Bryllupsgave. Trenger litt hjelp.

Lille Rosin

Forumet er livet
Min bror skal gifte seg, og jeg aner ikke hva vi skal gi. Syns liksom det de har på ønskelistene i butikkene er så upersonlig.
Så noen som har noen gode tips?[:)]

Vet det er ting de ønsker seg, men syns det blir så upersonlig å kjøpe 12 middagsasjetter liksom, som ett eksempel. Har liksom bare en bror og har lyst å finne på noe litt mere personlig.[:)]

Hva med å lage en fotobok av oppveksten deres? Scanne inn gamle bilder og lage??[:)]

vi hadde øsnkeliste, men jeg fikk amsse utenom også.. og ble veldig glad for det! er ikke så lett å vite akkurat hv aman ønsker seg.

en av de tinga vi fikk som jeg ble veldig glad for, jeg og mannen da, var spa behandling, middag og overnatting på hotell.. der var deilig noe man ikke gjør om man ikke får gave..

ellers vet jeg om noen som fikk en grønnplante der tusenlappene var hengt inn i bladene på treet. det var kreativt ;)

gavekort eller rettoglsett bestill en miniweekend til de..

gaver som gir minner er stas.. tiltross for at jeg er overlykkelig over alle glassene og vasene vi fikk for hver gang jeg ser de er de jo bryllupsgavene mine..

Jeg har litt lyst å lage ett "gavekort" til de på fotobok fra bryllupet. Som jeg da selvfølgelig ikke får laga og gitt før etter bryllupet.
Er det en helt på tryne ting å gi?
Blir jo da også kjøpt gave de får på dagen.[:)]

Syns det var ein god ide eg=)

når jeg var forlover sist gav vi ett kanonfint nøkkelskap,det var firkanta ,med dør i sort glass,og med en sånn krusedull blomsterranske frempå...hehe.. det kosta 500kr ca,OG så hadde bruden ett sterkt ønske om å få u raise me up syngt i kirken av en veninne,men jeg sa neeeeei,ei jente kan ikke synge de, åsså ordnet jeg med en kanonflink solist som sang den,det var frysninger fra første tone! bet 1000kr til ham...

i tilegg sto jeg på fra onsdag til søndag og ordnet og fixet sammen med dem,hjelp er ubetalelig,men helt nødvendig!

skjønner godt at du ikke vil gi kopper og kar,men finnes jo mange flotte ting som legges merke til og huskes. t.ek en sånn nyyydelig vase fra wik&walsøe,alveskog,eller ett rørospledd? det fineste heter tornerose,og er ikke sånn børste som alle de andre,det er ubehandlet og kanooonfint! og sånne gaver kan jo byttes om det blir helt feil. :)

fotobok er jo en fin tanke,me nde ordner kanskje sånt selv med fotografen? eller tenkte du mer på festbildene?

Du kan jo kjøpe noe fra ønskelisten OG lage et fint album med bilder av de for eksempel? Eller gi de kjærestevotter, kjæresteparaply (sånt ønsker jeg meg nemlig [;)]) Et fint sengeteppe, et innrammet bilde av de to.

Forloveren min hadde forresten brodert et flott bilde med bryllupstema og fått med navnene våre og bryllupsdatoen. [:D] Og i tillegg fikk vi en kjempesøt bilderamme som hun så at jeg syntes var fin da vi var i butikken [:D] Begge deler står fremme i motsetning til enkelte andre gaver.

Gaver utenfor ønskelista kan også slå utrolig feil [&:] Fikk et gigantisk fat i keramikk i blått med store figurer på som er til å henge på veggen. MEN jeg eier ikke en blå ting til å pynte med i huset, blått gjør seg ikke blant våre farger i det hele tatt og pga skråtak så har vi veldig begrenset plass til å henge opp bilder på veggene. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det fatet! Og det var DYRT også siden 4 tanter/onkler gikk sammen om det. [&:]

ORIGINAL: Marlu

sist gang vi var i bryllup så var vi mildt sagt sent ute med gaven, så alt på ønskelisten var kjøpt.

Så vi endte opp med å kjøpe en kermikklysestake (vegghengt) hos en kunstner, sånn type one of a kind [:)]

Kusinen min og mannen fikk en sånn innrammet "tulletegning" (kommer ikke på ordet for det) der de var tegnet i en "typisk dem" situasjon. Veldig kult!

Haha... Ja er litt av problemet her også, at vi er ute litt i seineste laget med å kjøpe gave. Så skal vi kjøpe fra lista nå, så blir det ett fra hvert hjem liksom. Type 2 asjetter, 3 kopper, 4 kniver osv osv....

Vi var i bryllup til ei venninne av meg i sommer og da kjøpte jeg ei dyr rødvinsflaske som jeg skrev i kortet at skulle lagres i 5 år og drikkes på deres 5-års bryllupsdag [:)]

Back
Topp