Brystbetennelse før fødsel??

Rafi

Glad i forumet
Er det noen som har hørt om det er mulig å få brystbetennelse før fødsel?? Kjente litt ømhet spesielt på ene brystet da jeg la meg. Tenkte det var pga liten bh. I natt har det bare blitt værre. Skikkelig ømt og vondt. Kjenner det verker litt selv når jeg ikke er borti det. Kan liksom ikke pumpe ut melk heller, for jeg har enda fem uker igjen til termin.....

Ja, det er mulig å få brystbetennelse før fødsel. Men jeg er litt usikker på hva du bør gjøre med det, men jeg kan prøve å sjekke opp litt i ammehjelpernettverket mitt om andre har vært borti problemstillingen før og hvilke råd de gav :)

Jeg finner ut at du kan prøve varme omslag og evt paracet hvis det gjør veldig vondt, men pass på å følge med på allmentilstanden din og om du får feber (la paraceten gå ut innimellom, den er febernedsettende så hvis du tar paracet sammenhengende kan du risikere å ikke oppdage en evt. feber). Hvis du blir i dårlig form (ala influensasymptomer) og får feber, må du gå til lege for sjekk av crp og få antibiotika.

Takk for svar :) har vært hos legen i dag. Han mente det var tidlig "melkespreng". Og at det skjedde gjerne hos andre gangs gravide. Crp var fin i dag i allefall. Så får jeg bare følge med å se hvordan det utvikler seg. Skal prøve varme omslag ja. Det gjør skikkelig vondt. Hadde ikke trudd jeg skulle få dette før fødsel. Håper i allefall det ikke varer fem uker til.....

Ja jeg har hatt det og måtte på kur 10 dager , fikk kun i den ene puppen og d er ikke så mye man kan gjøre egentlig så lenge man ikke ammer . Jeg hadde influensa symptomer og Crp på over 100. Trodde jeg fikk d i andre puppen her om dagen men d ga seg igjen

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja jeg har hatt det og måtte på kur 10 dager , fikk kun i den ene puppen og d er ikke så mye man kan gjøre egentlig så lenge man ikke ammer . Jeg hadde influensa symptomer og Crp på over 100. Trodde jeg fikk d i andre puppen her om dagen men d ga seg igjen

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvilke symptomer fikk du først? Og hvor lenge hadde du vondt før du tok kontakt med lege? Hadde kjempe lav CRP i dag da, heldigvis. Men har jo fremdeles vondt og kjempe ømt. Prøvde å massere i dusjen i dag, og det kom ut litt råmelk. Men det ble jo ikke akkurat bedre da.....

Back
Topp