Bryllup *flere spørsmål*

Venter_nr2

Glad i forumet
Septemberlykke 2024
Hvor mye penger brukte dere på bryllupet? [8|] [:)]

Hvordan gjorde dere det med mat, drikke, servering osv? [:)]
Laget selv, fikk hjelp av venner, bestilte..?
Hva serverte dere?

Vi brukte ikke mye, da det var planlagt 2 uker før det skjedde. Rundt 15 000 kanskje

ORIGINAL: EdonaLarsen

Vi brukte ikke mye, da det var planlagt 2 uker før det skjedde. Rundt 15 000 kanskje

oi, det gikk fort [;)]

ca 75.000,-
Hadde nesten 70 gjester.

dytt [:)]

Rundt 90 000, med kjole, dress, lokale, fotograf, middag for 60 gjester, fri bar (medbrakt), ringer, takkekort, dekorasjoner og så videre.
Gjorde nesten alt selv.
Leide inn catering, resten ordnet jeg/vi selv - laget invitasjoner, kirkeprogram og bordkort, dekorasjoner og pynting av lokaler.

ca 60 000 uten mat. Vet ikke hvor mye det ble totalt, for mamma og pappa betalte alt av mat og drikke.

Vi var rett under 60 gjester til middag, og så kom det noen flere til kaffe

ORIGINAL: ønsker_baby

oi, det gikk fort [;)]

ja, jeg stresset for jeg ville gjøre det for lillemann ble født [8D]

oi, det gikk fort [;)]

ja, jeg stresset for jeg ville gjøre det for lillemann ble født [8D]

aha. skjønner [:)]

oppdatert med flere spørsmål [:)]

35 000 kr ca (33 stk i bryllupet da)

To fra jobben serverte og rydda alt. Alkohol kjøpte både vi og svigers en del når de var over grensa [;)] Maten fikk vi i gave av svigerfar [:D]

Bestilte.

Hva serverte dere?
Vi hadde koldtbord [:D]

ORIGINAL: GreenLady

To fra jobben serverte og rydda alt. Alkohol kjøpte både vi og svigers en del når de var over grensa [;)] Maten fikk vi i gave av svigerfar [:D]

Bestilte.

Hva serverte dere?

men hvordan gjøres det normalt sett?

vet at noen drar til fotograf, og så spiser middag med de nærmeste enten på hotell eller i festlokalet..
men er det normalt at man har middagsgjestene til koldtbord, 3 retters ol, og så kommer kakegjestene senere, og så servere noe annet mat litt senere, eller sette fram restene? [8|]

Hvor mye penger brukte dere på bryllupet? [8|] [:)] 150 tusen ca inkl reise til Las Vegas.
Hvordan gjorde dere det med mat, drikke, servering osv? [:)]maten sto hotellet for og vi serverte drikke til maten og drikke bonger til baren etterpåLaget selv, fikk hjelp av venner, bestilte..?
Hva serverte dere?nå måtte jeg tenke...hehe.men hadde steik med grønnsaker og poteter og god saus,is med bjørnebær til dessert og blomkål suppe til forrett

Hva serverte dere?

Vi skal gifte oss i juli. Har foreløbig brukt lite penger, men regner med at det kommer opp i 80-90 000 til slutt. Vi skal ha 80 gjester og lager maten selv. Skal lage tapas så vi lager en del på forhånd og fryser ned til den store dagen. Har ansatt en kokk og så får vi hjelp av noen venner. En kompis av pappa skal stå i baren som en tjeneste til han, så skal vi ha 4-5 servtører som skal passe på at alle har drikke på bordene og at det er mat på buffè-bordet.
Får hjelp av venner og familie til å lage kaker.

bryllupet kom på ca 50 000. Vi hadde festen på et hotell så de ordnet alt med mat og servering[:D]
Vi hadde fiskesuppe til forrett, hjort til middag og is med varme bjørnebær til dessert[:D]

ORIGINAL: GreenLady

Bestilte.

Hva serverte dere?

men hvordan gjøres det normalt sett?

vet at noen drar til fotograf, og så spiser middag med de nærmeste enten på hotell eller i festlokalet..
men er det normalt at man har middagsgjestene til koldtbord, 3 retters ol, og så kommer kakegjestene senere, og så servere noe annet mat litt senere, eller sette fram restene? [8|]
Vi ordna oss først, så til fotograf, så i kirka, så 1,5 times pause i huset vårt. Så ned i lokalet hvor det var middag. Kake rundt 22 tiden. Vi hadde alle gjestene hele tiden da. Ikke noe middags- og kakegjester. Men vi var jo bare 33 stk så [8D] Fikk kjempemasse skryt av maten vår som var koldtbord. Var både litt varmretter og kaldretter der da [:)]

Lite tips:
Vi hadde egentlig ikke råd til 60 gjester til middag, vurderte 40 middagsgjester og 20 kaffegjester og SLET med å velge.
Men da vi snakket med cateringselskapet fikk vi vite at de ga 25% rabatt på alt over 40 gjester - så da kostet det oss like mye å ha alle 60 til middag som det kostet oss å ha 40! [:D]

Så det kan lønne seg å sjekke ut om det finnes spesielle tilbud for store tilstelninger o.l.

Vi hanket forresten inn ei venninne som noen ganger serverte på fester, og fikk henne til å ta med seg kompiser som hun jobbet med ellers - seks servitører for 500 pr. pers for kvelden mot at de fikk være med på fest og fri bar etterpå. [:D]

OM du skal ha kaffegjester er tips nr. 1 å legge både vielse og middag tidligere enn du hadde tenkt - JEG synes det er en uting med kaffegjester som skal komme kl.22...
Ofte blir ting forsinket også, så husk å sette av en "buffersone" mellom middagen og kaffegjestenes ankomst - har venner som har sittet 1 1/2 og ventet i gangen mens resten av selskapet gjorde seg ferdige med middagen...
Vi hadde tre retters middag, to røykepauser, ingen sanger og kun 6 korte taler (under 5 minutter) underveis, og det tok noe sånt som 3 1/2 time... [&:]
Har sittet til bords i både fire og fem timer i bryllup.

Dersom dere skal til fotograf mellom vielse og middag, sørg for at noen har ansvaret i festlokalet (toastmaster, f.eks.) og kan ønske gjestene velkomne til en velkomstskål og kanskje litt snacks. Gifter du deg midt i byen kan folk ta en tur på kafé i mellomtiden, men står bryllupet på lokalet bygdehuset er det ikke sikkert det er noe spiselig innen praktisk avstand - og tiden blir fort lang, fotograferingen forsinket osv.

Mener å huske at vi hadde vielse kl.13, middag kl.16, ferdig 19.30, danset bryllupsvals kl.20 og skar bryllupskaken kl.21 eller så.
Tenk deg om du legger vielsen til 15, og skal ha kaffegjester... [;)]

Litt avhengig av hvor sent kaffegjestene kommer er det mange som bare serverer kaffe og kaker. Men om de kommer relativt tidlig og festen er ment å vare utover nattetimene, så kan f.eks. suppe, spekemat, rømmegrøt og andre "kjappe", lette løsninger være aktuelt. [:)]

Jeg tror du kan bruke så mye du selv ønsker på bryllupet ditt, og jo mer du vil at andre skal fikse- jo dyrere blir det. Jeg har faktisk ingen tall for vårt bryllup, mye gikk i en stort dragsug uten at jeg hadde kontroll på alle utgiftene.

Vi hadde middag, kaffe og all alkohol i en restaurant... Barregningen alene var i overkant av 40.000 kroner. Vi hadde 60 gjester.

Når gjestene ankom lokalet etter kirken (vi hadde transport fra kirken og ut) fikk de servert en velkomstdrink og så satte vi fram frukt og små tacoruller som vi lagte kvelden i forveien.

Til middag:
Tynnskivet laks fylt med grønn asperges og god smørsaus med gressløk
Lam med poteter, grønnsaker og rødvinssky
Sesongens friske bær med is

Jeg mener å huske at maten var ca. 400 - 450 kroner per person.

Masse lykke til!

Back
Topp