''Bryst er best''

Stressaførstegangsmamma

Betatt av forumet
Jeg har tenkt en del over amming og hvordan jeg skal få til det best mulig når mini kommer, jeg er førstegangsfødene med ekstremt stort ønske om å amme. Søkte litt på nettet og fant denne videoen på youtube https://www.youtube.com/watch?v=bhGh2cy0gGE&t=2098s. Den heter ''bryst er best'' og hadde mange ekstremt gode tips til hvordan å få til ammingen på best mulig måte.

Tenkte jeg ville dele denne med andre som er usikkre på/bekymrer seg til ammingen, da denne videoen hjalp meg mye med å skjønne hva som bør gjøres og når det bør gjøres.


PS!
Dette innlegget er kun for å dele videoen jeg syns var veldig informerende, og ikke for å ''momshame'' noen som helst som skal gi morsmelkerstatning og ønsker dette. Alle familier og barn er ulike, og har ulike behov for ulike ting. Og det er 100% opp til deg hva som er best for ditt barn.
Verken amming eller morsmelkerstatning er rett eller feil :Heartred
 
Den var fin Kan jo komme med egen erfaring. Fødte i februar 2018. Mine beste tips om man ønsker å få til ammingen er å holde ut de første ukene! Det er brystspreng, melkespreng, vonde brystvorter, smerter i både livmor og inni bryst når barnet dier osv osv. Men det går faktisk over. Selvom det ikke virker sånn der og da. Ikke unormalt at babyen henger konstant på puppen første tiden og i perioder senere. Dette er noe babyen gjør for å stimulere melkeproduksjonen, ikke unormalt!! Nattamming er GULL for melkeproduksjonen, så selvom en er lei og sliten er det aller best å prøve og la være å avlaste med flaske/mme. For konsekvensen av det kan bli at melkeproduksjonen går ned. Bruk ammehjelpen på Facebook og ammeveiledere generelt aktivt, det er så mye god hjelp å få! Jeg fullammet til 7 mnd, og ammet til fylte 2. Også vil jeg bare presisere og understreke som trådstarter at alt er selvfølgelig opp til hver og enkelt, men dette er hvertfall mine tips og erfaringer om man ønsker å få til fullamming❤️
 
Den var fin Kan jo komme med egen erfaring. Fødte i februar 2018. Mine beste tips om man ønsker å få til ammingen er å holde ut de første ukene! Det er brystspreng, melkespreng, vonde brystvorter, smerter i både livmor og inni bryst når barnet dier osv osv. Men det går faktisk over. Selvom det ikke virker sånn der og da. Ikke unormalt at babyen henger konstant på puppen første tiden og i perioder senere. Dette er noe babyen gjør for å stimulere melkeproduksjonen, ikke unormalt!! Nattamming er GULL for melkeproduksjonen, så selvom en er lei og sliten er det aller best å prøve og la være å avlaste med flaske/mme. For konsekvensen av det kan bli at melkeproduksjonen går ned. Bruk ammehjelpen på Facebook og ammeveiledere generelt aktivt, det er så mye god hjelp å få! Jeg fullammet til 7 mnd, og ammet til fylte 2. Også vil jeg bare presisere og understreke som trådstarter at alt er selvfølgelig opp til hver og enkelt, men dette er hvertfall mine tips og erfaringer om man ønsker å få til fullamming❤️


Tusen takk for tips :Heartred
 
Back
Topp