Bryllup. Trenger tips/hjelp

#Mamma#

Forelsket i forumet
Jeg holder på med planlegging av et bryllup nå i sommer.
Så jeg lurer på Om noen kan hjelpe meg litt.

Jeg skal ha bryllupet på et hotell.
Er det vanlig å ha bordkortnavn på kaffi gjester??

Dokurv er det veldig vanlig/nødvendig?

Middags menyer trenger jeg det? Tenkte toastmaster kunne gå igjennom menyen.

Bare å komme med tips å råd. Er ikke så god på dette

Last edited:
I de bryllupene eg har vært i har bordene blitt sotte i mindre grupper å folk kan sitte hvor de ønsker til kaffien så aldri vært bordkort til kaffi gjestene :)

Kun vært i et bryllup med kurv med forskjelligt på do litt morsomt, men ikke noe en må ha.

En meny er ikke noe en må ha, greit at bare toastmasteren presenterer hva en får.

Et tips som har vært greit i de siste bryllupene eg har vært i er at i sanghefte har de hatt med en beskrivelse på hvem som er hvem av gjestene :)

<3 venter en gutt 06.02.2014<3

Så jeg lurer på PM noen kan hjelpe meg litt.

Bordkort er kun vanlig for middagsgjester, når kaffigjester kommer så blir det hele lit mer uformelt på en måte :)

Jeg hadde ikke dokurv i hvert fall, det så jeg som bortkastet :P Jeg regner faktisk med at gjestene har med bind/tamponger/sminke osv som de vet de trenger :)

Middagsmeny er ikke noe du må ha, men syns det ser litt finere ut om en middagsmeny ligger på fatet eller ved siden av, selv om toastmasteren går igjennom menyen :)

Så heldig du er som planlegger bryllup!! :-)

Om du skal ha bordkort til kaffegjester kommer jo litt an på hvordan det er organisert. Skal dere sitte på samme måte som under middagen, slik at alle andre har sine plsser, ville jeg nok hatt det. Skal dere derimot ha en løsere tone under kaffen (som vel jeg selv ville foretrukket), kan vel like gjerne folk finne seg en plass selv og bordkort til kaffegjester er overflødig...

Dokurv synes jeg personlig er tull, så jeg ville nok ikke brukt verken tid, penger eller energi å det.....

Synes heller ikke det trenger å være middagsmeny til lle gjestene. Holder at toastmasteren sier hva som blir servert. Jeg har vært i noen bryllup der menyen er slått opp sammen med sittekart i nærheten av inngangen til lokalet. Kn det være en ide???

Lykke til videre med planleggingen og selvfølgelig selve bryllupet! :-)

Ja det er kjekt, men det er så mye planlegging å ting som dukker opp. Jeg er ikke så flink på dette her.
Da er det supert å ha noen å spørre her:)

Jeg skal leie inn stoltrekk til alle stolene, men så viste deg seg at hotellet ikke hatt nokk like stoler ( uten armlene) så nå må jeg inn i tenke boksen igjen. Nokk til alle middagsgjesten. Ikke resten. Men kanskje jeg kan ta noen trekk som passer til stoler med armlene. Rart??

God at jeg er tidlig ute med planlegging:)

Så jeg lurer på Om noen kan hjelpe meg litt.

Vi gifta oss i fjor sommer. Vi hadde ikke bordkort til kaffegjester, føler at stemninga blir litt lettere. Dokurv har jeg aldring hørt om? Vi hadde ikke middagsmeny. Toastmaster presenterte menyen. :)

Vi hadde sanghefte hvor menyen sto fremst, og bak sangene sto kart over hvor alle satt og en liten "kommentar" om hver gjest. Det synes jeg er så kjekt, greit å kunne slå opp hvem folk man ikke kjenner, er;-)

Dokurv hadde vi ikke, heller ikke bordkort til kaffegjester. Folk tok med seg bordkortene (om de ville ha dem) når det ble ryddet av etter middag, og så var det fritt hvor man satt til kakene.

Back
Topp