Bryllups og gaver

truelove

Lykkeliten
Hvor mye gir dere for? Skal I bryllup I helgen til våre aller beste venner. . Har gått sammen med ene forloveren (bruden har 3 forlovere) om ett maleri til dem med bilde av dem og en fin tekst.. Dette er jo en veldig personlig gave. . Men er det for lite?

Jeg skal også pakke opp alle gavene dem får.. men hvordan gjør man det med penger og gavekort? Har tenkt å samle disse I egene konvolutter.. skriver dere da summen inni kortet? Tenker om ikke alle vil opplyse om hvor mye dem har gitt..

Ang gaver man får så har brudeparet hatt bok som vi norterte hva paret fikk og fra hvem.Så har penger blitt lagt bort,evt gikk til noen som kunne passe på de.Kan fort bli en høy sum

Ang gaver man får så har brudeparet hatt bok som vi norterte hva paret fikk og fra hvem.Så har penger blitt lagt bort,evt gikk til noen som kunne passe på de.Kan fort bli en høy sum
Sånn er jeg vant til at det gjøres også

Var i bryllup nylig og da la vi alle gavekort og penger i de konvoluttene de kom i, og så samlet vi alle i en pose. Vi skrev opp alle gavene på en gaveliste, og så nummererte vi gavene, men vi skrev ikke opp summen på pengene da det kan være ganske privat for noen :)

Var i bryllup nylig og da la vi alle gavekort og penger i de konvoluttene de kom i, og så samlet vi alle i en pose. Vi skrev opp alle gavene på en gaveliste, og så nummererte vi gavene, men vi skrev ikke opp summen på pengene da det kan være ganske privat for noen :)
Ja er akkurat det jeg tenker.. Hva gjorde dere med tanke på hvor mye penger de hadde fått? Ble det ført på en egen liste som ikke var synlig?

Ordne med en bok til å notere gaver. Hvem de er fra og hva det er. D gjør vi for både bursdag, jul, dåp osv.

Ordne med en bok til å notere gaver. Hvem de er fra og hva det er. D gjør vi for både bursdag, jul, dåp osv.
Ja det er allerede i boks også med klistre lapper.. men tenker dere at det er forlite med bare bildet? Utdrikningslag ene for begge to kom på ca 5000 kr Tilsammen. Pluss drikke osv.. så føler det egentlig holder nå.

Det kommer jo helt an på hvor mye bildet koster.. Vi har gitt gave for 500,- hver når vi har vært gjester, 1000,- pr par. Til min beste venninne ville jeg gitt for mer.

Ang gaver, så ville jeg skrevet hva brudeparet fikk på kortet, også summen de fikk. Om noen gjester vil holde dette hemmelig, antar jeg de skriver et kort der de informerer om at penger er satt inn på konto. Har aldri vært borti noen som ikke vil at de andre gjestene skal vite hvor mye de har gitt brudeparet. Jeg som brud, ville gjerne hatt dette på kortet, det gjør det så enkelt og greit :)

Ja det er allerede i boks også med klistre lapper.. men tenker dere at det er forlite med bare bildet? Utdrikningslag ene for begge to kom på ca 5000 kr Tilsammen. Pluss drikke osv.. så føler det egentlig holder nå.

Syns d høres ut som en fin gave jeg. Og absolutt "nok", om du skjønner :)

Det kommer jo helt an på hvor mye bildet koster.. Vi har gitt gave for 500,- hver når vi har vært gjester, 1000,- pr par. Til min beste venninne ville jeg gitt for mer.

Ang gaver, så ville jeg skrevet hva brudeparet fikk på kortet, også summen de fikk. Om noen gjester vil holde dette hemmelig, antar jeg de skriver et kort der de informerer om at penger er satt inn på konto. Har aldri vært borti noen som ikke vil at de andre gjestene skal vite hvor mye de har gitt brudeparet. Jeg som brud, ville gjerne hatt dette på kortet, det gjør det så enkelt og greit :)
Det vi gjorde i dåpen var å skrive summen med liten skrift bakpå kortet/på et lite synlig sted. Pengene ble samlet i én konvolutt og gjemt bort (ikke fordi vi ikke stolte på gjestene, vi var mer redde for at noen skulle kaste konvolutten ved et uhell). På gavelisten som lå fremme skrev vi bare "penger".

Vi 4 har Tilsammen da brukt 10.000 kr på gave og utdrikningslag.. I tilegg har jentene leid kjole også kommer frisør I tilegg... også har vi betalt for overnatting.. så jeg syns det holder egentlig . Bruden setter ikke verdien høyest. .men vil sette pris på personlige gaver og stort mer personlig får du det ikke. .

Hos oss ble alt skrevet ned på en liste fortløpende, penger og gavekort samlet i en stor konvolutt og låst ned i ettertid. :)

Tenker du gir en personlig gave og det er mye viktigere enn beløpet...

Når jeg har pakket opp gaver har jeg kun skrevet opp beløpet i listen ikke på kortet og samlet pengene i sammen...

Ja er akkurat det jeg tenker.. Hva gjorde dere med tanke på hvor mye penger de hadde fått? Ble det ført på en egen liste som ikke var synlig?
Nei vi førte ikke lister på det, men er mange som skriver på innsiden av kortet hvor mye som ble gitt :)

Mhm har kjøpt inn rundt klistremerke til gaven/esken/kortet;) noe personlig som kan henge på veggen med teksten som er helt dem og bilde av de to.. er jo en gave som jeg hvertall hadde satt veldig stor pris på ;)

Syns det høyres ut som ein kjempefin gave som eg hadde blitt veldig glad for:)
Ang pengebeløp som er gitt i gave så tenker eg at om nokon ikkje ønsker at det skal deles med andre, så skriver dei berre at dei har satt inn på konto:)

Er ikke sikkert alle vil at noen skal skrive på kortet dem har fått da.. Synes liksom det ødelegger kortet litt, dersom noen skal rable ned en pengesum nederst i hjørnet :)

Er ikke sikkert alle vil at noen skal skrive på kortet dem har fått da.. Synes liksom det ødelegger kortet litt, dersom noen skal rable ned en pengesum nederst i hjørnet :)
Tror vi skriver pengegave på baksiden av kortet ;) el på wn klister lapp spm går ann å ta av ;)

Back
Topp