Brystbetennelse...

Hildegunn78

Andre møte med forumet
Heisann. Tenkte å dele en erfaring som kan hjelpe andre. Har hatt to brystbetennelser siden junior kom for drøye sju uker siden. Dere som har hatt det vet hvor vondt det gjør, dere som ikke har hatt det: dere vil unngå det for enhver pris! Den første gangen gikk jeg så lenge at jeg måtte ha antibiotika. Når jeg fikk det igjen i begynnelsen av uka så skjønte jeg hva som var i gang. Derfor tok jeg grep. Masserte, pumpet og sto lenge i varm dusj. I tillegg fant jeg ut at jeg kunne "behandle" mens jeg sov.
Siden junior har hatt litt vondt i magen, så kjøpte jeg en varmepute for noen uker siden. Denne varmes i microen og inneholder blant annet lavendel. Kjøpte den på en babybutikk. Denne puta varmet jeg opp før jeg la meg og la på det vonde brystet. Når jeg var oppe og ammet junior, varmet jeg puta på nytt. Slik holdt den brystet varmt gjennom hele natten. Dermed var jeg kvitt brystbetennelsen for denne gang. Bare et tips!!

Gode råd Hildegunn! Brystbetennelse er noe DRIT! Har hatt to runder selv. Begge gangene kom det så fort at jeg ikke rakk å stoppe det. Full feber og influensa! Heretter tømmes det skikkelig hver kveld. Og frysern nærmer jeg meg ikke med mindre jeg må[;)]

Har hatt kun begynnelsen, heldigvis klart å reversere det selv så det har gått over. Men fytti, bare starten var vond[:'(]

Takk for godt tips!

Takk for tips. Har begynt å få det igjen for andre gang!! Sleit med det i mange uker i begynnelsen... Det går forresten an å bestille sånne varmeputer hos dorcas og!!

http://www.dorcas.info/no/brystpute.asp

så bra at du fikk slippe unna det jeg måtte gjennom.. min brystbetennelse utviklet seg til kapsla og det vart innleggelse på sykehuset ei uke og endte med brystoperasjon.. og jeg er fortsatt innom sykehuset to ganger i uken og såret er ikke grodd igjen enda... JA JENTER.. pass på puppene deres [:)]

Oi, det hørtes grusomt ut. Så det er bare å passe på puppene. Kle dem godt inn. Litt spent på hvordan det går framover når det blir varmere i været. Trekk er jo så skummelt... Og det er varmt med ull når sola steiker...

Fikk råd om å ikke fryse på beina av legen! Hun sa at det kunne gi brystbetennelse?! Siden det er så inni helsikke vondt er jeg nå nøye med både varme pupper og føtter! [;)]

Back
Topp