brystbetennelse???

Man blir også rødflammet på puppen hvis man får tette melkeganger eller brystbetennelse.

jeg har hatt tette melkeganger 3 ganger til nå!
dette er helt forferdelig.

fikk høy feber, vondt i hele kroppen, og super vondt på et bestemt område på puppen. Forferdelig vondt hvis Kine kom borti.Hadde mest lyst å rive av hele puppen!!!!!
Var totalt sengeliggende i 3dager 1.gang, 2dager 2.gang og 3. gang klarte jeg å få det bort samme dag.

Det du kan prøve er: masser der det er vondt i dysjen og når du ammer (jah jeg vet det er helt for jæ***, men prøv forsiktig). Skyv mot brystvorten for å få det rett vei. Har du pupper som  er myke og vanskelig å massere så bruk litt olje som gjør det lettere å skli på huden.
amme ofte, legg bebyen ofte til brystet som er vondt. Pump eller håndmelk etterpå slik at brystet blir helt tømt.Men ikke glem det andre brystet også :D Unngå melkespreng.
Pakk inn brystene med et sjerf el. Du må ikke få trekk på dem eller bli kald.
Legg varmeflaske på der det er vondt og masser etterpå.

IKKE bruk stramme klær el bh med spiler. dette forverrer det hele og kan legge klemm på melkegangene.

med meg så begynte det med stikninger i brystet.så tilslutt fikk jeg skikkelig ondt i brystet.klarte nesten ikke å amme,og tilslutt kom fryseanfall og feber

Huff ja de fryseanfallene var ekle. Jeg lå i en halvtime den ene dagen og hakket tenner og skalv [&:] Var fullt påkledd under dyna med ullteppe over..Samboer ble litt bekymret kan man si..Men ellers tror jeg LilleMusMei har dekket de tipsene jeg kunne [:)]

ORIGINAL: lene24

noen som vet hvordan det kjennes?har så utrolig vondt i den ene puppen.når snuppa tar tak så er det nesten så jeg kaster opp.må stoppe og gi fra denne puppen nå trur jeg.noen andre?

Du må ikke stoppe å gi fra den puppen, da.. Etterhvert trengs det jo å fores fra begge.. Har hadd vondt jeg og.. og tar den ene puppen bedre enn den andre.. Men maser puppen! Og håndmelk ut litt før du setter ho på.. da er melka lettere å få i seg.. Suges jo ganske kraftig på starten.. greit at det kommer ut melk da.. Er det veldig ille så ring føden å få hjelp der! De er der for deg!! :) Det sier de i allefall til meg! Å bedre å få hjelp der enn å ringe en lege å få antibiotika uten å se på deg.. [:)] Lykke til!! Det går seg nok til skal du se!! (det er i allefall det jeg håper på.. )[:D]

dette brystet har vert vondt helt fra starten av.men har bare blitt verre og verre.må pumpe det istede.er bare helt JÆVLI  vondt.hjelper ikke med noe ammehjelp på den puppen.men kansje den bare må få hvile litt??? håper det i hvertfall.melkesprenge kommer i tilegg.
ORIGINAL: barehege

ORIGINAL: lene24

noen som vet hvordan det kjennes?har så utrolig vondt i den ene puppen.når snuppa tar tak så er det nesten så jeg kaster opp.må stoppe og gi fra denne puppen nå trur jeg.noen andre?

Du må ikke stoppe å gi fra den puppen, da.. Etterhvert trengs det jo å fores fra begge.. Har hadd vondt jeg og.. og tar den ene puppen bedre enn den andre.. Men maser puppen! Og håndmelk ut litt før du setter ho på.. da er melka lettere å få i seg.. Suges jo ganske kraftig på starten.. greit at det kommer ut melk da.. Er det veldig ille så ring føden å få hjelp der! De er der for deg!! :) Det sier de i allefall til meg! Å bedre å få hjelp der enn å ringe en lege å få antibiotika uten å se på deg.. [:)] Lykke til!! Det går seg nok til skal du se!! (det er i allefall det jeg håper på.. )[:D]

Back
Topp