og passer på å skifte engangsinnlegg i løpet av natta så jeg ikke ligger og er våt. Og så har jeg masse ull på overkroppen hver gang jeg er ute, og passer på å gå inn igjen hvis puppene blir for fulle.
Hvis du kjenner at du begynner å få brystbetennelse så ta tak i det med en gang (masser mens han/hun suger) så slipper du nok unna det værste. Lykke til :)

Dramadama skrev:
Uff.. Føler med deg :(
Her har alt endelig begynt å stabilisere seg, så jeg håper det går seg til for deg også! Hvor gammel er bebisen din?

Han er to uker i dag. Håper så inderlig at ikke dette skal bli vanlig... Skal kjøpe meg en ullammetopp:)

Back
Topp