brystbetennelse? *oppdatert*

Maddis

Elsker forumet
kan man få det før man får melk? jeg er kjempe varm på puppene og har vondt. har de siste dagene hatt feber også. noen som vet??

---------------------------------------------------------------
Ringte legevakta og dro dit på sjekk. Heldigvis vare blodprøvene fine. Legen mente det kunne være en type "hudvirus" (han kjente jo selv hvor varm puppene var[8D]) og at jeg burde holde øynene oppe hvis feberen kom tilbake og det ikke ga seg. [:)]

Spørs om det er betennelse.. men slik har jeg det også[8|] Satt faktisk å vurderte om jeg skulle skrive en liknende innlegg[8D]
Er sikkert de melkegangene som er i gang[;)] Ihvertfall, begynte å få vage minner om hvordan melkespreng føles...[:D][:D]

er du skikkelig varm også? det svir skikkelig 

ring lege med en gang Maddis. Kan høre ut som betennelse..
Jeg hadde kraftig brystbetennelse sist når jeg ammet og det høres ut som du beskriver..

oi, ok. skal gjøre det.

ingen ledige timer før 8/4. typisk. [:@]

for hvis det er det bør du vel på antibiotika eller noe.. greit å sjekke opp. Jeg fikk skikkelig tilstoppet og måtte inn på sykehus å snitte opp i puppen, var skikkelig betent og hadde ca 100 ml m/ puss..[:'(][:'(]

Hvis det er betennelse kan du ikke vente til 8/4...

Er brystet stort og hardt? Forhåpentligvis er det foreløpig bare en tett melkegang. Får du ut noe melk?

får ikke ut noe melk, men har jo ikke fått melk enda.. som jeg vet om hvertfall [&:] burde jeg ringe å be om en akutt time i morgen da?

Hvor høy feber har du? Vanskelig å si hva du skal gjøre hvis det er tette melkeganger eller betennelse og du ikke får ut melk. En skal være forsiktig med å massere når ikke melken renner. Hvis det er hardt og rødt ville jeg nok bedt om akuttime eller gått på legevakten.

Feberen har gitt seg nå. Hadde bare litt feber. Men har jo også sår hals, så tenkte det bare var influensa. sambo har også feber så.. 

synes du enten skal ringe legevakta eller evt føden og høre hva de mener...kan hende de har noen gode råd!!
God bedring til dere begge!

Tror ikke feberen hadde gitt seg nå hvis du hadde brystbetennelse. Ville nok kanskje sett det an noen dager da.

ORIGINAL: Maddis

er du skikkelig varm også? det svir skikkelig 

Puppen er litt mer varm enn normalt, også klør det litt og kjennes som melkespreng av å til. Men jeg tror ikke det er noe galt... se det ann heller. Lykke til[:D]

Jeg har også lurt på det samme. Men jeg har ikke feber, så hos meg er det bare melkespreng. Var hos jordmor idag og snakka om det der. Men jeg har også begynt å lekke da, så jeg vet at produksjonen er i gang.
Men jeg ville ringt legevakta, sånn at om det er betennelse, så kanskje du kan starte med behandling nå før det blir enda verre!

Har forresten aldri opplevd melkespreng før, så vet ikke om det kan være det. Så jeg ringte bare legevakta for å være på den sikre siden. Har jo feber (den har bare gitt seg litt etter jeg tok paracet), men tror bare det er influensa. [:)]

Back
Topp