Brystbetennelse... mindre melk?

Kristine-84

Mamma til Lucas <3
Jeg har fått brystbetennelse og går nå på pencelin. Men saken er at jeg har fått mye minde melk! Har ikke nok til lillegutt :( Nå pumper jeg meg hver 3 time og håper det skal bli mer... Det er ikke bare på den puppen med betennelse det er mindre, men på den friske puppen også..

Noen som vet om dette er vanlig, og om melken kommer skikkelig tilbake etter pencelin kuren?? Syntes det er utrolig trist om jeg mister melken nå som ammingen går så bra!

Pump deg hver 2 time. Det fikk e beskjed om nu når e fortalte hs at e har lite melk på kvelden. Og legg ungen til brystet så ofte som mulig. minimum hver 2 time. Drikk masse og få nok kvile. Slapp av mest mulig nu når du går på pencillin.

hhei, du har nok litt mindre melk, men pumpa får ikke ut like mye som ungen gjør, å pumpa  stimmulerer heller ikke på samme måte. men fortsett å pumpe å amme ungen når du er ferdig på pencelinen. å pump mellom vær amming så kommer melka for fult tilbake;)

Okay! Da skal jeg gjøre det, takk for godt råd [;)]

Jeg hadde kraftig brystbetennelse for 5 uker siden, mista så godt som all melka mi på begge puppene, og snuppa måtte få erstatning... Men jeg fortsatte og pumpe allikevel, og sakte men sikkert kom melka tilbake for fullt, og nå pumper jeg ut mer melk enn hu drikker, så har stort lager i fryser'n[:)] Så ikke gi opp, det tar seg opp igjen så fort betennelsen er borte[:)] (tror ikke penicilinen har noe å si, for jeg har gått på en kur til etter den første, og det hadde ingen innvirkning på melka[:)])

Jeg har ikke drivi å nipumpa, for tror det bare blir stressende og påvirker melkeproduksjonen negativt... Pumper sånn ca hver 3-4-5 time om dagen (4-7 ganger i døgnet)... Hadde på vekkeklokka EN natt for å pumpe, men da ble jeg bare sliten og ødelagt, så fant ut at det var best å sove det jeg kan om natten (helsesøster var helt enig)[:)] Nå pumper jeg rett før jeg legger meg mellom 23 og 01 og når snuppa våkner for mat sånn mellom 6 og 8[:)] Men hvis du ammer, så ordner jo gutten din det tenker jeg[;)] (Snuppa mi nekter å ta puppen, så jeg bare pumper og gir på flaske...)

Lykke til, håper det ordner seg fort for deg[:)]

jeg fikk mindre i den puppen som var betent...men jeg hadde betennelse før melka hadde stabilisert seg, og da kom ikke den puppen like godt i gang som den andre..pluss at jeg ikke fikk tømt puppen skikkelig og ofte nok..så i den høyre puppen har jeg litt melk, mens i den venstre har jeg kanskje tre ganger så mye [:)] så jeg legger mini til høyre puppen først som en forrett og venstre til slutt [:D]

men det har blitt litt mer melk i høyre puppen etter jeg ble frisk igjen.. eller det er generelt sett mer i begge puppene..

Min erfaring, både denne gangen og første gangen jeg fikk barn, er at jeg får mer melk etter betennelsen. jeg har ikke brukt antibiotika, bare ligget på sofaen, drukket masse vann og masert der det er betennt mens jeg har pumpet/ammet.
[&:]

Back
Topp