Bryllup

Så flinke dere var å bruke "lite". Vi har nå rekna ut at med fri bar blir det 39000kr. Ikke så dyrt i bryllupssammenheng for mange, men uten fri bar så blir det "billigere". Skriver hermetegn for det er jo masse penger selv om mange bruker langt mer :)
Penger er penger ;)
OG man har forskjellig syn på hva som er viktig i et bryllup!
For oss var det viktigste å få en sermoni akkurat slik vi ville ha den og at alle kunne slappe av og ha det moro! :D
DET oppnådde vi også, og et vennepar av oss (hvor han var forloveren til mannen), som skulle gifte seg et par måneder etter oss, angret så veldig på at de ikke også hadde valgt humanistisk vielse når de så hvor fint det ble.
Vigsleren vår var helt utrolig god på å gjøre det personlig <3

Vi hadde forresten ikke invitert veldig mange venner i bryllupet.
Altså, noen venner var det jo, de aller nærmeste. Jeg hadde mine to nærmeste venninner som forlovere, mannen hadde en god kompis og kjæresten hans var selvsølgelig med.
Vi ville ikke at bryllupsfesten skulle bli "rølpete" og valgte å ha en etterpåfest helgen etterpå med masse venner og kolleger av mannen - stor, fantastisk morsom hagefest med masse champis :o ;)

Fri bar blir fort dyrt,ja!!Men det er jo absolutt ikke uvanlig at gjestene feks får drikke til maten og deretter må kjøpe selv (enten i baren eller ha med,avhengig av hva slags lokale man har festen i...)
Er det fri flyt så drikker folk oftest mer,og man bør jo da ha et rimelig stort budsjett på alkohol. (Noe som strengt tatt ikke er nødvendig)

Jeg har ei svigermor som farta tur-retur Danmark ørtifjørti ganger,så vi hadde "fri flyt"...Ble et heidundranes bryllup,men hadde ikke hatt åpen bar om vi måtte betale norske priser!!!

Det er nok lurt! Mamma, pappa og familien til min bror skal til Sverige i sommer, så jeg skal høre om de vil handle litt :) alle monner drar! Har dere funnet ut hvor dere skal holde festen?

Vi aner INGENTING ennå;) Ikke hvor det skal holdes henn, fargetema, kjole(r), meny.. jah, u name it:) Når skal dere giftes?:) Ja, seff hjelper det på når flere kan delta i handlingen;)

Vi hadde forresten ikke invitert veldig mange venner i bryllupet.
Altså, noen venner var det jo, de aller nærmeste. Jeg hadde mine to nærmeste venninner som forlovere, mannen hadde en god kompis og kjæresten hans var selvsølgelig med.
Vi ville ikke at bryllupsfesten skulle bli "rølpete" og valgte å ha en etterpåfest helgen etterpå med masse venner og kolleger av mannen - stor, fantastisk morsom hagefest med masse champis :o ;)

Vi har bare invitert 8 venner. Det holder med de vi er nærmest. Høres fantastisk gøy ut med vennefest! Vi tenkte på det, men tror vi dropper det. Vi vil bruke litt penger på bryllupsreise et eller annet sted i stedenfor. Tror bryllupet blir rolig men kjekt og livligt på samme tid med den gjengen vi tenker å invitere. Koselig at dere fikk satt personlig preg på seremonien :-) Var i et humanetisk (riktig ord?) bryllup i fjor, og det var veldig fint! :-) Vi er vel ikke særlig kristne av oss, men vi er døpt og jenta vår døpt, og vi drømmer om kirkebeyllup.

Fri bar blir fort dyrt,ja!!Men det er jo absolutt ikke uvanlig at gjestene feks får drikke til maten og deretter må kjøpe selv (enten i baren eller ha med,avhengig av hva slags lokale man har festen i...)
Er det fri flyt så drikker folk oftest mer,og man bør jo da ha et rimelig stort budsjett på alkohol. (Noe som strengt tatt ikke er nødvendig)

Jeg har ei svigermor som farta tur-retur Danmark ørtifjørti ganger,så vi hadde "fri flyt"...Ble et heidundranes bryllup,men hadde ikke hatt åpen bar om vi måtte betale norske priser!!!

Snill svigermor som handla for dere da! :-) Vi tror det blir litt dyrt med fri bar ja! Tenkte å forhøre oss om ca priser og mengde på vinmonopolet før vi bestemmer oss, men tror set blir til at vi kjøpef inn litt og at de får ta med litt selv også.

Vi aner INGENTING ennå;) Ikke hvor det skal holdes henn, fargetema, kjole(r), meny.. jah, u name it:) Når skal dere giftes?:) Ja, seff hjelper det på når flere kan delta i handlingen;)

Vi har ikke satt dato enda. Det blir tidligst neste år, og muligens året etterpå. Vi vil at snuppa skal være stor nok til å være blomsterpike :-) fargetema har vi ikke tenkt noe særlig på. Spurte sambo nå, og han sa han synst blålilla er fint, så da blir det sikkert det ;-) lokalet vi tror det blir er ganske pynta så vi trenger ikke så mye annet enn blomster der. Bryllupskaka blir laga av søstra til sambo. Hun får frie tøyler :-) kjole blir bestilt på nettet, men jeg skal prøve i butikk så jeg er sikker på at den blir fin på :-) egentlig kommer vi ikke til å stresse så mye med bryllupet. Vi ønsker ikke en stressende dag med masse stress i forkant. Detter kjolen sønd, blomstrene visner eller lokalet brenner ned så skal vi uansett bare kose oss..hehe..vi må nok planlegge litt, men ingenting får ødelegge dagen når den endelig kommer :-)

Vi har bare invitert 8 venner. Det holder med de vi er nærmest. Høres fantastisk gøy ut med vennefest! Vi tenkte på det, men tror vi dropper det. Vi vil bruke litt penger på bryllupsreise et eller annet sted i stedenfor. Tror bryllupet blir rolig men kjekt og livligt på samme tid med den gjengen vi tenker å invitere. Koselig at dere fikk satt personlig preg på seremonien :-) Var i et humanetisk (riktig ord?) bryllup i fjor, og det var veldig fint! :-) Vi er vel ikke særlig kristne av oss, men vi er døpt og jenta vår døpt, og vi drømmer om kirkebeyllup.
Det viktigste er jo å få det slik man ønsker ;)
Vi dro ikke på bryllupsreise før et år etterpå vi, da dro vi en langhelg til Wien :-p
Vi kunne ventet endel år og lagt mye mer i bryllup, fest og reise, men det var ikke det som stod i hodene våre, vi ville bare så gjerne gifte oss og da ble det slik vi hadde mulighet til akkurat da :-)

Det viktigste er jo å få det slik man ønsker ;)
Vi dro ikke på bryllupsreise før et år etterpå vi, da dro vi en langhelg til Wien :-p
Vi kunne ventet endel år og lagt mye mer i bryllup, fest og reise, men det var ikke det som stod i hodene våre, vi ville bare så gjerne gifte oss og da ble det slik vi hadde mulighet til akkurat da :-)

Ja det viktigste er å få det slik man vil og drømmer om :-) hadde det vært opp til meg så hadde vi reist på cruise og giftet oss der, men mamma hadde ikke komt for hun tørr ikke å fly, så derfor blir det bryllup hjemme og reise etterpå :-) orker ikke å tvinge folk til å fly når det gjelder bryllupet..det får vi ta en evt annen gang :-) søsteren til sambo gifta seg i barcelona i 2010. Det var et veldig koselig bryllup og vi var der i 10 dager alle sammen. Sol, bad, shopping og bare kos :-) de sa bare at de skulle gifte seg og kom til å spandere middag visst noen dukket opp, men de regnet nok ikke med å få feire sammen med så mange, så de ble veldig overrasket og glade! :-)

Jeg har ett vennepar som skal gifte seg snart, og de skal ha fri bar. De har kjøpt inn alt i sverige, ca 12.000kr til 60 gjester. Vin til maten dekkes av foreldrene til brudgommen.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg har ett vennepar som skal gifte seg snart, og de skal ha fri bar. De har kjøpt inn alt i sverige, ca 12.000kr til 60 gjester. Vin til maten dekkes av foreldrene til brudgommen.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Det var jo ikke så dyrt. Lurt å handle i Sverige :-)

Back
Topp