Bryllupsinvitasjon på facebook

Papillon

Elsker forumet
Jeg og mannen har mottatt invitasjoner til en bryllupsfest via facebook... Og jeg må ærlig innrømme at jeg tok det ikke helt seriøst først. Vi følte på en måte ikke at invitasjonen var særlig personlig og siden de som har invitert ikke er nære venner av oss (barndomsnabo) syns vi det virket som de hadde invitert "hele verden" eller "hvem som helst" Men vi vet ikke helt... mulig vi ikke henger helt med i tiden. Er verden virkelig blitt så "casual" nå at det er vanlig? 

Kunne aldri falt meg inn å sende invitasjon til bryllup via facebook ihvertfall

Jeg hadde tatt det ganske useriøst...

Hæ? Til selve festen...??? Det var jo sykt spesielt da!!

Vet om mange som sender ut til alle på vennelisten at de kan komme å se i kirken og sånn, men har aldri hørt om selve festinvitasjonen på fb..??????????

Drømmeren skrev:

Vel, verden forandrer seg
er enig i at det er noe spesielt, men om en liten stund er nok det helt vanlig. Fb brukses til så mangt

Til kirka har vi fått ganske mange sånne.. men aldri til festen.

veldig rar måtte å gjøre det på,tror ikke jeg hadde tatt noe slikt seriøst over facebook

Spesielt... Kunne ikke falt meg inn å invitere på den måten og jeg hadde nok heller ikke tatt det så seriøst om jeg fikk en sånn innbydelse gitt.

Nei det hadde jeg ikke tatt seriøst. Men jeg kan skjønne om noen hadde sendt ut en slik invitasjon på facebook. Det er en avhengighetsskapende interaktivitet som gjør det lettere å nå ut til folk. Det er jo faktisk blitt livet til mange..

Siden vi planla å gifte oss på slutten av fellesferien så måtte vi si ifra så snart som råd etter at dato var satt, så da sendte vi ut en sms til alle vi ville invitere og skrev at det ble bryllup den og den dagen og at invitasjon kom i posten senere. Bare en liten heads up siden invitasjonene ble sendt ut en god stund etter at folk hadde booket og planlagt feriene sine.
Kanskje den fb-invitasjonen er noe slikt?

Men som eneste invitasjon så hadde jeg ikke akkurat vært imponert eller tatt det seriøst...

Jeg hadde tatt det seriøst.

Kanskje de skal ha en veldig avslappet fest for venner og bekjente? Altså noe ala "fest på lokalet" med gryterett, i stedet for 3 retters middag og gallaantrekk, og derfor ser  relativt avslappet på dette med invitasjoner også? 

Det er nok ikke måten jeg ville ha invitert til bryllup på, men jeg respekterer at andre kanskje gjør ting annerledes enn meg.

FancyPants skrev:

Kanskje de skal ha en veldig avslappet fest for venner og bekjente? Altså noe ala "fest på lokalet" med gryterett, i stedet for 3 retters middag og gallaantrekk, og derfor ser  relativt avslappet på dette med invitasjoner også? 

Det er nok ikke måten jeg ville ha invitert til bryllup på, men jeg respekterer at andre kanskje gjør ting annerledes enn meg.

enig 

Drømmeren skrev:

Har ikke facebook heller

Kona til ET skrev:
Spesielt... Kunne ikke falt meg inn å invitere på den måten og jeg hadde nok heller ikke tatt det så seriøst om jeg fikk en sånn innbydelse gitt.

Sign..

Sånn kunne vi ha gjort det!

Vi har snakket om å dele opp, og ha bryllupet for seg, og ta festen (vennefest med enkel servering) senere. Da kunne vi fint tatt festinvitasjonen på facebook. Men da som en tilleggsservice til de inviterte. Ville nok invitert pr brev også, men kanskje ikke samtidig. Så kunne facebooksiden brukes til feks oppdatering på tilgjengelig overnatting, eller folk kunne avtale skyss med hverandre feks. Men å invitere til bryllup med kirke og galla og femretters over facebook virker litt "billig". 

FancyPants skrev:

Enig her:)

FancyPants skrev:

Enig. Ser det hadde vært dårlig oppmøte om de hadde invitert BVdamene! 

Drømmeren skrev:

Back
Topp