Bryllups invitasjon...

Lykkelig med 3

Forumet er livet
En tenkt situasjon. Du blir invitert i bryllup og takker ja, senere så sier din svigermor at barna er ikke invitert. (Bryllupet til din svigerrinne) men med deg selv vet du at begge dine svigerinner kommer til å ha egnebarn der. (Brudeparet har sittbarn og hennes søster har sitt barn) hvordan hadde du reagert??

En tenkt situasjon. Du blir invitert i bryllup og takker ja, senere så sier din svigermor at barna er ikke invitert. (Bryllupet til din svigerrinne) men med deg selv vet du at begge dine svigerinner kommer til å ha egnebarn der. (Brudeparet har sittbarn og hennes søster har sitt barn) hvordan hadde du reagert??

Altså, jeg anser det som normalt at andre bare kommer voksne, selv om mine barn skal være til stedet under middagen.. Nå skal vi, på grunn av manglende barnevakter her og der (alle skal jo i bryllup;) ) sette opp et "barnebord" der våre nevøer og nieser skal sitte, men for min del er det ikke unormalt å bli invitert uten barn, selv ikke til sine svigerinner/søsken..

Hadde ikke reagert på at brudeparets barn var der iallfall. Kanskje det er en grunn til at søstera hennes har barnet sitt med? Manglende barnevakt e.l? Hvis ikke går det jo an å spørre hvorfor hennes barn er invitert og ikke dine?

Lykkeliky skrev:
Hadde ikke reagert på at brudeparets barn var der iallfall. Kanskje det er en grunn til at søstera hennes har barnet sitt med? Manglende barnevakt e.l? Hvis ikke går det jo an å spørre hvorfor hennes barn er invitert og ikke dine?

Jeg hadde snakket med min mann og fått han til å sjekke hvorfor det er slik (siden det er hans familie).
Hadde vi hatt tilgjengelig barnevakt, så hadde jeg nok uansett spurt om de ville passe barna etter kirken, bryllupsmiddager er ikke spesielt moro for barn.

Altså, vi ba ikke alle barna i slekta av den enkle grunn at det ikke var plass,vi valgte noen barn som ble invitert. Føler ikke det er noe som folk skal henge seg opp i egentlig, det er tross alt brudeparets dag og jeg er sikker på at de har lagt ned mye tanker i det når de sendte ut invitasjoner.

Dette er ikke ment som et sint innlegg, men synes bare det er så mange som skal ha så mye å si når det gjelder bryllup. Hadde veldig problemer med det selv når vi giftet oss, og det endte med at jeg bare satt foten ned og ga klar beskjed om at de valgene som blir tatt, blir tatt for en grunn og dagen vår er ikke til for å glede alle andre. Puh! :)

Liten digresjon her, beklager det:)

Jeg syns det er rart at det ikke kom frem av innbydelsen at det var uten barn. Er kjedelig å takk ja og så senere få vite at ikke barna kan være med, for det er ikke alltid så lett å få barnevakt når alle skal i bryllup :)

Det er ganske vanlig at man inviteres uten barn da, men det bør komme fram av innbydelsen :)

Hadde ikke reagert på at de andre barna hadde vært der! Er tross alt de som bestemmer over sitt eget bryllup. Hvis alle skulle hatt barna med, så hadde det blitt mange vil jeg tro...

Men jeg er av den formening at barna kun er med i kirken, og at middagen etterpå er for de over 18 år. Sånn gjorde vi det ihvertfall:)

Vi hadde niese og nevøer med som brudepike/brudesvenner, og de ble med på bildene. Men etter kirken ble det barnevakt på de.

Du kan selvfølgelig undersøke hvorfor det er sånn, men husk å spørre på en høflig måte så de ikke blir irritert over at du blander deg i deres planlegging:)

ASG skrev:
Jeg syns det er rart at det ikke kom frem av innbydelsen at det var uten barn. Er kjedelig å takk ja og så senere få vite at ikke barna kan være med, for det er ikke alltid så lett å få barnevakt når alle skal i bryllup :)

Det er ganske vanlig at man inviteres uten barn da, men det bør komme fram av innbydelsen :)

Jeg regner med barnas navn ikke sto på innbydelsen, ergo er ikke invitasjonen til barna. Det sier seg vel egentlig selv?

Nå har vi i utgangspunktet invitert uten barn vi også, men fordi vi HAR plass, så er det fleksibelt, og barna er velkomne under maten, så lenge vi får beskjed om det i forkant, men det er jo navna PÅ invitasjonen som er invitert, hvis ikke står det jo enten "med familie" eller navnene til barna også.

Forstår jeg det rett så har bruden valgt å ha med sine barn, det er greit og vanlig. Så barna til sin søster, også greit. Så er din mann bror til brud eller brudgom, og barna deres er ikke bedt. Det er ikke greit. En får følge samme linje. Dvs at da blir barna til alle søsken til brudeparet bedt, ikke bare ett eller to. 

Men hvor gamle er disse barna da?
Jeg var i et bryllup i fjor sommer og jenta på 4 mnd tok ikke flaske. 
Vi hadde barnevakt til henne, men jeg gikk spiste kald hovedrett og gikk glipp av alle talene fordi jeg måtte ut og amme... 
Det var ingen andre barn i bryllupet, og bruden hadde sagt på forhånd at de ønsket voksen-bryllup så da måtte vi bare ordne oss etter det...

brudeparet bestemmer ;) 

kommer selv ikke til å ha barn i mitt bryllup (viss jeg noen gang blir fridd til ;p), utenom min egne i kirken da og kaaanskje min søster sine, men i resten av bryllupet så tror jeg det vil bli barnefritt siden det er egentlgi ganske så kjedelig med tanke på all ventetiden og talene. 

syns ikke du skal gjøre noe ut av det for brudeparet har vel sin grunn :) 

Synes ikke det er noe rart at de ikke har invitert barna til gjestene, for en bryllupsmiddag tar jo eviglang tid, og det passer seg rett og slett ikke med barn som flyr rundt bordene. Også kan man jo kose seg og slappe av mye mer uten barn, så ville bare nytt dagen uten barn om jeg var deg.

Kanskje søstra til bruden sitt barn skal være brudepike/brude...ehm...gutt? :P (aner ikke hva det heter for gutta)

Be kjæresten din om å høre hva grunnen er uten å virke misfornøyd og frekk, for da kan det fort slå tilbake på dere igjen. Bør respektere hvordan de vil ha bryllupet sitt!

Bouncing buttplug skrev:

ASG skrev:

Jeg regner med barnas navn ikke sto på innbydelsen, ergo er ikke invitasjonen til barna. Det sier seg vel egentlig selv?

Nå har vi i utgangspunktet invitert uten barn vi også, men fordi vi HAR plass, så er det fleksibelt, og barna er velkomne under maten, så lenge vi får beskjed om det i forkant, men det er jo navna PÅ invitasjonen som er invitert, hvis ikke står det jo enten "med familie" eller navnene til barna også.

Ser den, men samtidig fikk jeg inntrykk av at HI først har tenkt at barna også var invitert, for så å få beskjed om at de ikke var der.

Jeg har full forståelse for at man ikke inviterer barn i bryllup ;)

Hadde ikke reagert jeg nei, for synes det er HELT greit at barna ikke blir invitert i bryllup, synes ikke det passer seg egentlig. Er noe annet med brud/brudgommen sine barn, og det kan jo godt være en grunn til at barnet til svigerinnen din skal være med.. 

IsThaBeth skrev:
Forstår jeg det rett så har bruden valgt å ha med sine barn, det er greit og vanlig. Så barna til sin søster, også greit. Så er din mann bror til brud eller brudgom, og barna deres er ikke bedt. Det er ikke greit. En får følge samme linje. Dvs at da blir barna til alle søsken til brudeparet bedt, ikke bare ett eller to. 

jeg også forsto det litt slik
Jeg vil jo si det er litt rart at den enne av søskene ska ha med barn og ikke den tredje av søskene

IsThaBeth skrev:

Sånn forsto jeg det også og er enig i at man burde følge samme linja!!! 

IsThaBeth skrev:

Det tenker jeg også!

helt utenkelig situasjon. hvem holder barna i familien sin utenfor festligheter?

tror du det er pga økonomi og antall gjester å lage mat til? eller er det fordi ungene dine ikke har folkeskikk og kommer til å ødelegge en koselig middag med bråk?

Back
Topp