Bryllup med baby

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
I slutten av september så skal svigerfar gifte seg og planen har hele tiden vært at den lille skal være med. Men nå har samboeren min kommet og sagt at han ikke vil ha den lille der når festen begynner og at han vil skaffe barnevakt til henne. Men jeg er absolutt ikke klar for å være borte fra henne når hun fortsatt er så liten. Jeg sa til han at jeg kan dra når festen starter om det er så viktig for han. Men han vil ikke høre på dette for han mener bare at han ikke klarer å kose seg om den lille er der, og om jeg ikke er der så vil han ikke dra... Det er faren hans som skal gifte seg og han kan ikke droppe det. Jeg har prøvd å forklare at jeg ikke er klar og at det ikke er unormalt, og jeg har prøvd å få å få søsteren hans til å prate med han til ingen nytte. Noen som har noen gode ideer for å få han til å forstå? Mister lysten på å dra, for jeg nekter å dra fra Lotta og da sitter jeg igjen som synderen uansett

Sniker fra oktober - har ikke så mange tips, men vi var i bryllup når nr to var en mnd, det var ikke noe problem - hverken under middag eller på festen. Han sov i vogna og fikk mat hver tredje time. Vi dro hjem kl 2, og hadde da hatt en kjempefin dag/kveld. Jeg drakk selvfølgelig ikke, men mannen koste seg - var ikke noe problem for oss :)

Sniker fra oktober - har ikke så mange tips, men vi var i bryllup når nr to var en mnd, det var ikke noe problem - hverken under middag eller på festen. Han sov i vogna og fikk mat hver tredje time. Vi dro hjem kl 2, og hadde da hatt en kjempefin dag/kveld. Jeg drakk selvfølgelig ikke, men mannen koste seg - var ikke noe problem for oss :)
Det var jo nettopp det du beskriver som var planen min :) hun er så liten enda så jeg ser ikke problemet med ar hun er rundt mennesker som drikker, så lenge jeg er edru!

Han sier han ikke klarer å kose seg med henne til stede, men hva med at du ikke klarer å kose deg UTEN henne der?

Kanskje du kunne alliert deg med noen i familien den kvelden så de hadde sett litt til babyen din, mens du kunne vært med mannen litt også? Synes iallfall ikke han forlange at babyen skal være hjemme. Synes faktisk at det er noe du skal få bestemme.

Han sier han ikke klarer å kose seg med henne til stede, men hva med at du ikke klarer å kose deg UTEN henne der?

Kanskje du kunne alliert deg med noen i familien den kvelden så de hadde sett litt til babyen din, mens du kunne vært med mannen litt også? Synes iallfall ikke han forlange at babyen skal være hjemme. Synes faktisk at det er noe du skal få bestemme.
Synes han er kjip der... Hadde ikke latt noen være barnevakt en hel kveld for en liten baby som du ammer... Babyer sover jo så mye så er ikke noe problem?

Oi quota feil!

Jeg har prøvd å si det.. Har også sagt at han ikke kommer til å kose seg om hun ikke er der for da kommer jeg til å være helt hysterisk. Vi har ingen familie i nærheten, nærmeste familie er over en time unna, så dersom vi skulle ha ordnet barnevakt så hadde det blitt for en hel natt :(

Det var jo nettopp det du beskriver som var planen min :) hun er så liten enda så jeg ser ikke problemet med ar hun er rundt mennesker som drikker, så lenge jeg er edru!

Nei, så lenge de holder seg unna så er ikke det noe problem :) håper mannen din kommer til fornuft - jeg skjønner veldig veldig godt at du ikke vil ha barnevakt til henne når hun er så liten. Mest sannsynlig kommer ikke du til å kose deg..

Synes han er kjip der... Hadde ikke latt noen være barnevakt en hel kveld for en liten baby som du ammer... Babyer sover jo så mye så er ikke noe problem?
Vi har ingen familie i nærheten av bryllupet så hadde ikke blitt barnevakt for en kveld eller, hadde blitt for en hel natt... Jeg ser heller ikke problemet, det er ingen som syntes det er rart at det er en baby med på festen, tror heller folk syntes det er rart hvis vi ikke har henne med :/

Nei, så lenge de holder seg unna så er ikke det noe problem :) håper mannen din kommer til fornuft - jeg skjønner veldig veldig godt at du ikke vil ha barnevakt til henne når hun er så liten. Mest sannsynlig kommer ikke du til å kose deg..
Jeg kommer garantert ikke til å kose meg, jeg kommer nemlig til å være hysterisk, og den eneste det kommer til å gå utover, er han! :(

Vi har ingen familie i nærheten av bryllupet så hadde ikke blitt barnevakt for en kveld eller, hadde blitt for en hel natt... Jeg ser heller ikke problemet, det er ingen som syntes det er rart at det er en baby med på festen, tror heller folk syntes det er rart hvis vi ikke har henne med :/
Ja det tenker jeg også... Tenker at du nettopp har født så lar du ungen være hjemme... Og når hun nettopp har vært syk så er det kun mamma som passer best på. Håper det ordner seg, stå på ditt <3

Sett ned foten, dette er uansett en sårbar tid. Man er ekstra hormonell og prioriteringen burde jo ligge på lille snuppa :)

Om du skulle føle deg presset til å skaffe barnevakt er det godt mulig at du angrer på det senere også, selv om det sikkert går fint.

Jeg var veldig hormonell og knyttet til snuppa når vi fikk henne,.Det var mange som ville passe henne, men jeg var ikke klar. Nå som hun snart er 3 år er situasjonen annerledes, jeg angrer ikke et sekund. Tiden går veldig fort når de er så små.
Nå er man veldig forskjellige når det kommer til dette med barnepass tidlig, men for meg var det bare en vond tanke.

For en hel natt med barnepass ventet vi til førstemann var langt over året, vi kommer til å gjøre akkurat det samme denne gangen.

Ammer du er jo det et argument? Det burde uansett ikke være en negativ ting at du ikke vil være borte fra lille snuppa så tidlig.
Som du sier, er jo ikke unormalt at dere kommer med babyen.

Det vil nok gå mye bedre enn hva han tror uansett, så her ville jeg ikke gitt meg :)
Hvorfor skal han ikke kunne kose seg?

Sett ned foten, dette er uansett en sårbar tid. Man er ekstra hormonell og prioriteringen burde jo ligge på lille snuppa :)

Om du skulle føle deg presset til å skaffe barnevakt er det godt mulig at du angrer på det senere også, selv om det sikkert går fint.

Jeg var veldig hormonell og knyttet til snuppa når vi fikk henne,.Det var mange som ville passe henne, men jeg var ikke klar. Nå som hun snart er 3 år er situasjonen annerledes, jeg angrer ikke et sekund. Tiden går veldig fort når de er så små.
Nå er man veldig forskjellige når det kommer til dette med barnepass tidlig, men for meg var det bare en vond tanke.

For en hel natt med barnepass ventet vi til førstemann var langt over året, vi kommer til å gjøre akkurat det samme denne gangen.

Ammer du er jo det et argument? Det burde uansett ikke være en negativ ting at du ikke vil være borte fra lille snuppa så tidlig.
Som du sier, er jo ikke unormalt at dere kommer med babyen.

Det vil nok gå mye bedre enn hva han tror uansett, så her ville jeg ikke gitt meg :)
Hvorfor skal han ikke kunne kose seg?
Samboeren min har et veldig anstrengt forhold til alkohol og vil ikke det skal drikkes foran barn. Så dersom det er barn der, og spesielt hans egne så klarer han ikke slappe av. Som jeg kan forstå godt, men nå er hun så liten at hun ikke klarer å oppfatte noe. Så lenge jeg er edru og hun føler seg trygg hos meg så skjønner hun ingenting!
Jeg vil amme, men frøkna har slitt sånn med vekta at jeg må pumpe istedenfor så jeg har full kontroll på hvor mye hun spiser :/ så kan ikke bruke det som argument enn så lenge, men forhåpentligvis har ting endret seg innen da og jeg har begynt å amme igjen :)

Samboeren min har et veldig anstrengt forhold til alkohol og vil ikke det skal drikkes foran barn. Så dersom det er barn der, og spesielt hans egne så klarer han ikke slappe av. Som jeg kan forstå godt, men nå er hun så liten at hun ikke klarer å oppfatte noe. Så lenge jeg er edru og hun føler seg trygg hos meg så skjønner hun ingenting!
Jeg vil amme, men frøkna har slitt sånn med vekta at jeg må pumpe istedenfor så jeg har full kontroll på hvor mye hun spiser :/ så kan ikke bruke det som argument enn så lenge, men forhåpentligvis har ting endret seg innen da og jeg har begynt å amme igjen :)

Okei, det er jo litt mer forståelig om han ikke vil at det skal drikkes alkohol foran barnet.

Men du skal jo uansett være edru. Dere kan jo se på det som en test? Kan jo være det kommer andre viktige arrangementer fremover, dersom dere ikke synes det var noe serlig så vet dere det til neste gang. Skulle det gå dårlig underveis er det jo fint om dere har en løsning på det og, om han blir igjen og du drar eller begge drar?

Nei, da blir det med amminga en dårlig unnskyldning om du likevel driver med pumpinga :p
Tenkte kanskje du var heldig der, drev mye med pumping selv, regner med at jeg må det denne gangen og.

Okei, det er jo litt mer forståelig om han ikke vil at det skal drikkes alkohol foran barnet.

Men du skal jo uansett være edru. Dere kan jo se på det som en test? Kan jo være det kommer andre viktige arrangementer fremover, dersom dere ikke synes det var noe serlig så vet dere det til neste gang. Skulle det gå dårlig underveis er det jo fint om dere har en løsning på det og, om han blir igjen og du drar eller begge drar?

Nei, da blir det med amminga en dårlig unnskyldning om du likevel driver med pumpinga :p
Tenkte kanskje du var heldig der, drev mye med pumping selv, regner med at jeg må det denne gangen og.
Ja, det er jo faktisk bare for meg å dra dersom ting ikke fungerer :) faren hans bor 5 min unna lokalet og jeg vet jo at jeg kan dra dit :)
Nå har jeg takket nei til det meste fremover, men kan ikke akkurat takke nei til bryllupet til svigerfar, men kanskje han ser at det fungerer bra og at vi kanskje tilogmed kan dra i noen av de andre selskapene vi er invitert i alikevel :)

Jeg har prøvd å si det.. Har også sagt at han ikke kommer til å kose seg om hun ikke er der for da kommer jeg til å være helt hysterisk. Vi har ingen familie i nærheten, nærmeste familie er over en time unna, så dersom vi skulle ha ordnet barnevakt så hadde det blitt for en hel natt :(

Jeg tenkte på i selve bryllupet, om noen andre som var edru bare ville titte litt oppi vogna innimellom og si ifra til deg hvis hun var våken. ♡

Med alt dere har vært gjennom så håper jeg din mann gir deg den forståelsen du trenger og at dette løser seg på den måten du har lagt fram. Ønsker deg lykke til. :)

Jeg personlig hadde aldri vært på en fest med alkol og høyere støynivå med en så liten baby. Skjønner du er frustrert, her prøver du å inngå et kompromiss og han bare låser seg og er bare sta!
Sikkert lett for meg å si men jeg hadde sagt det, jeg inngår et kompromiss, jeg og L drar hjem til festen, og du må gjøre hva du vill.
du må fokusere på ditt og L sitt beste, han kan ta vare på seg selv.
Uansett lykke til, håper din lite samarbeidsvillige mann snur :)

Her synes jeg du har helt rett til å sette ned foten. Jeg har ikke født enda, men ville aldri dratt fra mini så tidlig, i hvert fall ikke for en hel kveld. Jeg skjønner at han ikke vil drikke foran barnet sitt, men da kan han jo være edru/gå sammen med deg når festen starter skikkelig? Vi reiser til England om halvannen måned med vår (foreløpige ufødte) mini for å gå i bryllup. Bryllupet er på samme hotell som vi skal bo på, så jeg kommer til å ta mini med opp når jeg føler det blir behov. Mannen skal få lov til å feste så mye han vil da det er broren ditt bryllup og han går glipp av utdrikningslaget, men håper og tror han tar det litt roligere enn han ville til vanlig.

Jeg var i bryllup forrige sommer hvor en bekjent hadde med sin ferske baby. Hun er absolutt av den hyperfornuftige og forsiktige typen så jeg ble litt overrasket over å se at hun tok så lett på å ha med en så liten krabat på fest. Men babyen storkoste seg helt tydelig. Helt rolig og sov gjennom det hele. De fleste babyer i den alderen blir vel bare betrygget av å ha lyder og stemmer rundt seg, som de gjør i magen. Så kan ikke skjønne hva som skal være problemet med det så lenge babyen har det fint.

Synd hvis stefaren din har bestemt seg for at det ikke er aktuelt.
Men da er det jo også han som har tatt avgjørelsen om at du må droppe festen, ikke du. Man kan jo ikke forvente av en nybakt mor at hun skal ha barnevakt og være borte fra babyen når hun ikke er klar for det. Det går bare ikke ann.

Back
Topp