Brystbetennelse/klær

Aprilmamma 1

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Syntes det er litt vanskelig å vite hva jeg skal ha på av klær i denne varmen for å unngå brystbetennelse. HS sa at det var så lite som skulle til føre det ble betennelse, men kan jo ikke svette vekk heller :p
Noen som har noen tips om klær evt hvordan pakke inn brystene uten å bli for varm ?
Bruker ul innlegg ;)

Hva med ullsinglet? Kanskje litt upraktisk i forbindelse med amming, men det går kanskje an å brette den opp sånn at den alltid ligger i to lag over puppene, men altså ikke dekker magen?
Jeg bruker mye ullsinglet til vanlig, og med lettere klær utenpå blir det sjelden for varmt synes jeg i hvert fall :-)

Bruker ullinnlegg, passer på å bytte engangsinnleggene ofte og har gjerne på meg en tynn ullgenser innerst.. er veldig nøye på ørevarmere og varme sokker.. jordmor anbefalte hansker, men jeg er så varm på hendene at det klarer jeg ikke

Hva med ullsinglet? Kanskje litt upraktisk i forbindelse med amming, men det går kanskje an å brette den opp sånn at den alltid ligger i to lag over puppene, men altså ikke dekker magen?
Jeg bruker mye ullsinglet til vanlig, og med lettere klær utenpå blir det sjelden for varmt synes jeg i hvert fall :-)
Ikke en dum ide ;) Har som regel hatt et skjerf rundt brystene unner jakka når jeg er ute, men i dag er det jo 20+ i sol så renner jo vekk :p

Bruker ullinnlegg, passer på å bytte engangsinnleggene ofte og har gjerne på meg en tynn ullgenser innerst.. er veldig nøye på ørevarmere og varme sokker.. jordmor anbefalte hansker, men jeg er så varm på hendene at det klarer jeg ikke
Lekker ikke melk så trenger ikke bytte så ofte ;)
Skulle ørevarmere og varme sokker forebygge mot brystbetennelse?

Lekker ikke melk så trenger ikke bytte så ofte ;)
Skulle ørevarmere og varme sokker forebygge mot brystbetennelse?
Ja, hun sa det. Viktig å holde seg varm på hender, føtter og hode sa hun til meg..

Har erfart at det viktigste er å unngå trekk på puppene :) og så husker jeg at jeg brukte mye sånne ullsingletter fra Pierre Robert. De er ikke så tykke men fortsatt varme :)

Hvorfor hansker???

Holde bein, fingre og hodet varmt for å unngå varmetap.. dvs sokker, handsker og lue

Samme sa min helsesøster. ;)
Uff, jeg er fryktelig dårlig på å følge disse "reglene"... Har aldri hatt brystbetennelse før, så har litt den mentaliteten at "det går sikkert bra". ;) Jeg unngår trekk, da.

Jeg tenker egentlig kun på å unngå trekk... Og ha tørre ammeinnlegg på om jeg skal ut så ikke puppene blir våte og kalde.

Back
Topp