Bryllups-flause-tråd

Milje

Elsker forumet
Fikk lyst til og høre om bryllupet ditt gikk helt etter "planen" eller om det dukket opp noen episoder du kunne vært foruten[8|]

Kan begynne jeg[;)]

1. Kjolen hadde hengt feil og blitt skrukkete hos frisøren...måtte haste til brudesalongen og steame den opp 45 min før vielsen
2. Hadde voksne brudepiker som skulle gå ned midtgangen foran meg... de kom 10 min for sent, gjestene ble litt utålmodige[:o]
3. Forloveren og mannen min glemte og hente de fire brystbukettene som lå ferdig hos blomsterforhandleren.
Hentet de ettervielsen da....
3. Søsteren min skulle lese ett stykke fra bibelen, når hun sto foran glemte hun teksten og måtte hente "jukselappen"
Hun hadde ikke veske, bare fotsydd kjole...og lappen lå i strømpebukselinningen[&:]
4. Når vi skulle danse bryllupsvalsen fant jeg ikke den bittelille stroppen til og holde opp kjolen under alle de hundre lagene med tyll[8D] Det ble ikke mye dans for og si det sånn.... tråkket i stykker kjolen min[>:]

Men ellers hadde vi en fantastisk dag[:D][:D][:D][:)][:)][:)]

Kommer faktisk ikke på noenting [:D]

Kanskje en ting. Ikke akkurat flause da, men min farmor hadde gitt oss en overnatting på et hotell bryllupsnatten, da fikk mannen min panikk, for han hadde ikke med seg morgengaven til meg, hehe. Å vi som ikke skulle gi hverandre noe. Men min bror fikset det for han, hehe.[8D][:D]

[:D][:D] Så bra, må være litt sånne småtterier syns jeg [:D]

Har ikke gifta meg jeg da, men da jeg var forlover i min beste venninnes bryllup, hadde de dekket hele plassen der vi satt oppe i kirka med hvitt stoff. Under vielsen skulle presten knyte en knute på et tau for å symbolisere ettellerannet, og så klarte han det ikke, så brudgommen måtte gjøre det... (mistenker at det kanskje var planlagt... [;)]). Men fra det tauet falt det en diger blåmann-bille, som da gikk og spankulerte på det hvite stoffet... Trodde jeg skulle dø! [X(] Ekkel-pekkel! [:'(] Gjorde selvfølgelig bruden oppmerksom på det, og så satt vi der da, og så på hverandre og blåmannen med stive blikk.. [8|][X(][:-]

Jeg var forlover til bestevenninden min sitt bryllup og etter vi hadde vært hos frisøren skulle vi bli hentet i taxi utenfor.
Når vi kommer ned er det ingen taxi der og dette var lørdag formiddag klokka var halv ett, ingen taxi er å se... Vi ventet litt. Jeg ringte å spurte etter taxien vår og fikk beskjed om at det var kø på taxi og de ikke hadde noen ledige mye krangling de skulle sende en så fort det gikk...
prøvde å ringe venner og gjester i kirken men ingen har på lyd når man trenger det... vi kom ti minutter for sent fikk gitt beskjed og fikk beskjed av presten å løpe opp kirkegulvet [8D]

Kom 15 minutta for seint til min egen vielse....[8D]
Trøsta meg med, at ingenting skjedde før eg va på plass uansett [:D]

ORIGINAL: **Eggerøra**

[:D][:D] Så bra, må være litt sånne småtterier syns jeg [:D]

Har ikke gifta meg jeg da, men da jeg var forlover i min beste venninnes bryllup, hadde de dekket hele plassen der vi satt oppe i kirka med hvitt stoff. Under vielsen skulle presten knyte en knute på et tau for å symbolisere ettellerannet, og så klarte han det ikke, så brudgommen måtte gjøre det... (mistenker at det kanskje var planlagt... [;)]). Men fra det tauet falt det en diger blåmann-bille, som da gikk og spankulerte på det hvite stoffet... Trodde jeg skulle dø! [X(] Ekkel-pekkel! [:'(] Gjorde selvfølgelig bruden oppmerksom på det, og så satt vi der da, og så på hverandre og blåmannen med stive blikk.. [8|][X(][:-]

Uææææ[&:] hehe... var sikkert ikke så mange andre som så det da....

ORIGINAL: Snarl

Jeg overnatta hos noen natta før, slik at jeg kunne fikse meg opp der osv. Huset vårt var fyllt med gjester. Men jeg fikk dermed ikke prata med gubben før under selve vielsen, og jeg var jo redd han skulle si nei (hehe ^^ ). Da det endelig var tid for kyss grep jeg tak i gubben og klinte skikkelig til å ville ikke slippe han. Da ble det litt latter gitt, fy fader så flaut det var [8D]

Hihi.... var jo litt koselig det da.... Var iallefall overbevisende nok da[:D]

Mannen kom 10 min forseint til vigelsen.. fant ikke frem[8D]
Rimelig stressa brud som sto å venta [&:]

Eller lite flauser [8D]

Ingen store, men mannen glemte å pakke toalettsakene mine til bryllupssuiten (jeg sov ikke hjemme siste natten, han hadde liste over ting som skulle pakkes) så jeg satt der med GIGAHÅR som hadde vært satt opp og stylet, og manglet både børste, sjampo og balsam...
Men jeg så kjempetøff ut på kvelden, da - hvite blondestay-ups, hvitt blondeundertøy, masse sminke og en SKIKKELIG løvemanke når vi fikk ut de ti hvite rosene som var "naglet" fast i håret.
Så ut som noe fra en rockevideo, litt sånn Madonna-og-hore greie - angrer at jeg ikke har bilder av det. [:D]

Og så ble det nesten-panikk da vi skulle være hos frisøren 9.30, vi var sent ute, jeg skulle hente brudekjolen i salongen over gata - og så åpnet de ikke før 10! Da svettet jeg kuler i noen minutter før damen i butikken hørte oss og slapp meg inn. [;)]

Forøvrig fikk vi masse latter når vi sa "ja" - vi svarte begge to så høylydt, bestemt og kontant at det var skikkelig "kommandofølelse" over det.
"JA, general!" [:D]

Ingen av delene skjedde i vårt bryllup...

Men jeg var forlover for bestevenninnnen min.
Vi kom litt sent til kirka..hastet inn, jeg fikset kjolen hennes, ga noen gode ord...
Gikk inn og satte meg.
Musikken begynner, bruden og pappa'en kommer nedover kirkegulvet.
Stusset litt på at noe manglet...[8|]

Under vielsen går det opp for bruden at hun har glemt brudebuketten![:D][:D][:D][:D]
Flere hadde reagert på at noen manglet, men ikke skjønte hva[8D][:D][:D][:D]
Vi har flirt godt av det
(Brudgdommen hadde lagt blomstene der de skulle ligge, men ikke tatt buketten opp av eska...I alt stresset så ikke vi den eska[:-][:D])

....I en annen venninnes bryllup ble jeg lettere matforgiftet...
De serverte tradisjonell steik, og da med kålstuing. Den stuingen trives særdeles dårlig i min mage[:'(][:-][&:][:D]

vi tok feil ringer, mannen min tok ringen jeg skulle sette på hans finger og omvent.

så han setter på min ring som jeg synes var overraskende romslig mht
at jeg var svett og varm.
Når jeg skulle sette ringen på hans finger, passet den ikke,
så stod å holdt på en god stund før jeg fikk presset den på.

Etterpå forteller mannen min hvas om hadde skjedd
så vi byttet ringer i bilen, hehe!!

Hoho,ja var MYE som ikke gikk på skinner den dagen ja,hehe.
Vi bor i Østfold,men giftet oss i Nord-Norge,siden min mann er derfra.

Lokalet vi leide,burde absolutt IKKE ha blitt leid ut til et bryllup,men det er nå så.

Den kvelden vi skulle pynte og styre på lokalet,sp kunne vi kjenne en EIM av kloakk lukt,hmm NYDELIG.Fikk smått panikk da ja [&:] Men,dette ordnet seg heldigvis.
Stolene var møkkete,så vi måtte jo vaske de.
Og det var PISSE kaldt i lokalet (giftet oss 14 februar) så,min svoger måtte på jobben,og hente sånne vifter de setter ut for at maling og slikt skal tørke fortere,hehe.

Kaka våres skulle henteset godt stykke unna til der vi var,hehe.
Ganske mye stasj på den kaka,bla en seng,med sengestolper,med hjerter på toppen.
Denne klarte gubben til forlovern min å holde HELT perfekt,helt til  de svingte inn på plassen utenfor lokalet,hehe.DA datt av diverse deler av kaken kan man si

På den store dagen,så gikk det heldigvis litt bedre.
Men,mens forlovern min fikset meg på håret,så ringte svogern min,å kunne fortelle at kjøla på lokalet hadde slutta å funke,hahaha.
Jeg bare,ja vet du...DET får faan meg ta bare være,så de måtte åpne masse vinduer inne på et annet rom,og sette inn alt der.

Så,juppsann,hehe.Men,vi ble nå gift,maten var KNALL god,og folk koste seg iallefall.
JO,bryllupskaka var flott å se på,men den SMAKTE grufult,hahaha...Uff,jaja. [8D]

Bryllupet vårt gikk på skinner[:)] Men i bryllupet til ei venninne møtte ikke fotografen opp, han hadde nemmelig ett annet brudepar den dagen[:(]

I våres bryllup var det ikke noen flauser tror jeg[8|] Men i et fisefint bryllup vi var,med bare fisefine damer, var det ei av dissa fisefjonge damene som ble kanon dritings,puppen hang uttafor kjolen,snus i hele trynet,tryna over alt og den derre "du elsker meg ikke lenger du" til mannen sin[:'(] Og til lunsj (under frokosten spydde hun) var hun like fisefin igjen,med nesa høyt i sky[:'(]

den beste flausen m vårt bryllup må være ds øverste etasje på kaka datt ned!!
trodd ejeg skulle le meg ihjel!!!!

Flauser eller sjarmerende ting var det nok av [:D]

Presten var 15 min sein pga ett annet bryllup.
Programmet til kirken var glemt igjen på lokalet.
 kjolen min satt seg fast i en spiker da jeg skulle gå opp kirkegulvet kjempeflaut!!
 Organisten hadde med seg ungene sine som da titt og stadig klimpret på orgelet og klarte å finne knappen til kirkeklokkene.

Ellers gikk dagen uten tull [:D]

Bryllupet var fantastisk!
Men, om morgenen når jeg og min forlover var på vei til frisørsalongen klarte jeg og låse inne nøklene i bilen min. Pga stress og at noen andre fikk med seg bag'en fra frisøren og satt den hjemme oss oss, oppdaget ikke jeg at jeg ikke hadde bilnøkler før dagen etter når vi kom ut fra hotellet og skulle kjøre til "restefest"...
Måtte dra i taxi til etterlaget/lunch/kakefesten som vi arrangerte.

ORIGINAL: Berka

Mannen min fikk noe i halsen under vielsen.. mens lillebroren min på 7 år spilte fele.. han ville ikke hoste/harke for å ødelegge for ham, så tårene begynte å renne.. og flere av gjestene synes det var sååå rørende at begynte å grine [8D]

Hahaha, jeg sitter helt alene hjemme og ler høyt så tårene spretter nå! Så utrolig mr. Bean :D

det skjer fort uvventede ting under bryllup ja..

Hos oss skjedde det en del ting dagen FØR bryllupet.

-Det var orndnet med en gammel gammel stilig bil til oss. Men på den siste kjøreturen dagen før bryllupet røk en del i bilen og det var umulig å få tak i en ny del. Så da måtte vi raskt ordne med en nye bil.. ble fint pyntet og ordnet den og da..
-Og samme dag, så ringte stefaren min til bakeren for å bekrefte når kaka skulle leveres på bryllups-festen. Bakeren svarte: nei jeg skal ikke lage kake til dere! .... Han hadde glemt å notere ned da kaken ble bestillt mnd i forveien...
Men det ordnet seg! Kaka kom inn 10 min før vi skulle spise kaffe og kake..

På bryllupsdagen så brukte sinnsykt mye lenger tid på fotograferingen enn planlagt.. så middags-gjestene stakars var rimelig sultne da vi kom ganske forsinket. Men alle var blide da! :)

- Den artigste flausen var noe som skjedde noen dager før. Mannen min planla bryllupsreisen. Og den var hemmelig for meg. Jeg ante ingenting om hvor vi skulle.
Jeg hang meg opp i det at mannen min måtte ha seg ny badeshorts.. den gamle var blitt gjennomsiktig! Så jeg maste en del om at han måtte kjøpe seg ny badeshorts. I alt det siste stresset som er den siste uken, så ble nok mannen lei av maset om badeshorts. Og i et stresset øyeblikk utbryter han irritert: de har da for pokker badeshortser i Danmark og!!
HÆ??, sa jeg! Og han ble så innmari sint på seg selv for at han røpa seg.. Hi-hi.. Jeg fikk ikke vite noe mer da.. så spenningen var der fortsatt. :)

Back
Topp