bryllup og hjelp fra venner

Kunne faktisk ikke funnet på å spurt venner om det, ikke familie heller.... De er jo der for å kose seg[:)]
Jeg sørget for å ha nok annen hjelp som ikke var en del av festen til stedet.

Forstår ikke helt problemet for det er noe jeg gjør uansett om jeg er
blitt spurt eller ikke[8|],hellemin.
Klart man hjelper litt til med ting og tang,gud bedre for noen folk[:-]

Hvis det var en god venninne av meg så hadde hun ikke SPURT meg i utgangspunktet.. Jeg var da der for å kose meg, i finklær- da hadde hun heller leid inne noen som IKKE var invitert i bryllupet..

Hadde det derimot vært et bryllup der jeg ikke var invitert, altså til noen jeg ikke er SÅ close med, så kunne jeg godt stilt opp et par timer på kvelden for å hjelpe til..

Takk for støtte [:)]
Jeg ble bare litt paff når jeg fikk det svaret. Trodde at det var helt naturlig å stille opp hvis man ble spurt. Jeg tror hvertfall ikke jeg hadde sagt at jeg var redd for flekker på klærna. Da hadde jeg nok heller vært ekstra forsiktig når jeg hjalp til [;)]

ORIGINAL: ¤Ruth Flaksnes¤

Men HI, hvorfor kan dere ikke heller skaffe noen som kan hjelpe til hele kvelden, helt til festen er over? Er man gjest, så er man gjest. Da skal man ikke være nødt til å være ryddehjelp i tillegg, mener nå jeg! [:)]
Selvfølgelig, dersom jeg hadde vært på en bryllupsfest der jeg ble bedt om å hjelpe til, så hadde jeg gjort det, noe annet hadde jeg følt var uhøflig. MEN, jeg synes også det er feil å spørre gjestene om sånt... Det skal ikke være nødvendig...

Det er uansett ikke poenget om vi skaffer noen andre til å hjelpe oss hele kvelden. Vi har fått tak i de folkene vi har fått tak i, de kunne stille opp til kl 22. Ferdig med det! Jeg mener det er en hyggelig ting å kunne hjelpe brudeparet i 10min i løpet av en lang dag, og så ikke på det som noe feil. Mener at venner kan stille opp for hverandre, selv om de er gjester i bryllupet.

Værsegod! Godt ikke alle er like for da hadde verdenen blitt kjedelig[:D].
Masse lykke til på festen og kos dere!

Jeg hadde nok hjulpet til, uten sure miner i bryllupet til venninner. Men jeg hadde nok ikke spurt om det selv. Jeg synes at når jeg har invitert de, så skal de ikke komme dit for å hjelpe til...selv om det ikke var så lenge.

ORIGINAL: Varme

Synes det er helt unødvendig å måtte betale ukjente folk til å slenge litt mer snacks i bollene og sjekke om det er nok drikke i baren... herregud, det er nok utgifter som det er![;)]

hehe, som om jeg skulle sagt det selv [8D]

Klart man hjelper til! Vi var i bryllup i helgen og alle var med å hjalp. jeg serverte litt, ryddet, skjærte frukt +++ Skulle bare mangle det da!

ORIGINAL: Insolita

Ærlig talt så hadde jeg aldri i verden spurt mine venner om slikt, fordi jeg ønsket dem på festen av helt andre grunner enn at dem skal rydde å slikt. Det er jo sant som hun sier, dem kan få flekker på klær og slikt, noe som burde være helt unødvendig...

Jeg er vant til at man leier inn folk til og servere å rydde,...forventer ikke at venner som er bedt i bryllupet skal begynner å rydde å slikt med dress å finkjole.

enig.. men jeg ville ikke sagt blankt nei hvis noen spurte om jeg kunne hjulpet til, ville sagt ja men syntes det hadde vært rart

Hadde stilt opp, men hadde syns det var sært.
Og hadde aldri spurt om det selv.. om vi ikke hadde hatt råd til å leie folk, hadde jeg spurt nærmeste familie eller gjort det selv.

ORIGINAL: Insolita

Ærlig talt så hadde jeg aldri i verden spurt mine venner om slikt, fordi jeg ønsket dem på festen av helt andre grunner enn at dem skal rydde å slikt. Det er jo sant som hun sier, dem kan få flekker på klær og slikt, noe som burde være helt unødvendig...

Jeg er vant til at man leier inn folk til og servere å rydde,...forventer ikke at venner som er bedt i bryllupet skal begynner å rydde å slikt med dress å finkjole.

SIGN!

Jeg ble spurt en gang om å hjelpe til med å åpne litt pakker..Og sa selvfølgelig ja. MEN: Gjett hvem som ikke fikk med seg middagen, talene eller noe, fordi jeg ble sittende ALENE og pakke opp alt og lage gavelister i timesvis.. [&:]

Jeg ville ALDRI ønsket at noen av mine venner skulle få oppleve noe lignende, og heller betalt andre til å jobbe.[;)]
Venner inviterer man som gjester[;)]

Jeg har spurt mine venninner om hjelp på den store dagen til diverse oppgaver som å ta bilder litt mer flittig enn den gjennomsnittlige gjest, hjelpe litt med pakker, bake kaker, frisørvenninne skal fikse håret og sminken etc.

Og jeg hadde gladelig hjulpet mine venninner!

ORIGINAL: Momaroria

Jeg hadde stilt opp.

Men hadde ikke spurt om slik selv..

sign!

hadde stilt opp selv, men aldri i verden om jeg hadde spurt gjestene mine om det samme. da hadde jeg leid inn noen. :)

ORIGINAL: Alive and kicking

Merkelig. Helt enig med deg. Ville gjerne ha hjulpet -og hadde ikke gjort noe om det var ganske mye mer enn 2x10minutter heller. Vel, ikke alle som tenker som oss...

Samme her... så lenge festen hadde vært i nærheten..jeg hadde nok ikke kjørt i 1,5 time for å jobbe i 20 min for å dra tilbake de 1,5 timene...troooor jeg..

Det er jo bare snakk om en liten jobb, ikke masse rydding etter hva jeg forstår, så det hadde hvertfall ikke jeg sett på som noe problem. Er jo ikke bare å leie inn folk til alt mulig heller, som mange her skriver. Jeg har hvertfall aldri vært i et bryllup hvor noe har leid inn hjelp til å pakke opp gavene. Er man millionær er det sikkert ingenting som er umulig, da men...

Jeg synes ikke det er merkelig i det heletatt å spørre om hjelp jeg. Der jeg kommer fra er sånt helt vanlig i store lag. Men det er faktisk et poeng det der med å ødelegge klærne, så du bør ordne det sånn at om de skal vaske opp e.l så må de få tilgang på forkle om de ønsker det.

ORIGINAL: Hønepønemamma

Forstår ikke helt problemet for det er noe jeg gjør uansett om jeg er
blitt spurt eller ikke[8|],hellemin.
Klart man hjelper litt til med ting og tang,gud bedre for noen folk[:-]

WORD!!!

vi skal ha bryllupsfest med nesten 70 mennesker, men jeg spør IKKE om vennene mine vil hjelpe til med å rydde under festen..
Jeg har spurt to deltagere om de vil være behjelpelige med matlaging FØR festen, men dette er matlaging som foregår i "festområdet" og de vil være utstyrt med alkohol og nødvendigheter slik at de ikke er utestengt.. [:-]
FOr rydding og øvrig kjøkkentjeneste driver jeg å hyrer inn venninner av mannens niese as we speak..

(At venninner hjelper til med gaveåpning ser jeg på som normalt..)

Back
Topp