Bryllups-vielses-steder...?

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Jeg og samboer har ikke så lyst å ha sånn tradisjonell kirkevielse. Heller ikke borgelig. Hvilke alternativer har man egentlig?

Vi vurderer å ha utendørs vielse på gården til mine foreldre, men det krever jo fint vær..

Vet at Syden e.l. går an, men da kan man jo ikke ha med folk..

Såehh, dere som har viet dere andre plasser, skrik ut!

(Bor på Sunnmøre)

Friluftsvielser via Den Norska Kirke er nesten umulig å få. De gjorde om på det for noen år siden. Ellers har du jo Humanetisk bryllup da. Da kan du gifte deg mer eller mindre hvor som helst

Nøste77 skrev:
Friluftsvielser via Den Norska Kirke er nesten umulig å få. De gjorde om på det for noen år siden. Ellers har du jo Humanetisk bryllup da. Da kan du gifte deg mer eller mindre hvor som helst

Men hvordan funker det da? Vi er vel begge registrert i kirken, siden vi er døpt og konfirmert der?

Det beste jeg har kommet frem til hittil, er Snøhotellet på Bjorli

Dollface skrev:
på tv3 nå er det utendørsbryllup i halvregn :D

Ja jeg ser

Humanistisk forbund vier ikke hvor som helst, men utendørs eller på garden tar se nok sikkert. En av dere eller begge må være medlem. Seremonien kan du styre litt selv. Med musikkinnslag, inntogsmarsj etc. Men det er ikke i en slik vielse du velger salmer før å si det slik. Se på hjemmesidene deres da vel, de har masse info.

går jo sikkert ann å ringe prester å høre om dei kan vie dåke ute da.. ellers er det no andre forslag her som kan gå:)

Tusen takk for link! Det var jo midt i blinken Da vet vi i alle fall at vi kan gifte oss "hvor som helst"

Back
Topp