Bryllupsgave

-*zing*-

Betatt av forumet
Vi er invitert i bryllup (hele greia) til en barndomsvenn av sambo. De har ikke hatt noe særlig kontakt de siste årene, vi møtte de to ganger i fjor (noen timer bare) og har ellers ingen kontakt.

Hvor mye bør vi legge i gaven? Skal gi gavekort som de ønsker seg, men har fått reaksjoner på summen fra andre så nå fisker jeg litt her.

Vanligvis ville jeg ikke gitt mindre enn 1000 i bryllup. Men ser heller ikke for meg å bli invitert i bryllup til noen jeg har hatt så lite kontakt med som det du skriver dere har hatt med brudgommen. Tenker derfor at 500 må være greit?:)

Har de vært nære venner?
Jeg tenker at det kommer litt ann på livssituasjonen deres.. Er man nyetablert eller studenter ventes ikke så dyr gave. Ca 500 kanskje. Evt mindre. Jeg var fattig student og kjøpte en kakespade brudeparet ønsket seg til 250 kr en gang...

Jeg ville tenkt toppen 1000 kr fra oss hvis vi skulle til nære venner.(Jeg jobber med normal lønn, mannen min tjener nesten ikke noe.) Men om dere er i en situasjon som
gjør dere bedre stilt så kan dere jo vurdere mer. Men jeg tror at mellom  500 og 1000 er ganske passe. Vi kjøpte gave rett over 1000 da mannen min var forlover.

I bryllup får man ofte mange gaver, trenger ikke være så mye penger fra hver person. Om dere synes beløpet ser lite ut kan dere jo gå sammen med noen andre om det..

Jeg syns mellom 500-800. Lurer veldig på hvor mye dere tenkte siden folk reagerte. Mye eller lite?

De var mye sammen i ferier før, men er endel år siden.

Vi hadde tenkt å gi 500, men å gi sammen med et annet par sånn at det ble 1000. De andre hadde fått reaksjoner på det fra venner om at det var ALT for lite fra oss fire. Men jeg vet ikke helt hva jeg synes... Både jeg og sambo jobber så vi har vel råd til mer, men jeg føler litt på at dette er noen vi nesten ikke har kontakt med.

Men gleder meg til bryllup, og håper selvfølgelig vi får mer kontakt med dem en eller annen gang, for trivelige det er de :)

Dersom dere er bedt med på hele selskapet, med mat og drikke og fri bar, så synes jeg minst 500 per person, altså 1000. En tur på byen koster jo mer.... Hadde dere bare blitt bedt til festen/kaffe, eller dersom det ikke er fri bar, da kan det halveres. 
Andre faktorer som spiller inn er jo hvorvidt dere må reise langt, event overnatte på hotell og slike ting. 

Back
Topp