Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Aner ikke... Men det høres dyrt ut
Hilsen hun som lot mamma og pappa handle inn drikkevarer i Sverige![]()
Nei, vi hadde ikke åpen bar for våre 50 middagsgjester.. Hoi! Kunne ikke hatt det heller, med min festglade familie og mannens kristne avholdsfamilie..![]()
Klart det.Hihi..det kunne jo blitt litt stress ja! Vi vurderer å la folk ta med selv. Det er nærmeste familie og nærmeste venner bare, så de synst sikkert ikke det er teit. De vet jo at vi har bygd hus og fått baby og at jeg ikke får så høy inntekt det neste året at vi kan spare noe særlig. Dessuten må vi kjøpe ny bil også..alt koster skal jeg si! Brudekjolen skal kjøpes på nett for en billig peng, og har ei veninne som kan legge den opp eller sy den inn/ut om det trengs heldigvis. Blomster er billig her i bygda så det blir ikke så dyrt..betalte 800kr til dåpen med 5 oppsatser, to buketter og vaser/skåler med.
Vil ikke bruke altfor masse penger på bryllupet, for det er jo bare en dag..men samtidig vil vi ha det fint![]()
Klart det.Vi hadde bryllupet her
http://www.kavlimoen.no/ og siden de er en restaurant, så kunne vi ikke ta med egen drikke. Like greit syns jeg da. Hørte ingen klager på det, heldigvis.![]()
Vi også hadde nettopp kjøpt hus, så de fleste har nok forståelse for at man ikke har mulighet til å slenge rundt seg med penger.![]()
Auuuuch, blir nok dyrt, aner ikke hva det kan komme på, men.. Vi kommer til og handle alkohol hver gang vi er i sverige i de 2 årene fram til vi skal gifte oss![]()
Alstå, vi hadde ikke helt fritt med drikkevarer da.Ja skulle ønske vi bodde nærmere Sverige! Vi tenkte å sjekke kostnaden, men det er mulig at det blir altfor dyrt..sånt et styr å gifte seg ;-p men vi skal vel få til et fint bryllup til slutt![]()
Angvik Gamle Handelssted lå på andreplass hos meg også. Har ikke spist der selv, men de roses opp i skyene!! Samme "type" mat som vi åt i vårt bryllup. Vi også måtte sløyfe en haug med folk, også la vi heller vekt på at maten og drikka skulle være av ypperste klasse. I bryllupet til svigerinna mi i fjor satt slektningene og snakka om maten i VÅRT bryllup var så god. Hehe.. Score!!Der såg det flott ut!vi har ikke bestemt oss 100% enda, men vi tror det blir på nerskøyeløa..ei løe som er laga til som selskapslokale her i området. Vi tenker på å ha det på et lite hotell (hotell utsikten eller angvik gamle handelstad) men da blir det ikke fri bar ihvertfall. Et annet alternativ er Knutholmen i Kalvåg. De har utrolig god mat og flotte lokaler! Første ønsket var å vies og holde bryllupet på Kråkenes Fyr, men der var det bare plass til 28, og vi ønsker å ha med de 35. Egentlig ønsker vi alt av tanter, onkler og søskenbarn, men vi sløyfa det raskt siden vi da hadde blitt 117stk..litt for mange og for dyrt ;-p
Haha, sånn hadde vi det også! Bare omvendt med familieforholdeneNei, vi hadde ikke åpen bar for våre 50 middagsgjester.. Hoi! Kunne ikke hatt det heller, med min festglade familie og mannens kristne avholdsfamilie..![]()
Alstå, vi hadde ikke helt fritt med drikkevarer da.
Men vi leide et lokale som ikke hadde servering/skjenkebevilling, og da kan man jo ha med selv.
Vi gav gjestene beskjed om at vi handlet inn mer enn nok så alle hadde til middagen hvertfall, og en knert til kaffen. Så om de ville ha mye utover kvelden anbefalte vi dem å ta med seg noen øl eler flasker rødvin.
Det vi hadde handlet inn holdt et stykke utover kvelden da, og vi hadde "rester" til etterpåfesten vår en uke etterpå![]()
Angvik Gamle Handelssted lå på andreplass hos meg også. Har ikke spist der selv, men de roses opp i skyene!! Samme "type" mat som vi åt i vårt bryllup. Vi også måtte sløyfe en haug med folk, også la vi heller vekt på at maten og drikka skulle være av ypperste klasse. I bryllupet til svigerinna mi i fjor satt slektningene og snakka om maten i VÅRT bryllup var så god. Hehe.. Score!!![]()
Det blir nok dyrt!Vi giftet oss i Sverige... Men,vi bestemte oss for å ikke ha alkohol...
Folk drikker gjerne mer,når det er gratis hehe.. Bor du så langt ifra grensen? ... Men,de kan jo evt ta med hvis de vil drikke?
Vi giftet oss for øvrig her : http://www.hillringsbergsherrgard.se/![]()
Her ble det tredeling av utgiftene, lurt å høre på forhånd jaLurtkan hende vi gjør det slik. Det er privateid der vi tror det blir, men de søker om skjenkeløyve for oss om vi skal ha alkohol
vi får også levere inn til vinmonopolet uåpna flasker om vi kjøper der..vi får sette oss ned å starte planleggingen og se hvor dyrt det blir. Begges foreldre vil hjelpe til, men vi vet ikke hvor mye de tenker på, så vi må vel krype til korset og spør så vi vet hva vi må ut med selv. Liker ikke å spørr, men orker ikke å utsette bryllupet fem år for så å oppdage at de betaler mer en vi trodde og kunne ha gifta oss før
gleder mwg bare til å gifte meg og kose oss med god mat og kjekke folk jeg
og forhåpentligvis en bryllupsreise
![]()
Her ble det tredeling av utgiftene, lurt å høre på forhånd ja
Men så brukte vi kanskje 20000 på alt utenom kjolen min da![]()
Veldig grei ordning da.Haha, sånn hadde vi det også! Bare omvendt med familieforholdene
*Surfer mobilt*
Samme ordning som her! Nydelig mat med gode viner til, og congac/likør til kaffen! Holdt i massevis, et par stykker fikk seg en fin snurr selv uten åpen barVeldig grei ordning da.Ville ikke at alle skulle være snytfull på bryllupsfesten uansett. Og siden kokkene var norgesmestere i kokkekunst, var vinen til de forskjellige rettene nøye valgt ut, så til og med svigermor som ikke liker vin drakk. (Og ble på en ørliten snurr trur jeg..)
![]()