bryllup, kirken vs tinghuset

verteline

Elsker forumet
hva hadde/vil dere ha?
å hvorfor?

er kristen..

Tinghuset.
Fordi vi ville at seremonien skulle handle om oss og kjærlighet, ikke om gud og kristendom.

Husker et bryllup jeg var i, hvor presten snakket om "dere TRE som nå inngår ekteskap", med henvisning til mannen, dama og gud...[8|]

Dersom jeg en gang i fremtiden gifter meg så skal jeg gifte meg borgelig, men ikke på selve tinghuset. Skal ha utebryllup, iallefall vielse ute.

Hvorfor? Jeg (og min kjæreste) er overhode ikke kristne, og har ikke tenkt å stå i en kirke å avlegge løfter vi ikke kan holde. For oss handler det om kjærligheten vi har til hverandre.
Syntes det er litt "traust" å skulle gifte seg på et kontor, så skal ha en skikkelig vielse ute. Jeg skal gå opp midtgangen og snuppa skal være brudepike..

Planene er i orden ja.. Må kanskje bli fridd til først (han som skal fri).

Vi giftet oss på fjellet, så det var ingen som passet [;)] Men av dem ville jeg hatt kirka, fordi jeg synes kirka til dåp, konfirmasjon og bryllup er fine tradisjoner, selv om jeg ikke er personlig kristen [:)]

tinghuset.
fordi vi ikke er kristne og vi ønsket ikke et stort bryllup

Kirken

Har med tro å gjøre.

Vi skal ikke gifte oss, for vi tror ikke på ekteskap [:-]

Men, om det absolutt helt ut av det blå plutselig kom opp som et tema en vakker dag, så hadde eg valgt kirke. Hvorfor ?? Jo, for det er vell det alle jenter drømmer om gjennom sin barndom og ungdomstid. Å stå i en hvit drøm av en brudekjole, med et langt slør og faren som følger denne vakre prinsessa nedover kirkegulvet.... [8|]

Neida, rett og slett pga av tradisjoner, det min familie og hans familie er vant til.

Dersom vi en gang skal gifte oss så blir det kirken. fordi det er viktig for min samboer

Jeg er ikke kristen så kirka er uaktuellt for meg å gifte meg i. Føles ikke rett når jeg ikke tror på gud.

Så det blir enten HEF eller tinghuset. Tinghuset hvis vi velger bare et bittelite bryllup, eller HEF om vi skulle hatt et stort bryllup.

Tinghuset for ville ikke ha kirken!!

Men er kristen

Har giftet oss i begge. Først i tinghuset også fått det velsignet i kirken.

Svarte tinghuset, fordi en kristen vielse er uaktuelt for meg... men vi gifta oss på ambassaden vi da [:)]

Vi giftet oss i Tinghuset i Trondheim for 2,5 år siden, av mange grunner.
Økonomi, jeg skulle begynne skole. og pga av barn, sikkerheten hvis det skulle skje noe med en av oss. (man må være realistisk er i livet)
Orket heller ikke tanken på å planlegge et stort bryllup med det som ofte hører til..
Tok også hans etternavn fordi jeg vil vise verden at vi hørerr sammen, at jeg er hans!

I tinghuset.
Ingen av oss er kristne og heller ikke medlem av statskirken.
Orker ikke alt det gudesnakket som er i et bryllup.
Det handler om meg og mannen og vår kjærlighet, ikke meg, mannen og gud.

Vis vi gifter oss en dag, så vil jeg gifte meg ute [:)]
Sambo vil ikke gifte seg i kirka, forde han synes det bare er noe tul når man ikke er kristen i det hele tatt..
Jeg kunne ha giftet meg i kirka, men det er bare for tradisjonene opp gjennom familien min !

Men vil helst gifte meg utendørs altså [:)]

Om jeg sku giftet meg her, hadde det blitt en sorenskriver som hadde viet oss, og så hadde jeg hatt det ved museumet her i Molde... Kjempe nydelig der oppe.. Ei venninde som jeg var forlover til, gjorde det på den måten..

Drømmen er å gifte meg på en strand en varm plass, kunn med barna, foreldre og hver vår forlover tilstede[:)]

Hvorfor? Er ikke kristne...

ORIGINAL: eLLe*meLLe

I tinghuset.
Ingen av oss er kristne og heller ikke medlem av statskirken.
Orker ikke alt det gudesnakket som er i et bryllup.
Det handler om meg og mannen og vår kjærlighet, ikke meg, mannen og gud.

Såååå enig!!! [:)]

Back
Topp