Bryllup og alkoholservering

FRK John Deere

Forumet er livet
Hva synes dere om servering i bryllup?
Er det teit/lavmål å ikke ha fri drikke, emn bare til maten?

Absolutt ikke.

Nå er ikke storslått bryllup min greie (vi hadde to gjester da vi giftet oss - forloverne [8D]), men SKULLE jeg ha giftet meg ville jeg sponsa drikke til maten and that's it.

En ting er at det koster fletta med drikke hele kvelden, men det er også noe med at enkelte ikke klarer å styre seg når de får tilbud om gratis alkohol og drikker seg (enda) mer dritings enn de ville gjort om de måtte betalt for morroa sjøl.

Mer enn fornøyd å få drikke til maten, og ev en baylies/cognac til kaffe og kaker.
Som ActionPaction sier - Ofte drikker folk som svamper når de får fri bar, og det kan bli dyyyyrt og ukoselig.

EDIT: Veldig kjekt om det står i innbydelsen også. Vi skal i bryllup til helga, og aner ikke om vi skal ha med drikke selv eller ikke...

Syns brudeparet skal betale det... Er vel for deres egen del dere gifter dere??? Kan for bli mye for en gjest å betale i ett bryllup (gave, klær, transport og evt utdrikningslag)... Da er det bedre å kutte ut  spriten hvis en er redd for at folk skal bli for fulle...
Er mye å velge i som ikke er sprit...
Min mening[:D]

Jeg stemte ikke. Jeg synes det er greit med fri drikke, og det er også greit når det ikke er fri drikke. Tenker mer over at det er moro med festligheter og gode venner enn hva jeg må betale for vinen. Regner med at hvert brudepar gjør det som passer best for dem, og tenker ikke mer over det.

Synes det kommer ann på hvorfor det ikke er fri drikke.. Dersom man legger opp til en bryllupsfeiring der det skal være full fest og hæla i taket synes jeg i grunnen godt at brudeparet kan betale.. Dette fordi jeg synes det blir feil at gjestene skal føle de MÅ ta med drikke til eget behov i tillegg til gave, gjerne reise+hotell, kanskje nye klær osv.. Dersom brudeparet ikke ønsker fyll i bryllupet synes jeg det er helt greit om man bare har vin til maten pluss evt kaffe avec eller kanskje ikke alkohol i det hele tatt.. Det synes jeg er greit fordi man da ikke forventer at gjestene stiller med drikke selv... Skjønner du hva jeg mener, eller ble dette for rotete?[:)]

Så dere som mener at man skal ha fri bar, synes dere at brudeparet skal betale for folk skal være med å feire de da? Og at man skal la være å gifte seg og dele dagen med familie og venner om man ikke har råd til fri bar?

Jeg har ingenting mot å ta med egen drikke, i bryllup eller andre steder. Synes ikke de skal blakke seg eller bruke penger de kunne brukt på f.eks. hus eller noe på sprit.

Dessuten har folk en stor tendens til å drikke seg fra sans og samling når det er fri bar, og kanskje ødelegge dagen for brudeparet[&o]

FRI BAR!!!
Jeg ville aldri be gjestene ta med egen alkohol til et bryllup.
Da ville jeg heller kjøpt inn å tatt betalt for det.

Drikke kun til maten, sånn skal iallfall vi gjøre det. For vi veit at dersom vi har fri bar, kommer 50% av gjestene til å drekke seg snydens og det vil bli bråk og kvalme. DET ønsker ikke vi, og er det noen av våre gjester som klager på det..så kan de la være å komme!

bryllup uten alkohol er tabu[8D] hehe, neida, men må jo ha alkohol i bryllup, det er jo bryllup[:D]

ORIGINAL: _Nanne_

Mer enn fornøyd å få drikke til maten, og ev en baylies/cognac til kaffe og kaker.
Som ActionPaction sier - Ofte drikker folk som svamper når de får fri bar, og det kan bli dyyyyrt og ukoselig.

EDIT: Veldig kjekt om det står i innbydelsen også. Vi skal i bryllup til helga, og aner ikke om vi skal ha med drikke selv eller ikke...

Hvis man er i bryllup så mangler man sosiale gener om det første man gjør er å drikke seg drita pga det er gratis[8D]

ORIGINAL: pannekaka

ikke alle som har vett til å drikke med måte med åpen bar.. håper ikke min bryllupsfest blir ødelagt pga. det eller at jeg hvertfall får slippe å oppleve at noen drikker seg helt mongo [&:] noen som har opplevd det??

Har vært i 4 bryllup hvor gjester har ødelagt festen for brudeparet pga for mye alkohol.
Så vi er føre var og er kjipe..[8D]

Stemte nummer to. Vi serverte vin og øl til maten.. så måtte de kjøpe selv. Hadde festen på hotell...

Jeg synes det er helt greit å ikke ha fri bar.
Det blir jo ofte servert 1 glass til forrett, 2-3 glass til hovedrett, 1 glass til dessert, 1 avec til dessert + 1 velkomstdrink.
Det blir tilsammen 6-7 enheter alkohol.
Og så kan gjestene ha med/kjøpe det de trenger utover det selv.

Men dersom dere tenker at gjestene skal ha med drikke selv, så skriv det på innbydelsen (evt legg ved et lite skriv/en lapp, dersom det ikke "passer" på innbydelsen)

her hadde vi fri bar
Ser mange ser at folk da vil drikke seg fulle og det kan bli fyllefest,det var faktisk noe vi ikke merket noe til i de thelle tatt. Gjestene styrte seg selv og det gikk mye mindre alkohol en det vi hadde trodd til og med.
Så jeg vil si at hvis gjestene ikke klarer å styre seg selv i et bryllup fordi at de blir spandart ppå så har de dårlig handling og handlingskraft. Det er da min mening

Absolutt ikke. Jeg syns personlig at fri bar er mer teit, siden man da omtrent ber om bråk.

ORIGINAL: Lillyann

FRI BAR!!!
Jeg ville aldri be gjestene ta med egen alkohol til et bryllup.
Da ville jeg heller kjøpt inn å tatt betalt for det.

Jeg mener full sponsing av alkohol. Syns det virker gjerrig at folk skal ha med medbrakt.

Hmmm... Vanskelig.
Jeg hadde sikkert servert full vinpakke til middagen som jeg ville skulle vært 5 retters.
Vi liker GOD mat og GOD vin, har en svigerfar som er meeeget kresen på vin, så det hadde blitt dyre fine drikkevarer til maten vertfall.

Så hadde vi sikkert hatt en bitteliten symbolsk pris på drikkevarene etterpå...

Men nå skal ikke vi gifte oss, da de dølleste festene jeg vet om er brylluper...

Fri bar![;)] 
Og en ser jo på personen om den har fått nok![;)] Da kan jo bare bartenderen blande ut en drink uten alkohol[8D] Så ser ikkje problemet med at folk "ødelegger" dagen...

Selv skal vi ha fri bar! Npe annet er uaktuelt for min del hvertfall!! Hadde aldri bedt gjestene om å ta med seg penger/drikke til bryllupet mitt!!

Back
Topp