Bryllup

Tanntrollet09

Forumet er livet
Er det noen her som bare har invitert til kaffe og kaker etter selve vielsen? Og hatt fest der hvor folk måtte ha med alkohol selv?
Er det smålig å gjøre det på denne måten?

Og er det praktisk mulig å få til et bryllup innen slutten av oktober i år, fra nå av? Med tanke på papirer, kjole, klær, etc?

Etter hva jeg har forstått her inne, er det teit... [8D] Spør heller ute i den virkelige verden...[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Labambie

Etter hva jeg har forstått her inne, er det teit... [8D] Spør heller ute i den virkelige verden...[:D][:D][:D]

Hehe. Sant nok[8D]

Samboeren min ble bedt til bare selve festen etterpå, og kaffe og kake. De fikk de to drikkebonger og resten betalte gjestene selv. (Nå skal det sies at dette ble holdt på et hotell da).

Syns ikke det er smålig å gjøre det sånn.. Evt. bare ha drikke til maten og noe til kaffen.. Er den måten jeg evt. vil gjøre det på hvertfall[:)]

vi har valgt å gjøre det utradisjonelt..
vi giftet oss i november, tok med foreldre og forlovere ut på middag, og ble sittende i baren og drikke sammen etterpå..

i juli skulle vi hatt bryllupsfest.. vi inviterte familie og venner.. vi skulle holde drikke til maten + kaffen, og så kunne de som ville ha med drikkevarer til videre festing.. litt høytidelig, litt låvefest..
dessverre døde pappa en uke før festen, så vi har utsatt den til neste sommer - men vi planlegger fremdeles å gjennomføre en høytidelig/uhøytidelig fest [:)]

om det er mulig å gjennomføre det? Selvfølgelig.. men utvalget av feks kjoler, lokaler begrenser seg noe.. Jeg fikk kjolen min 2 dager før vielsen - kjøpte på agape.. de trenger litt god tid hvis den skal sys fra bunn.. har de den på lager har du bedre tid.. sånn tror jeg det er de fleste stedene.. [:)]

Jeg syns ikke det er teit![:)]
Dette er DERES dag, ikke gjestenes.
Jeg er av dem som syns det er synd at man skal måtte spare i årevis for å få råd til til middag, gratis alkohol osv for en haug med familie/venner når dagen egentlig ikke er for dem, men for dere.[;)]

var netopp i et bryllup.da var det bar og gjestene måtte betale sjøl for alkoholen.det eneste var at det ble servert en velkomsdrink og til maten fikk de 1-2glass vin.
men alle var på hele bryllupet.
mens i et annet bryllup vi var i for noen år siden da var det en "gjeng" som var invitert til kun kaffe og kake.så etter at maten var ryddet bort osv (et bestemt kl.slett) så kom "resten" av gjestene.idet bryllupet var det non alkohol da.

vi planla vårt bryllup(10årsiden nå) i januar/februar og giftet oss i juli.så ja det er fullt mulig.min bror og svigerinne bestemte seg i august for å gifte seg i november.alt er mulig[;)]

ORIGINAL: fairy

Jeg er av dem som syns det er synd at man skal måtte spare i årevis for å få råd til til middag, gratis alkohol osv for en haug med familie/venner når dagen egentlig ikke er for dem, men for dere.[;)]

signerer fairy:):)
Kloke ord her:)
Brudepiker?!?! Ada og Sarah?!?! Hihihihihi......:):)

Ja, det er sant. Altså for vår del så er det den eneste måten å få råd til det. Selvfølgelig kunne vi gjort det hos sorenskriveren, men det er jo en dag jeg vil dele med familie og venner da.

ORIGINAL: NkariOgSnuppa

Spørs om de går eller ikke da? Kan ikke akkurat ha noen som krabber opp kirkegolvet:P

ORIGINAL: Tanntrollet09

Spørs om de går eller ikke da? Kan ikke akkurat ha noen som krabber opp kirkegolvet:P

De kan jo ha følge av noen som holder de i hendene[:D]
Nei, jeg synes at dere skal gjøre hva dere selv vil, og ikke tenke på gjestene... De har bare med og møte opp, hvis de har tid[8D]
Åsså hvis dere skal gifte dere, må du rope ut, om det er noe jeg skal hjelpe deg med[;)]

Perosnlig ville jeg heller ventet med å ha bryllup til jeg hadde råd å gjøre akkurat det jeg ville fremfor å ha et "halvveis" bryllup. 

ORIGINAL: Sicily

Perosnlig ville jeg heller ventet med å ha bryllup til jeg hadde råd å gjøre akkurat det jeg ville fremfor å ha et "halvveis" bryllup. 

Ja, da kan jeg vel med hånden på hjerte si at det aldri kommer til å bli. Eller kanskje om 30-40 år.

Synes det er teit å ha et bryllup som gud og hvermann forventer. [;)]Det er helt opp til brudeparet hvordan de velger å feire dagen!!! Mye bedre å ha en feiring man har råd til- enn å ruinere seg for å gjøre alle "til lags" på DERES dag!

ORIGINAL: Tanntrollet09

De kan jo ha følge av noen som holder de i hendene[:D]
Nei, jeg synes at dere skal gjøre hva dere selv vil, og ikke tenke på gjestene... De har bare med og møte opp, hvis de har tid[8D]
Åsså hvis dere skal gifte dere, må du rope ut, om det er noe jeg skal hjelpe deg med[;)]

Nei, det passer ikke.
Takk for det:D

ORIGINAL: Chinchilla

Synes det er teit å ha et bryllup som gud og hvermann forventer. [;)]Det er helt opp til brudeparet hvordan de velger å feire dagen!!! Mye bedre å ha en feiring man har råd til- enn å ruinere seg for å gjøre alle "til lags" på DERES dag!

Jeg er så glad i deg Chinchilla

Jeg vil jo egentlig ha alkoholfritt bryllup og et som vi har råd å leve med etterpå, og ikke ligge søvnløs om nettene etterpå å uroe meg for at jeg har brukt for mye penger.
Det som betyr mest for meg er å få gå opp kirkegangen, si ja og få dele det hele med familie og venner[:)]

Gjør som DERE vil!!! Vårt bryllup blir hagebryllup, borgelig, koldtbord for de nærmeste, kaker + fest for resten etterpå hvor de må ta med eget alkohol osv [;)] Vi vil gifte oss NÅ, ikke vente årevis for å spare til slik gjestene ønsker og forventer [:)]

gjør det dere vil. deres dag, dere bestemmer

Syntes du skal gjøre som du vil jeg, jeg og sambo har vært i to bryllup i sommer, og begge uten alkohol, og det har vært helt greit. det er din dag du skal huske som en minneværdig dag, ikke folk som er fulle liksom.
Selv skal vi servere velkomstdrink, drikke til maten og så noe drikke til desserten.

Tusen takk alle sammen, for gode svar[:D] Skal se at vi hopper i det da[;)]

Back
Topp