Bryllupsgave, hvor mye?

Det er jo litt hva man har råd til også. når jeg var i bryllup når jeg var 22 år hadde jeg ikke råd til å gi mer enn 500.. nå kan det godt bli 1200 hvis jeg finner noe brudeparet ønsker deg.

Vi fikk alt fra 500-1500pr par da vi giftet oss.. da stemte 1500mer med kuvertprisen enn 500.. men det koseligste er at vennene våre kom, uansett gave og sum.
Gullet vårt født 10.04.12
Skal bli storesøster 03.02.14
skravler med *oida* :)

Poenget er ikke vel hva gaven koster, men hva det er? Bør det ikke være noe som symmboliserer brudeparet?

Ja, det synes jeg er greit.

Vi gir 700 til søskenbarn som har blitt gift nå, fast sum, så alle ga likt.

Er det nære venner blir det nok 1000, mer på søsken. Og kanskje 500 hvis det er litt lengre ut.

Man skal enentlig gi "kuvert"-prisen. Altså det de betaler for den. Det pleier å ligge på 1000-1200 på hotell f.eks :) (altså mat+drikke-da er servitører med i prisen :)

Det synes jeg er rett og slett TULL!!! De har jo ikke bryllup for å få det igjen i gaver?? Nei, serr, for noe TULL.

Jeg tenker litt i forhold til hvem man er i bryllup til... Hadde det vært til bestevennina mi, eller bestekompisen til sambo, så hadde 500 vært veldig lite fra oss, men i og med at det ikke er en veldig nær venninne, så syns jeg 500 kr er en grei sum å gi :)

Hehehe, men det er eeegentlig sånn det er ja ;) men veldig mye av bryllupstradisjonen har sklidd veldig ut. Nå er det mer fest enn feiring, og før var det foreldrene som betalte og derfor var det nesten deres gjester som ble invitert. Heldigvis er det ikke slik nå. Og bryllup koster MYE mer enn kun kuvertprisen!! Og sikkert mye mer enn detsom var vanlig før :)
Det synes jeg er rett og slett TULL!!! De har jo ikke bryllup for å få det igjen i gaver?? Nei, serr, for noe TULL.

Gir ca 500 til venner og 1000 til familie. Det er pr par. Syns det er voldsomt fokus på prisen gaven hadde å ikke hva som ble gitt. Det fleste gir vel utifra ønskelisten til brudeparet? (Noen konkurranse er det vel heller ikke) jeg har ikke råd til å bruke så mye penger på gaver, føler også det er feil prioritering.da lar jeg heller være å gå hvis det ikke er greit å gi så "lite".

♡♥mor til to♥♡

Er det bare jeg som reagerer på at gaven må "matche" kuvertprisen? Jeg mener at de to tingene har ingenting med hverandre å gjøre.

Brudeparet bestemmer selv hva slags bryllup de vil ha, og det er ikke gjestene som skal betale for bryllupet i form av gaver.

Man gir det man har råd/lyst til. Ikke for å dekke opp brudeparets kostnader med bryllupet, spør du meg..

Kunne ikke vært mer enig!! Jeg gir ikke gave for å"dekke" brudeparets utgifter!

HI: Gi det du føler du har råd til! 500 kr er en fin sum synes jeg! Men her vil du nok få x antall forskjellige svar ;)

Back
Topp