Bryllup!

Bkno3030672

Flørter med forumet
Hei! Skal til å planlegge bryllup, har ringt å fått dato o i kriken, men så er jeg blank! hadde dere klare meninger om hvor å hvordan det skulle bli før dere begynte, eller begynte dere i villrede som meg? Føler nesten at lysten for å gifte meg forsvinner for skulle ønske jeg hadde klare formeninger om hvordan det skal bli

Ingen ideer, planene kom til underveis, noen ting planla andre for meg og noen kameler ble svelget... Men ble fornøyd til slutt og nå seks år etter merker jeg det er tiden i sammen som betyr noe og mindre den ene dagen selv om den betydde masse der og da...

Ja, tenker jo at man vlir vell fornøyd til slutt! Men er så kjedlig å føle man ikke har noe inspirasjon i det hele tatt!

Når jeg først hadde bestemt meg for lokale og at vi skulle ha det på hotell slik at vi slapp å dekke bordene selv så kom det av seg selv.

Hadde dere 3 retters meny da? Hvor mye ble det per hode? Mannen vil ha med søskenbarn, så da blir vi minimum 88 stk til middag

Lag deg en liste over d som må ordnes, mtp lokale, invitasjoner, gjesteliste, pynt osv. Så har du litt oversikt.

Vi hadde 3 retters ja. Husker ikke helt hva vi betalte men tror det var rundt ca 1000 kr pr hode inkl 3 retters middag, vin, avec, servering av kaker, velkomstdrink og bryllupssuite hvor vi fikk champagne og fruktfat. Vi bestilte også fruktfat til gjestene som de kunne forsyne seg av mens de ventet på oss når vi tok brudebildene.

Hadde ingen planer på forhånd. Hvis datoen er satt bør du bestille/booke de tingene du vet kan bli fort tatt. Iallfall hvis det er på sommeren, er ofte fult av brylluper da. Kirke, lokale, frisør, fotograf og lignende. Resten kan man ta underveis som invitasjoner, tanker om pynt og blomster, osv. Hvis du skal i salong og finne brudekjole må du ikke være for sen fordi det tar lang tid fra bestilling til den kommer (min tok 5mnd). Bestem dere for farger dere ønsker å ha, så kan det gå igjen i alt fra invitasjoner til pynt og kaker blant annet:) blomster bestilte vi like før, og hadde en i familien som ordnet alt av blomster til pynt og bukett:) fikk mye hjelp av ei i en butikk med pynt, vi fikk leid mye pynt og duker så det går også an å sjekke mulighet for. Trenger ikke stresse med mindre det er veldig kort tid igjen:p Jeg hadde under et år fra jeg begynte, men var bare mnd før at det faktisk ble endel å gjøre:)
En ide å ikke være for sen med invitasjoner og, så du vet folk holder av datoen:p

Me begynte også litt i villrede. Var og såg på ulike lokaler og kyrkjer/kapell, og endra meining mange ganger.
Til slutt valgte me ein plass me kunne ta med drikken sjølv, slik at me kunne ha fri bar. Venninna mi fiksa ein fantastisk kokk, stesøstra mi fiksa bordpynt, ei venninne av venninne ordna blomster osvosv.
Eg fekk masse idear på pinterest.
I starten var eg veldig motlaus, slik som du er no, men da dei store tinga begynte å falle på plass så vart det veldig kjekt:)
No er det eit år sidan, og eg skulle gjerne gjort det ein gang i året;)

Takk for tips! Skal heldigvis ikke gifte oss før august 2016, så føler jeg har god tid! Men klare liksom ikke å bestemme meg for om jeg har lyst å bruke ca 130000 på bryllup! Eller prøve å styre mer selv og få det billigere... haha, ikke bare å være vinglepetter og ikke kan få bestemt seg!!

Jeg skal gifte meg juli 2016 og her er begynte det å haste. Særlig hvis vi ville ha en spesiell plass. To steder vi ønsket oss var allerede booket til bryllup den dagen og den presten vi ønsket oss har allerede fullt opp med vielser den dagen. Galskap. Trodde også jeg hadde god tid, men den gang ei.

Nå har vi fått ordna DJ, kirke, lokale og prest. Hatt møte med et cateringselskap og venter på tilbud derfra. Vi skal ha luksustapas, men ikke buffet. Vi skal ha det stående på bordene til folk så man slipper å reise seg for å hente mat. (Taler, finklær osv er grunnen til det). Så vi har bedt om at tilbudet inkluderer tre servitører hvorav en av dem blir igjen som bartender på festen. Vi ordner med drikken, men folk skal få slippe å blande drinker selv.
Allerede begynt å samle fra taxfree. Familie og venner som kan avse noe av kvoten sin hjelper også til.

Ellers har jeg begynt å tenke på pynt og farger. Og hvilken sang vi skal danse til. Og søskenbarnet mitt skal synge. En i kirka og en før kaken.

Mye å tenke på, men nå når det store er på plass så begynner det å bli gøy.

Lykke til!

Skal også gifte meg i juni neste år. Har ikke booket noe, har begynt å sjekke ut steder vi kanskje vil ha det og hentet inn priser.

Back
Topp