Brystbetennelse/blokkerte melkeganger

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Noen av dere som har hatt dette? Hvordan kjennes det ut i så fall? På seksukerskontrollen min kom jordmor fram til at jeg nok hadde et "lite tilfelle" av sopp. Det stakk i brystet, både når jeg ammet og ellers. Men det var ikke spesielt vondt. Så jeg skulle bare se det an før jeg gjorde noe mer, men dette forsvant få dager etterpå.

Nå i helga har jeg fått litt vondt igjen. Det kjennes nesten ut som et blåmerke, at puppen min har fått litt juling liksom :) Men det er bare ett sted, på undersiden av brystet. Det kan kanskje kjennes litt ut som spreng også, uten at jeg har det. Kjenner ingen kuler som kan masseres vekk.. Hva kan det være?

Jeg hadde sånn en gang, tror det var blokkert melkegang på meg. Var kjempe ømt og vondt på et lite område, som blåmerke når man tok på det ja. Jeg bare masserte på det, så gikk det vekk med en gang :)

Kanskje jeg bare skal prøve på det.. Hvis det er en blokkert melkegang, så blir det vel nødvendigvis spreng på et lite område. Ikke så rart at det kjennes sånn ut da..

Hvis du får det til, legg Stella til slik at haka hennes er der det ømme stedet er. Barnas haka er best til å få løst opp i melkeganger :-)
Varme hjelper også før en begynner å massere/amme

Ja, tror jeg tok en varm dusj, masserte litt, og masserte mer når jeg amma etterpå. Gikk veldig lett vekk her, har bare hatt det den ene gangen

Har kjent det noen ganger og da har jeg lagt en varm klut og lagt henne til i en annen ammestilling. Det har hjulpet. Det sa en gang knepp i brystet og så var det mykt og ikke vondt mer.

Back
Topp