Bryllupsfotografering

Tusso86

Elsker forumet
Jeg har et lite dilemma hva jeg skal gjøre angående bryllupsfotografering...
Når vi satte datoen for 1 år siden, så undersøkte jeg alle plasser jeg kunne finne..Fant da en som skulle ha 6900 kr for jobben. Tar da bilder under pyntingen, vielsen og bilder av oss, snuppa og forlovere etterpå der vi ønsker å ta bildene.. Får alle bildene på ulåst cd og et lite album med i prisen og mulig det var takkekort også...men det er jeg litt usikker på..
Men nå har kusina til min mann brukt en hobbyfotograf. Hun har et lite studio hjemme hos seg, og har tatt bilder på hobbybasis i mange år. Hun gjør den samme jobben, og tar 2200 kr men da får man ikke album eller takkekort, men alle bilder på cd.. hun kunne lage album for en liten ekstrasum. Har sett noen av bildene hun tok i deres bryllup og var veldig fine bilder..
Men er så usikker på hva vi skal velge..vet jo ikke om det er forskjell i kamerautsyret og erfaringen deres...Og det som gjør meg enda usikker er jo at når jeg googlet hun første fotografen så var visst ikke hun utdannet heller..begynte med eget studio i 2009 som hobbyfotograf (men mulig hun er fotograf nå det vet jeg ikke...)

Hva hadde dere gjort? Må bestemme meg fort Er jo litt prisforskjell her..og hun første har jo litt mer erfarig med bryllupsfotografering enn hun andre...

Jeg hadde gått for hun som er billigst... :-)

Vi hadde noe lignende fotografpakke når vi gifta oss... og vi laget bare album selv etterpå, med bilder fra vielsen, studio og festen i en og samme album... så gjorde ikke noe at vi ikke fikk album med bare brudebildene i :-) Og når jeg fremkalte brudebildene, sa jeg bare at jeg ville ha dem på matt papir... så såg de skikkelig fotografbilder ut, istedenfor at de blir sånn blanke som vanlige bilder blir :-)

visst du syns hun billigste tar fine bilder, så tror jeg at jeg fint hadde valgt henne. Men bare tank på at dette er noen bilder som du bare har en sjans å ta!!! Så pengene hadde jeg egentlig ikke brydd meg om, hadde heller tatt den fotografen som jeg syns var flinkest!!! Det er tross alt en stor dag som skal foreviges!!

Er så utrolig enig med deg Oblix.
Men er bare det at jeg ikke har sett så mye av jobben til noen av dem. Såg noen bilder som hun hobbyfotografen tok og de ble kjempe fine..(men vet ikke hvordan det blir fremkalt) men hun andre har jeg bare sett noen av bildene som hun har på nettsiden sin, så jeg vet rett og slett ikke hva som er best...

jeg er ikke så fornøyd med vår hobby fotgraf eller ho er vell det for ho jobber som fotograf i Østlandetsblad.. men uansett vi fikk også alle bildene på en cd og kunne gjøre det jeg ville med dem,,, hmmmmm giftet oss i 2007 og dem ligger fortsatt på cd for jeg skulle lage album og greier men neida.. men det er min feil da.. men vis en er flink å pusle med sånt er det jo bare å  bruke henne,... 

Vi fremkalte vell takkekort og det var det he he

Har du snakket med de begge da? Jeg ville tatt den jeg følte jeg hadde best kjemi med kanskje? og hvis bildene ikke er så veldig ulike så hadde jeg vel kanskje tatt den billigste..
Sliter med fotograf selv jeg, vil egentlig at en venninne skal ta bildene, men hun tørr ikke.. Fant til slutt to fotografer jeg likte bildene til, men de er selvsagt opptatte.. Sååååååååååååå, har vondt for å betale 8000 kr for en liten fotosession og et lite album, og IKKE få fulle rettigheter til bildene... Spesielt også når jeg ikke synes bildene de reklamerer med er så utrolige...

Så for å kuppe tråden din litt, noen som kjenner noen gode fotografer på Østlandet?

hvis du likte bildene som den billigste tar, så hadde jeg tatt den.... :)

Back
Topp