Brystbetennelse/tette melkeganger

Molte

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Har hatt nesten 40 i feber i snart et døgn. Når kontakter man lege? Vil jo helst at det ska gå over av seg selv, men vil jo ikke vente for lenge heller.

Jeg legger alltid baby til på den vonde puppen først. Dusjer mens jeg håndmelker og bruker tvillingstilling en del.
 
Hei! :)
Sniker fra mars. Slet veldig med dette selv med førstemann. Du må tømme brystet helt og ofte (tror det er hver andre time på dag og hver tredje på natt som er anbefalt) for å løse opp slik at betennelsen går ned. Det vil nok øke produksjonen din, men det viktigste er at du blir frisk først :) Varm opp brystet med varmt omslag før du tømmer. Med så høy feber ville jeg tatt kontakt med lege også for å vurdere behovet for antibiotika. God bedring og lykke til :Heartred
 
Ville tatt kontakt med lege. Har en del tette melkeganger, bruker varmeflaske før og under amming. Ammer på det vondeste brystet og pumper det andre.
 
Med så høy feber hadde jeg ringt legevakta. Brystbetennelse er ikke å spøke med.
 
Jeg fikk feber, kontaktet lege og fikk resept på denne oxycotin-nesesprayen. Ammet liggende, sittende, liggende med han andre veien og prøvde alle retninger du kan tenke deg. Løsnet over natta :)
 
Jeg har en skikkelig tett melkegang på venstre bryst hvor kulen er stor under amming, men kjenner den ikke ellers tror jeg. Kulen er såpass nærme areola at jeg ikke får massert/gjort noe under amming. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å få den bort. Har lest jeg ikke skal ta direkte på den, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det for å få den bort. Har ammet hver/annenhver time i et døgn uten at den ble borte..
 
Jeg har en skikkelig tett melkegang på venstre bryst hvor kulen er stor under amming, men kjenner den ikke ellers tror jeg. Kulen er såpass nærme areola at jeg ikke får massert/gjort noe under amming. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å få den bort. Har lest jeg ikke skal ta direkte på den, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det for å få den bort. Har ammet hver/annenhver time i et døgn uten at den ble borte..

Ikke ta på den?
Det var rart råd synes jeg. Man får jo beskjed om å massere brystet for at det skal løsne opp.
Sist jeg hadde en kul satt jeg og trykket på/masserte den for å få den helt bort. Ellers opplevde ikke jeg noen bedring i allefall..
 
Ikke ta på den?
Det var rart råd synes jeg. Man får jo beskjed om å massere brystet for at det skal løsne opp.
Sist jeg hadde en kul satt jeg og trykket på/masserte den for å få den helt bort. Ellers opplevde ikke jeg noen bedring i allefall..

Stod på ammehjelpen.no.. :confused:
 
Back
Topp