brus vs saft?

2 tette

Glad i forumet
er saft  bedre for barnet enn brus?

Pepsi max avhengig delux, men er redd for at mengdene er for mye for jenta mi (ammer)..

Er saft bedre, med tanke på at det uten kulsyre, eller kan sukkeret ha en dårlig innvirkning? Ho sover mye, og sutterer kun vis ho er sulten eller veldig vått i bleia, men begynt og sove urolig på dagen og redd det er magen hennes.. [&o]

( jeg er veldig vant til og drikke heeele dagen, derfor jeg lurer)

takker for svar=)

Kan nok godt hende at kullsyren påvirker magen hennes, men bortsett fra det så er nok ikke det ene værre enn det andre.
Prøv å trappe ned, så ser du jo fort om det er bedring eller ikke.

så lenge ungen virker fornøyd bryr han/hun seg ikke om brusen tror jeg...men er måte på 2 flasker om dagen liksom[8D]
avhenig selv[;)]

Kullsyre er surt, og senker ph-verdien i kroppen. Det er ikke bra for immunforsvaret.

syntes ikke man burde gi barna brus mer enn et glass på lørdager. Saft kanskje en gang o dagen.
De får dårlige vaner og dårlige tenner og det er dårlig for apetitten.

ORIGINAL: trollfrøkna

syntes ikke man burde gi barna brus mer enn et glass på lørdager. Saft kanskje en gang o dagen.

Her er det snakk om å drikke det selv, og om barnet påvirkes gjennom morsmelken.. [8D][;)]
Men ellers er jeg igrunn enig med deg i at man bør begrense det..

ORIGINAL: trollfrøkna

Nå var det snakk om at mor drikker brus og ammer!

Vanlig sukker er sunnere enn fakesukker i brus.
Drikk heller saft eller ordentlig brus! Men noen barn kan reagere på brus når man ammer og.

ok=) Takk for svar.. Prøver meg fra med saft litt ( skal være sterk) og se om det endrer seg.. Kan hende hun bare drømmer også..

Skulle ønske jeg kunne lese hva de tenker noen ganger [:o][:)]

ahh...
leste litt fort kanskje og missforsto.

I det tilfelle så burde hun drikke saft, eller om nøden er stor heller ta vandlig cola. Det er det kunstige sukkeret i
pepsi max og andre sukkerfrie varianter som ikke er bra. Leste et sted at det slett ikke er bra for gravide så da er det sikkert ikke bra for ammende heller.
Og om det er pga vekt det er ønskelig med sukkerfri brus så har jeg gått på lavkarbo i fjor og i "reglene" stod det at det kunstige sukkeret (aspartam) som finnes i mye lettbrus er hemmende for vektnedgangen.
men det er jo mulig å reagere på mye kullsyre også.

Back
Topp