Brystbetennelse! Hjelp

Jannee

Blir kjent med forumet
Hei, jeg har fått en vond betennelse i det ene brystet. Kontaktet lege og fikk penicillin og beskjed om å tømme brystet ofte men jeg får det ikke til! Har også fått resept på en nesespray tidligere da jeg har hadd problemer med utdrivningsreflekse . Apotekene er tomme for denne sprayen. Jeg har forsøkt det meste. Ulike ammestillinger og hyppig amming. Varm dusj og bad kombinert med håndmelking, pumping, håndmelking og brukt varme på brystet først. Massert brystet underveis. Ingen ting hjelper og de harde klumpene er der. Hadde feber på 39,5. Feberfri nå etter en dag med penicillin.

Noen som har gode råd?
 
Usikker på om det finnes noe alternativ til syntocinon-sprayen.
Ift klumpene kan det kanskje hjelpe å endre ammestilling. Se om du klarer få barnets hake tll å treffe der det er klumper
 
Jeg har hørt av flere at lecithin pulver skal hjelpe mot tette melkeganger, men dette er kanskje mer forebyggende..? Masse god bedring. Håper det løsner for deg:)
 
Jeg har hørt av flere at lecithin pulver skal hjelpe mot tette melkeganger, men dette er kanskje mer forebyggende..? Masse god bedring. Håper det løsner for deg:)
Det har jeg bestilt på nett Så det skal jeg prøve, men det tar vel noen dager før det kommer☺️
 
Usikker på om det finnes noe alternativ til syntocinon-sprayen.
Ift klumpene kan det kanskje hjelpe å endre ammestilling. Se om du klarer få barnets hake tll å treffe der det er klumper
Har prøvd å få haka så nært det er mulig, men heller ikke det synes å hjelpe, kanskje det må en del ganger med amming til ..
 
Har du massert på klumpene? Det gjør vondt, men da får du løst de opp. Og så må baby tømme brystet. Har du pumpe ville jeg pumpet det brystet som er bra, og lat baby die kun av det vonde brystet. Baby tømmer mye bedre enn en pumpe.

PS. Selvsagt la baby spise av det gode brystet også om den er sulten nok, ellers pumper du bare det gode for å unngå spreng på det.
 
Har prøvd å få haka så nært det er mulig, men heller ikke det synes å hjelpe, kanskje det må en del ganger med amming til ..
Bør få til å tømme ordentlig. Om du evt klarer massere de vonde punktene litt underveis eller i en varm dusj?
 
Bør få til å tømme ordentlig. Om du evt klarer massere de vonde punktene litt underveis eller i en varm dusj?
Da har jeg stått under dusjen til varmvannet ble tomt etter at jeg ammet, prøvd å fått igang utdrivningsrefleks, massert og melket. Virker som det løsnet litt. Ammet baby igjen etterpå med haka mot det harde partiet, men jeg får ikke tømt alt. Håper det går bedre ved neste amming☺️
Takk for gode råde
 
Sniker fra april. Husker du å holde brystene varme og lune hele døgnet. Jeg har blitt gitt x antall ullinnlegg og ulljakker som dekker brystene til både dag og natt for å unngå å få for mye brystbetennelse. Gjelder å huske natten også. Lykke til
 
Hvordan går det med deg?

Har du prøvd skvisepumpa til ammehjelpen? Naturebond eller no sånt. Jeg har ikke prøvd den selv mot brystbetennelse, men vil tippe den hjelper deg med å tømme brystet mer. Om du fester den og så.jobber med puppen på utsiden av pumpen og spesielt der klumpen sitter så vil jeg tro det hjelper.

Jeg elsker den pumpa og bruker den på den puppen jeg ikke har elektrisk pumpe på. Får ut ca like mye melk i begge og slipper pumpeslitne bryst. It's amazing!
 
Jeg var innlagt på sykehuset pga brystbetennelse for en uke siden, og er nå veeeldig påpasselig med brystene. Har gått til innkjøp av de tykke ullammeinnleggene de selger på apoteket, og er veldig fornøyd. De holder brystene varme, men jeg har også på meg flere lag med ullkler over når jeg går ut for å være på den sikre siden.

Kan til tider enda kjenne små klumper i brystet, men jeg stryker forsiktig over dem mens jeg ammer, og da har de løst seg opp.

Håper det ordner seg for deg.
 
Back
Topp