Bryllupsgave, hvor mye?

kaosfest

Glad i forumet
Vi skal i bryllup til ei venninne av meg.
Har kjent henne i 10 år, men er ikke en nær venninne.

Er 500,- fra meg og sambo en grei sum?

Ja det ville nok jeg og gått for, viss hun ikke er noe nær veninne.

Synes det høres greit ut :)

Synes sånt er veldig vanskelig! Men en klok dame sa en gang til meg "Tenk på hva det koster dem å ha deg der!" Mat, drikke, kake.. Derfor kan man feks gi mindre til de man ikke kan komme i selskapet til.

❤25/2-13❤

Man skal enentlig gi "kuvert"-prisen. Altså det de betaler for den. Det pleier å ligge på 1000-1200 på hotell f.eks :) (altså mat+drikke-da er servitører med i prisen :)

Vi var i et bryllup i går hos et vennepar. Sambo har alltid kjent mannen i forholdet men jeg har bare kjent henne i noen år. Vi er gode venner, men kjenner de ikke like godt som de jeg har vokst opp med. Vi leide bil (som de ble hentet med etter kirken) det kostet 350 kr. I tillegg ga vi de pengegave på 700. Synes det bør være såpass.

Æpp'n

Enig med dei som skriv kuvert prisen. Syns 500 for begge er lite om ein er bedt til både middag og fest.
Ville nok gitt 500 pr pers.

Jeg er enig i at 500 fra begge er lite, men hvordan får du til at kuvertprisen er ca riktig, og rett etterpå at 500 per person er riktig? Aldri hørt om er bryllup der kuvertprisen er på under 1000 per pers, gjerne 1500 også. Å skulle gi 2-3000 i gave til venner, søskenbarn etc synes jeg er for mye, så jeg er uenig i at man skal gi kuvertprisen, synes 800-1000 per par holder.

Hadde gitt 500-1000:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg er enig i at 500 fra begge er lite, men hvordan får du til at kuvertprisen er ca riktig, og rett etterpå at 500 per person er riktig? Aldri hørt om er bryllup der kuvertprisen er på under 1000 per pers, gjerne 1500 også. Å skulle gi 2-3000 i gave til venner, søskenbarn etc synes jeg er for mye, så jeg er uenig i at man skal gi kuvertprisen, synes 800-1000 per par holder.
Me skal gifte oss neste sommar og kuvertprisen vår, da berre for mat, er 425 kr, så om ein reknar med drikke blir den jo meir, men enig i at ein ikkje alltid kan matche kuvertprisen, spesielt om den er så høg som du skriv:)

Kommer jo an på hva slags bryllup det er dette med kuvert pris som dere snakker om. Når vi giftet oss leide vi et "samfunnshus" til å ha festen i. Det vil si at de som er invitert til kaffen koster oss meget lite (med mindre man har fri bar). 500 kr er nok :)

app! Venter nr 3 :) 15.02

Er det bare jeg som reagerer på at gaven må "matche" kuvertprisen? Jeg mener at de to tingene har ingenting med hverandre å gjøre.

Brudeparet bestemmer selv hva slags bryllup de vil ha, og det er ikke gjestene som skal betale for bryllupet i form av gaver.

Man gir det man har råd/lyst til. Ikke for å dekke opp brudeparets kostnader med bryllupet, spør du meg..

Er det bare jeg som reagerer på at gaven må "matche" kuvertprisen? Jeg mener at de to tingene har ingenting med hverandre å gjøre.

Brudeparet bestemmer selv hva slags bryllup de vil ha, og det er ikke gjestene som skal betale for bryllupet i form av gaver.

Man gir det man har råd/lyst til. Ikke for å dekke opp brudeparets kostnader med bryllupet, spør du meg..

Fullstendig enig! Man blir bedt i et selskap, ikke et "kom til middag\kaffeselskap; betal for deg selv".

Vi er bedt i bryllup,men drar ikke pga termin, vi gir gave for 750kr, hadde kommet til å gitt for ca 1000kr om vi skulle dratt. Jeg kjenner de ikke(møtt de et par ganger) en kompis av samboer.

Helt enig med deg!

app! Venter nr 3 :) 15.02

Denne signerer jeg. Ellers holder jeg meg til at man gir 500 kr per hode, altså som par gir man gjerne 1.000 kr. Vil være annerledes om jeg ikke skal i middagen, da gir jeg gjerne noe mindre.

Da ei jeg ha gått 9 år på skole med (hun i trinne over meg) fa jeg 500... bare for jeg syns det er grei folkeskikk... egentli skulle jeg vel ikke gitt noe siden hun gjorde live mitt til et helvette fra 8. Klasse... men ga likevel... var ikke bedt til noe.

Da vi var bedt på kaffe/fest ga vi 1000 kr... syns det passet:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp